|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
Autor |
Zpráva |
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
Zdravím, nedávno jsem upgradoval ve favoritu alternátor z původního magnetonu 55A na bosch 70A... přehodil řemenici, namontoval, přelisoval oko na kabelu na 8mm průměr a jezdil... všechno OK, před pár dny jsem udělal ještě drobnou úpravu podle zdejších - propoj přímo na alternátor z baterky... Protože jsem si myslel že jsou ty kamebyl spojené v pojistkovce, chtěl jsem původní odstranit, ale protože tam to spojené není (nechápu kde, protože kabel do baterky jde ve svazku evidentně po svazku dopředu, ale ne přímo do alternátoru, protože pak by už nebylo kudy by šel proud do pojistkovky... Mno z tohoto důvodu jsem tam pvodní kabely ponechal a nový přidal... Nicméně během dalších cca 400-500km na mně na dálnici dobíjení třikrát probliklo, pak zhaslo, nicméně už to nedobíjelo.... dojel jsem tedy na baterku a doma oměřil regulátor a zjistil že je asi v prdeli... zkusil jsem tedy napáchat tam regler z magnetonu dobíjí to, ale protože je to devítidiodovej, kontrolka nechodí - protože ten bosch regler bude složitější... zapojil jsem to normálně, + přímo na rotor, na jeden uhlík, k tomu zároveň na regler magneton, + na výstup, - na kostru regleru a druhej uhlík... když jsem to připojil altec se nabudil (šel ztuha točit) a když jsem ho roztočil vrtačkou, dobíjel normálně 14 V a reguloval... nicméně to potvrzuje, že ten origo regler je v prdeli, protože alternátor je chopen dávat a protože ten magneton regler to ureguluje, nicméně magneton regler tam nemůžu nechat, protože ten bosch je devítidiodovej a ten se budí jinak než magneton, takže bych musel udělat nějaký podpůrný zapojení s relátkem skrz který by šel budící proud a druhým co by obsluhovalo kontrolku.... a investovat do toho pár korun a hodně času, nebo spolknout červa a koupit novej regler za +-1500,- Nkěkde jsem četl i to že lze nahradit reglerem z fely 1,6 (levnější protože nemá DFN) ale podle fotek z netu se to nezdá.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
3.4.16, 10:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
vymýšlíš voloviny a pak máš pech
|
3.4.16, 10:54 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
ten origo spoj altík-baterka-poistkovka je pod kastlíkom spolujazdca, teda aspoň u feldy keď ho vyberieš nájdeš ten Bosch neviem odkial si zobral, nepíšeš či vrakáč alebo nejaký jazdený či nový nebodaj.
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
3.4.16, 11:07 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
jetej z rozebranýho auta.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
3.4.16, 12:44 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
U favorita žiadny taký spoj chvalabohu nieje.Kabel od alternátora ide priamo na +svorku baterky,a další od +svorky do poistkovky.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
3.4.16, 13:09 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
Mno ale mně jde na + baterky jen jeden silný kabel ke startéru druhý slabší do svazku, ale evidentně dolů směrem k motoru... Kudy je teda tažen + do pojistkovky na svorku 30? tam jsou kabely dva, nicméně jeden je přívod a druhej vývod... ale odkud jde ten přívod nevim. Kdžy ten jediný kabel, co jde dolů připojím k baterii, + je na tom silnejším co jde k pojistkovce, ten druhý je bez,a le když ej odpojený nic nefunguje, takže to není spoj přívodů z alternátoru a z baterie, ale jen společná napájecí svorka....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
3.4.16, 13:30 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
vo zväzku je lisovacia spojka kde sa silový plus (30) rozdeľuje do alternátora, baterky a poistkovky, ja som posilnil + priamo medzi alternátorom a baterkou, ale žiaden citeľný prínos to nemalo...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
3.4.16, 15:58 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
M
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
3.4.16, 16:35 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
Mno to jsem právě udělal a regler umřel záhy.....
Tak jsem to zase vyndal a mám poněkud strach, aby novej regler, kterej stojí cca litr minimálně nemřel taky.... i když s magneton reglerem to dobíjí, ale není čím obsluhovat kontrolku.... Nevím, jestli by tomu stačil ke kontrolce paralelní odpor, aby se to nabudilo, když vstup D+ nechám připojenej přes žárovku tak to nereguluje, napětí leze k 17v, když ho přiipojím přímo, tak je na začátku budící proud cca 3A, alternátor se normálně nabudí a dobíjí 14V rovnejch jako kule... Tak že by teda rotor stator a můstek byly OK?
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
3.4.16, 16:36 |
|
|
Jardak
Příspěvky: 143 Bydliště: Kaznějov
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
Zbytečně si komplikuješ život. Dej tam obyč. alternátor Magneton 70 A z feldy a máš klid a všechno pasuje. Seženeš ho za pár korun a všude ti ho levně opraví třeba i výměnným způsobem. Ten Bosch není nic extra, na mým služebáku - dieslová felda jsem ho vyndaval cca každý 2 roky (asi 70 tkm). Na traktorech FENDT jsme ho měnili taky po 14 dnech, než tam elektrikář začal dávat nejrobustnější diodový můstky jaký šly sehnat. Pak už byla životnost v řádu měsíců....
_________________ Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008 Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002
|
6.4.16, 15:54 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
Ono jde ale o to, že tím 70A magnetonem bych si ho**o pomohl, protože parametry při nižších otáčkách jsou totožné... magneton 55 i 70A - 25A při 1800 ot.. Bosch 40A při 1800ot... A jelikož je složení nájezdu 90% pocuky po městě, tak jsem to ocenil, měřil jsem napětí a magneton sice zkraje dobíjí 14,3, ale jakmile pozapínáš všechny hejblata co zimě náleží, bylo tam bídně 13 i když jsem magnetonu podotahoval co je třeba apod... Takže po dvou dnech městkejch pocuků s dětma a baterka zralá na nabiječku... Co tam byl ten Bosch tak pohoda, protože drží sveřepě 14V ať běží všechno nebo nic... ale tohle mi nasralo fest, dneska jsem tam dal novej regler - měl by bejt origo bosch, vrátil ho do auta a vyzkoušel... Jeví se OK, tak uvidíme.... S magnetonem problémy nebyly krom toho že jsem na něm taky kdysi měnil ten regler a už by byl po tom čtvrt milionu kilometrů zralej na ložiska - proti tomu nic, ale parametrově je bohužel nevyhovující, pro ty nároky...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
6.4.16, 22:25 |
|
|
andy486
Příspěvky: 2
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
Ahoj,
len zo zvedavosti, aký alternátor Bosh presne tam máš? nejaké označenie?,pasoval tam bez úprav na držiakoch? a remenica z magnetonu tiež išla prehodiť v pohode? Ja sa do feldy chystám nahodiť tento: 0986039550, len som sa k tomu ešte nedostal, len som si doniesol alternátor domov a zistil, že bude treba vymeniť ložiská, regulátor a zberné krúžky, teda komplet repas, no zaujímala by ma tvoja skúsenosť s montážou.
a sorry za OT dotazy....
dík.
|
7.4.16, 10:10 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
Je to Bosch z fábie 1,4 Mpi-OHV (44-50kw) - číslo 047903015q řemenice jde přehodit v pohodě, jen si musíš sehnat o číslo větší perovou podložku (M16) než je na magnetonu, protože původní podložka použít nelze, z magnetonu je malá a z bosche moc velká zvenku. S držáky na altecu jse, nedělal nic akorát mezi levou nohu na altecu (u řemenice) a držák jsem dal rozpěrku 15mm, stačí když dáš velkou (asi m14) matku a jednu normální podložku, to uvidíš, aby se to dorovnalo, protože levá noha bosche je užší, aby to bylo v ose, zadní držák ale sedí akorát, tak si na něm poklepnej to pouzdro zhruba na prostředek a vlevo to doplníš. Nahoře na opěrnej noze co drží za hlavu válce, jsem vyndal původní krátkej šroub, dal delší a mezi to rozpěrku dlouhou 20mm a delší šroub, na altecu na noze taky delší šroub skrz. magneton tam jde případně zpátky bez úprav, protože tu rozěprku doel vyndáš a nahoře je akorát štelovák z druhý strany nohy, což je jedno... Bacha na řemen, budeš potřebovat trochu delší. Původní jsem měl 950La novej je 950Li ten tvůj altec 0986039550 by měl mít podle dostupných informací stejné montážní rozměry jako 047903015q, jen nemá dfm, to je ale jedno, protože stejně zůstane nezapojený. Použije se jen vývod "L" (D+) nápověda: 047903015q 0986039550 favo-fela A zástavba v autě:
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
8.4.16, 14:16 |
|
|
andy486
Příspěvky: 2
|
Re: alternator Bosch zklamal - závada - příčina?
Super, ďakujem za podrobné info + aj obrázky, na felde je síce drážkovaný remeň,ale to že to budem museť docentrovať do osi, stým som počítal, skôr som sa obával, či niekde nebude na Boshi niečo menšie ako na pôvodnom Magnetone (no ako som písal, nemal som ešte čas to rozobrať a pomerať v aute, preto som sa opýtal tu). ...A áno, ten môj bosh je starší ročník, naschvál som zohnal taký, čo nemá to DFM, je tam len budiaca svorka a výstup na baterku, tak ako na pôvodnom altíku. Ešte raz veľmi pekne ďakujem, isto mi tvoje info pomôže pri montáži. Pekný deň!
|
14.4.16, 07:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 62 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|