Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Altík 90A
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=34806
Stránka 1 z 3

Autor:  varok [ 2.11.17, 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Altík 90A

Chlapi, má prosím vliv kontrolka dobíjení na nabuzení altíku i u novějších aut? Altík 90A Bosch.
A když altík dobíjí řekněme 14V, tak je vše v pořádku. Okolo 12,5V začíná altík dobíjet. Když má ale baterie kolem 12V naprázdno a po nastartování mám na altíku i baterii jen asi 11,5V? Vím že je to altíkem, ale co to může být? Přestala svítit kontrolka dobíjení, bude to jen kontrolkou nebo na to může mít vliv i altík?

Autor:  Viky [ 2.11.17, 19:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Bosch = regulator s uhlikama v jednom modulu?
Vymena dva krizovy sroubky, ne? Delal jsem to loni na nejaky Felde. Jinak ta dobijeci kontrolka se da taky zkusit, staci s kabelem tuknout o kostru.

Autor:  varok [ 2.11.17, 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Nee, myslím ten kulatý altík co má ten plastový zadek. Dávaly se na octávky, golfy, audiny apod. Regulátor není vidět, asi je skovaný pod tím plastovým krytem. A kontrolky na dobíjení bývají myslím zapojené trvale na 15, a rozpojuje se kostra, že? Vzadu je silový kabel a konektor s dvěma tenkými káblíky. To je asi ke kontrolce. Jak ale poznám, který je plus a který mínus? Barvy jsou zaze lážo plážo, ale podle normy by měla být kostra hnědá, ne?

Autor:  Viky [ 2.11.17, 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Hele moje první odpověď je, ty na to nesahej. Ale druha asi bude, ze se musíš mrknout pod ten dekl. Ale podle myho kontrolka je pripojena jednom jednim dratem a rozsviti se když je drat uzemnenej. Na ty Felde jsem ten dekl myslim nejak omylem rozlomil a pod tim byl uplne stejnej altik jako ty stary.

Autor:  varok [ 2.11.17, 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Tak potom nevím kam vede ten druhý káblík. U starých Magnetonů 55 a 70A byl pro kontrolku jeden káblík, ale tady je konektor se dvěma.

Autor:  21lucas [ 2.11.17, 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

pro naftaky na otackomer

Autor:  Lamač [ 2.11.17, 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Druhý funguje na signál záťaže alternátora.A pokiaľ signalizácia nieje zapojená,tak je ukostrený.Pokiaľ je,ide do rj motora.Pokiaľ je záťaž príliš vysoká,zvyčajne odpája veci nepotrebné pre chod motora,napr.u fabie ohrev skla.V dieselovom golfe podľa potreby nezapne /zapne žhaviče vody.A podobne.Zaťaženie je možné odsledovať v meraných hodnotách motora,údaj je v %.
A otáčky si rj berie z motora...

Autor:  varok [ 2.11.17, 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Aha. Vím že na podobném principu to pracuje s klimou, ale jestli to je přímo tohle nevím. Taky se zapne klimachladič, otáčky motoru jemně spadnou a jednotka to dorovná.
No, opravil jsem jedno a rozsypalo se mi další. :evil: Takže kámoš má pravdu, to auto je celé PODVOD!!!
Dnes jedu do ostravy a najednou zhasnou přední světla. Potom začne pomrkávat kontrolka dobíjení. Po chvíli už svítí. Po nějaké době se rozsvítí ABS, kontrolka airbagu a poto začne blikat i kontrolka brzd. Tak auto odstavím, vypnu motor a chvíli počkám. Znovu nastartuju, kontrolky zhasnou kromě airbagu. Po chvíli opět ABS, potom zhasne. Dobíjení opět pomrkává. Světla stále nesvítí. Pozom začne cvakat nějaké relé v pojistkovém panelu a konec. Všechno zhasne. Vypnu klíček, znovu nastartuji a jedu. Znova cvakání relé a drzhý, definitivní konec. Kamarád mi přivezl náhradní baterii. Vyměna a jedeme. Vše se tváří OK, ale tlumené světla nejdou pustit, jen dálkové a obrys. Přijedeme k mému baráku. Po změření multimetrem má baterie naprázdno asi 12V, po nastartování to spadne asi na 11,5V. Měřeno jak na baterce tak altíku. Zkoumáme přední světla a nakonec prdly obě žárovky naráz. :shock:
Ten altík nevím, ale přestala svítit žárovka dobíjení po zapnutí klíčku, tak nevím, jestli odešla jen žárovka, nebo to dělá ten altík. Proto jsem se ptal na tu kontrolku dobíjení, nevím který drát je ke kontrolce.
Altík asi zkusím sehnat na vrakecu.

Autor:  Lamač [ 2.11.17, 21:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Tam už žiarovka nieje,len ledka.Modrý konektor,pin č.12.Poistku nad baterkou si skontroloval?Multimetrom,nie len vizuálne,rozobrať,vyčistiť,a pak poriadne dotiahnuť.

Autor:  varok [ 2.11.17, 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Myslíš v tom plastovém boxu na baterii? Tam vypadají všechny dobře, ale ještě je všechny propípnu pro jistotu. Je jich tam myslím 6. 3 klasické plastové nožové a 3 plíšky.
Aha, na přístrojovce už jsou LED diody? Tak to by nemělo jen tak odejít, ne? Tak buď ta kontrolka nesvítí protože na ni nejde napětí, nebo to dělá altík. A spíše bych potřeboval vědět který drát na altíku, budíky zatím neumím sundat.

Autor:  Lamač [ 2.11.17, 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Hej v tom boxe,často vyzerajú,že sú ok,ale opak je pravdou..Budíky sa vyberajú úplne jednoducho,volant spustíš dole,plast pod budíkmi nad volantom vycvakneš k sebe a pod ním sú dve skrutku na torx t25.Tie vyberieš,a budíky vytiahneš smerom k sebe.Na demontáž konektorov už prídeš sám.Nic zložité.
Najprv by som sa ale pozrel po tom poistkovom boxe a jeho poistkách,na altik tuším 150tka,vadné budíky ohľadom dobíjania som ešte u g4 a podobných ešte nezažil.

Autor:  varok [ 3.11.17, 04:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

To je tak jedoduché, já už se bál, že se musí nějak složitě sundávat celá palubka. Tak je zatím sundávat nebudu, ale návod na demontáž se hodí. Ty pojistky propípám a uvidím. Moc děkuji.

Autor:  Viky [ 3.11.17, 05:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Ja bych se teda s dovolenim pridal s dotazem.
Mam ve VW altik z Favorita tedka, ale kdybych tam naahodou chtěl dat zase z VW, existuje nejakej se signálem na otackomer nebo ne? Ja ze mam smerem k altiku jeden drat volnej a nevim kam vede. Otackomer v palubce nemam, ale nevylucuju ze bych zkusil sehnat jinou.

Autor:  ventYl [ 3.11.17, 12:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

Mal by, zo starych dizlov, nie?

Autor:  jjjano3 [ 3.11.17, 16:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Altík 90A

napr. Altík z feldy 1,9D alebo z 1,6 má tiež dvojpinový konektor (od r.97/98) a je tam zelený D+ ku kontrolke a potom zeleno/žltý W pre otáčkomer a RJ

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/