Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
škoda 105 dobíjanie https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=34173 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Dominik176 [ 22.12.15, 23:31 ] |
Předmět příspěvku: | škoda 105 dobíjanie |
Pekný den prajem ,na ocovej škode 105 som si všimol že na volnobeh so zapnutými svetlami smerovka bliká pomalšie ako ked pridám plyn tak som teda meral dobíjanie.No a na volnobeh s vypnutými spotrebičmi 14.2v po pridaní 14.4v vyššie to už potom nejde, na volnobeh so zapnutými svetlami 12v po pridaní plynu 14.1v predpokladám že tých 12v je len baterka. Alternátor tam je 42a a elektronický regulátor kontrolka dobíjania po štarte zhasne hned a ani raz neblikne,je to vlastnosť že to na volnobeh nedokáže uživiť ten alternátor alebo je zlý?dakujem. |
Autor: | Kluci z Paky [ 23.12.15, 00:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
Myslim,ze tyto typy alternatoru poradne dobiji az od cca 1100 ot/min motoru. |
Autor: | škodovka [ 23.12.15, 12:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
Záleží jak vysoký má volnoběh... tyhle motory se udrží i pod 600otáček a nechcípnou, když jsou v dobrém stavu a to už pak nedobijí žádné auto Nicméně tohle vidím spíše na problém v regleru..14,4 je až na hrůzu a 12 je fakt málo.. |
Autor: | Dominik176 [ 23.12.15, 12:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
Na tých 600 ot/min to išlo na volnobeh ale to sa len prevalovalo tak som povolil vzdušník a teraz to má tak odhadom 800ot/min neni tam otáčkomer ale kontrolka dobíjania zhasne,a tých 14.4v pod plynom s vypnutými spotrebičmi mi nepríde moc. |
Autor: | michalkatka [ 23.12.15, 13:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
viewtopic.php?f=52&t=29230 |
Autor: | varok [ 23.12.15, 13:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
14,2-14,4V je akorát. Obzvláště pokud se jezdí na kratší trasy a celý den se musí svítit. Těch 12V je ale hooodně málo, dobíjení začíná v podstatě kolem 12,5V. U těch 742 škodovek to nikdy pořádně na volnoběh nedobíjí, tedy alespoň co jsem už viděl spousty škodovek 105-130. Že to ale spadne tak moc dolů je divné. |
Autor: | Kluci z Paky [ 23.12.15, 14:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
Není to tak divné, je to jen napětí baterky. Když u staré škodovky přidáš plyn z volnoběhu, tak se ti vždy rozjasní světla. To je normál. A pokud nejsou žádné jiné problémy (nemusíš třeba baterku dobíjet každou chvíli), vůbec bych to neřešil. Takhle to prostě je. 14,4V na zvýšené otáčky je v pohodě. Dám ti takový příměr- Favorit se začal nejdříve vyrábět s určitým průměrem řemenice. Samozřejmě se projevil efekt, že to na volnoběh skoro nedobíjí, tak pak altík inovovali a dali mu menší průměr řemenice, aby měl altík větší otáčky a dobíjel již od nižších otáček motoru. Takže klídek a vychutnej si Vánoce.... |
Autor: | Dominik176 [ 23.12.15, 15:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
Dakujem za rady a ešte má jednu otázku ked ide motor dobre do otáčok tak s bohatostou zmesi netreba nič robiť že volnobeh som trochu zvyšil tak že som asi o tri otačky povolil vzdušník pred tým mal motor 500ot/min až 600ot/min to sa len tak prevalovalo teraz má odhadom tak 800ot/min až 900ot/min chytá pekne či len trochu zohriaty alebo úplne zohriaty chytá na otočenie bez plynu za to čo som pozoroval iné škodovky tak tie sa zohriate uchlascú. |
Autor: | Kluci z Paky [ 23.12.15, 18:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
Pokud ti to takhle chodí, tak to neřeš, není třeba hledat problém tam, kde není. Ale jinak se karbec ladí vzájemným dolazováním šroubu bohatosti a šroubem vzduchu. |
Autor: | varok [ 23.12.15, 23:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
Ano, v otáčkách naměřil kolem 14,4V. Na volnoběh bez zatížení kolem 14,2V. To je taky dobré. Ale jakmile zapne světla, spadne mu to jen na asi 12V? To jako mu to úplně vypne altík? Pořád nechali. Hezké Vánoce všem. |
Autor: | CROWACK [ 24.12.15, 11:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
Jasně piše, že volnoběh se světlama 12V, v otáčkách se světlama 14.1V. Naprosto normálni. |
Autor: | jjjano3 [ 24.12.15, 17:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
možno by nebolo na škodu dať si 55A altík. pre fajnšmekrov - dať aj menšiu remenicu aby mal vačšie otáčky ako tu už niekto písal mali sme škodu 105l s 55A altíkom a elek. regulátorom a neviem o tom že by to padalo až na 12V na volnobeh so svetlami, šak to ja keby ani nedobíjal... |
Autor: | CROWACK [ 24.12.15, 17:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
padá to i s 55A, i se 70A z felicie... prostě to tak je, a už se v tym nešťáréte, na funkci to nemá žádné vliv... |
Autor: | jjjano3 [ 25.12.15, 13:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
síce hej pozabudol som - Magnetony altíky Bosch až takéto problémy nemajú |
Autor: | varok [ 26.12.15, 08:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: škoda 105 dobíjanie |
Co jsem měl škodu 105 je už hrozně dávno, ale co máme nějaké děsty s motorem z 1202, takové ty trojkolky a mají altíky Magneton třeba 42A a tyhle problémy nemají. Naprázdno kolem 14V a po zapnutí světel kolem 13-13,2V. Je sice pravda, že ty desty mívají schválně zvýšený volnoběh, odhadem 1200-1500, ale i u mé š105 jsem nepozoroval tak závratný úbytek napětí ze 14 na 12V. To snížení svítivosti světel se projeví i u spadnutí napětí z 14,2V na asi 13V. |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |