Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Seřizování předstihu https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=3501 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | hans [ 5.2.07, 17:23 ] |
Předmět příspěvku: | Seřizování předstihu |
S přispěním Šemíkových rad si teď hraju s optimálním seřízením předstihu, je to pro mě docela novinka. Už jsem sice zjistil, jak se auto chová když předstih přidám nebo uberu, něco vím i z literatury, ale bylo by docela dobrý tady vytvořit jakejsi přehled chování motoru. Prostě jaký máte kdo zkušenosti z praxe, kdy klepou ventily, kdy motor duní apod.... Určitě by se to hodilo víc lidem. |
Autor: | Bukaj [ 5.2.07, 18:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já teď laboruji s předstihem, respektive s jeho regulací podtlakem a odstředivkou. Kamarád si vždy v práci na odpoledne půjčí stroboskop a já si hraji... ... nicméně stále nemohu dostat průběh regulací na tabulkové hodnoty. I přesto mi ten kamarád tvrdí, že takhle klidný motor a bezproblémový průběh ještě neviděl... ... ale mně se to stále nelíbí, není to dokonalé Například podtlaková regulace má přidávat 5° a zatím přidává 10°... ...no, budu ještě hodně laborovat, než to dostanu do předepsaných hodnot... |
Autor: | michalkatka [ 6.2.07, 08:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
pamätaj že na tabuľkové hodnoty sa pri laborovaní bez záťaže nedostaneš, úplne inak sa to správa ak motor zatažíš, je to podobné ako pri membráne druhého stupňa, pri plnom zaťažení motora sa ti otvorí už pri cca 2000ot/min, ak ju chceš otvoriť pri "laborovaní" na mieste musíš mu ručne pridať plyn a rukou priškrtiť prívod vzduchu, vtedy vyrobíš podtlak nad klapkou 1st. Pri podtlakovej regulácii je to podobné, štrbina pre ovládanie je nad klapkou, čiže ak mu otvoríš klapku (pridáš plyn) podtlak ktorý sa prenesie zo sacieho potrubia do priestoru airboxu sa vyrovná a motor ide svižne do otáčok. ak je motor zaťažený podtlak dole a hore sa vyrovná, jednak otvorí 2komoru, ale hlavne presaví predstih, ale motor má cca 2500ot/min... karburátor je dosť dômysené zariadenie... |
Autor: | Bukaj [ 6.2.07, 09:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale ty tabulkové hodnoty předstihu se se zatížením nemění - odstředivá regulace je závislá pouze na otáčkách a podtlaková na podtlaku - a rozsah regulace je také pevně dán... |
Autor: | Nepér [ 6.2.07, 10:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty tabukový hodnoty jsou snad na "nezatížéném" motoru. Co jsem to jednou měřil, tak to bylo +- v udávaných mezích, snad i s tím podtlakem... |
Autor: | michalkatka [ 6.2.07, 11:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Ty tabukový hodnoty jsou snad na "nezatížéném" motoru. Co jsem to jednou měřil, tak to bylo +- v udávaných mezích, snad i s tím podtlakem... tak to presne neviem, viem iba že tá podtlaková regulácia má dosť veľký vplyv na prechodové režimy motora. tú hadičku som mal vo veľmi zlom stave(popraskaná tak že bolo počuť ako saje vzduch) a po výmene (nič iné som nerobil), auto lepšie reaguje na prudšie zošliapnutie pedálu, nie je také lenivé... podotýkam na LPG mám základný predstih 10° |
Autor: | barton [ 6.2.07, 16:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: tak to presne neviem, viem iba že tá podtlaková regulácia má dosť veľký vplyv na prechodové režimy motora. tú hadičku som mal vo veľmi zlom stave(popraskaná tak že bolo počuť ako saje vzduch) a po výmene (nič iné som nerobil), auto lepšie reaguje na prudšie zošliapnutie pedálu, nie je také lenivé... podotýkam na LPG mám základný predstih 10° A co fávo 135 s naturalem 95,mám dát 3-5stupňů jak píšou,nebo mám dát kousek větší? |
Autor: | Vašek Tábor [ 7.2.07, 07:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Neřiď se stupněma, ale tím jak auto jede. Já měl podle stroboskopu 16st. ale auto jelo jak drak. Byl to favorit, sériový motor, ale fábie a felicie zůstávaly vzadu. Nebyl problém dostat ho na 150 se spotřebou kolem 6l. |
Autor: | Nepér [ 7.2.07, 10:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
No sakra, že bych si přidal? |
Autor: | Vašek Tábor [ 7.2.07, 12:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Fakt nevím, ale když jsem se ptal na technický, tak mi říkal, že to nebude měnit, protože to nezávisí na tabulkových hodnotách, ale na autě. A nebýt toho, že se rozpadla kastle, tak bych ho neprodal. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |