Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 00:47



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...) 
Autor Zpráva

Příspěvky: 68
Příspěvek Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Ahoj,
moje problémy začaly, když jsem po delší jízdě (300Km, jezdím do Německa) zastavil na pumpě natankovat. Nemohl jsem nastartovat a dokonce zhasínalo světlo, startér se ani neotočil, ale při otočení klíčkem se resetují hodiny. Vytáhnul jsem klíček, počkal 10 minut, nastartoval a odjel.

Po dalších ~1000 kilometrech jsem si všimnul, že v nižších otáčkách auto cuká na plynu a musím řadit vyšší stupeň aby to nedělalo. Asi dvakrát při nižších otáčkách auto dokonce střelilo.

Tuhle neděli jsem po zastavení po ~150km jízdy opět nemohl nastartovat, opět reset hodin, plus divné cvakání nějakého relé. Po ~15 minutách to ale naskočilo. Bohužel když jsem zastavil po dalších ~150km, auto už nenastartovalo. Baterie je totálně vybitá jak jsem se opakovaně pokoušel startovat a jak opakovaně docházelo jen ke zkratu s restartem hodin. Jde o MPI s LPG, mám jí odstavenou na parkovišti nějaké pumpy.

V nějakých diskusích jsem četl, že by mohlo jít o svíčky. Myslíte, že dobít baterku a vyměnit svíčky bude stačit? Nebo můžu nějak jinak zjistit jestli je ten zkrat někde jinde? V těch vedrech se mohl seškvařit nějaký svazek kabelů, ale nemám potuchu jak bych to diagnostikoval. Jestli se mi nepovede nastartovat a odjet, tak to budu muset dát někam v Německu do servisu což bude neskutečně peněz.

Dík za každou radu,
Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


30.7.18, 22:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Tohle nevypada na zkrat, ale na spatnou baterku, alternator nebo spatnej kontakt v silovy elektrice.
Normalne se to dela tak, ze se veme multimetr, zmeri se napeti v ruznych mistech za chodu motoru a podle toho se urci co je spatne.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


30.7.18, 22:25
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 68
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
V pátek tam sjedu a dám nový svíčky a nabitej akumulátor, vybral jsem BRISK Silver DR14YS 1352, tak ty by tam snad měly jít bez úprav prostě kus za kus. Já jsem akorát zkoušel povytahovat všechny pojistky a relé a reset hodin přišel bez každý jedný z nich, takže žádnej jeden okruh zkratovanej nebude.

Multimetr mám, ale potřeboval bych vědět nějakou příručku co kde mám proměřit (a jak to když tak spravit).

Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


30.7.18, 23:08
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Nejdriv jsem nechtel reagovat, ale neda mi to.

Když mas vybitou baterku, tak ten tvůj "zkrat" je normalne odber starteru, nevim co v tom hledas. Mel jsi tim multimeterm nejdriv zmerit napeti na baterce při chciplym a při nastartovanym motoru. To, co popisuješ vypada dost verohodne jako ze ti nenabiji auto a mas baterku po smrti.

Ze pomuze vymena svíček, je asi jako menit kohoutek ve sprse, protože netece tepla voda z rozbityho bojleru.

Velmi pravdepodobne potrebujes opravit alternator.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


31.7.18, 06:30
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 68
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Ahoj,
já to myslel tak, že ten 'zkrat' se projeví při startování a jenom při něm, že to rychle vycucne baterku a startér se ani neotočí tak jestli se ten zkrat neprojevuje někde v okruhu elektriky při startování (startér, svíčky, ...). Jinak při jízdě normálně svítí a elektrika funguje.

Baterku při nastartovanym motoru bohužel neproměřim, nejde nastartovat. Ale vyndal jsem baterku, proměřím jestli je ještě živá a nabiju.

Jestli máš pravdu a je to alternátor, tak to normálně nastartuju na nabitou baterku a někam s tím dojedu. Kdyby ne, dá se alespoň proměřit odpor startéru, abych zjistil jestli je v pořádku?

Dík Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


31.7.18, 10:18
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Starter ma prikon 1kW, to znamena, ze do nej tece kolem 100A. To nejde jen tak proměřit. To, co tu tak vedecky popisuješ, vypada jako normalni vybita pripadne znicena baterka nebo spatnej alternator, ale rozhodne ne zkrat ve startovacim obvodu, to by totiž byl ohnostroj. Zajimavy je, ze nikde nerikas, jestli jsi to zkusil nebo nezkusit roztlačit.

Takze: Potrebujes nutne vyvinout vlastní teorii nebo ti muzeme i poradit?

Muzem podle vysledku nadále odpovídat nebo te ponechat tvym konspiracnim teoriim o tom, ze svicky zkratujou motor při startu. Zrejme si pletes zhavici svicky se zapalovacima svickama, jestli to tak je, doporučuju ti auto věnovat nekomu, kdo pozna naftu od benzinu a nadále jezdit pouze hromadnou dopravou.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


31.7.18, 11:04
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 68
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
No tak mě snad hned nemusíš urážet, že nejsem automechanik! Píšu sem, abych tomu líp rozumněl. A člověk se nejlíp učí svejma chybama a jsem rád, když mi tu někdo poradí.

Pokud to bude baterka nebo alternátor, a podle tvojí reakce to je pravděpodobný, problém vyřešim instalací nový baterky. Tak se snažim připravit si plán co udělat až tam dám novou baterku a auto pořád nebude startovat. Musím se na tu benzínku nějak dostat a je to 150km od místa, kde jsem teď kdesi v Německu.

Tlačit jsem nezkoušel, jsem sám a netroufnul jsem si na to. Měl jsem už dost problém tlačit auto na neutrál po ploše tý pumpy. A nevím, jestli by to na 50m vyšlo a na jakej stupeň.
Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


31.7.18, 11:15
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
To mas velky stesti ze nejsi automechanik, občas se na takovy blbosti ptaji i automechanici a vymlouvaji se, ze jim to ve skole spatne vysvetlili. :-)

Je velmi pravdepodobny, ze když das novou baterku, mělo by auto aspoň nastartovat. Pokud nebudes rozsvěcet svetla, (coz v nemecku snad přes den nemusíš) tak bys mohl dojet i bez dobijeni několik set kilometru - zaklad je co nejmíň startovat, co nejmíň svitit (i brzdovy svetla zerou dosT) atd. Problém je elektricky palivovy cerpadlo, který ma samo o sobe dost velkej odber, u starych aut s mechanickym čerpadlem a karburátorem se da na vybitou baterku dojet dal.

Kazdopadne, multimetrem zjistis napeti na baterce při nastartovanym motoru ve zvysenych otáčkách - pokud je to pod 12.5V moc daleko nedojedes. Pokud je to kolem 13V, mas sanci jet ale nestartuj, pokud je to aspoň 13.5V, tak je dobijeni jakz takz OK.

Ja mam ve Formanu maximalne 13.2V, takze mi to prakticky nedobiji, ale když si davam pozor, da se s tim ještě normalne jezdit. Alternator muze mit několik ruznych zavad, který se ruzne projevujou na schopnosti dobijeni při ruznych otáčkách, takze muzes zkusit vic ruznejch otáček a pokud se to meni, zkus motor za jizdy drzet v tech spravnych.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


31.7.18, 11:50
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 68
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Teď jsem vyzkoušel baterku co jsem z toho vymontoval a odvez si, nešlo už ani rozsvítit světlo v kabině. Nic jsem s ní nedělal a je na ní 12.62V.
Zítra mi snad dorazí nabíječka tak jí dobiju.
Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


31.7.18, 12:16
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Zkus, ale mel jsem i baterky, který proste nezvladaly trvalej odber a napeti na nich pomalu klesalo, jak se jelo. Když se nechaly "odstat", tak se zase tvarily funkcne. Nabit poradne nesly.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


31.7.18, 14:32
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Osobně si nemyslím že bude porucha v dobíjení, to by nešlo nastartovat deset minut potom, co se při pokusu vyresetovaly i hodiny a už vůbec by s tím pak nešlo jet kdo ví jak dlouho. Navíc 12.62V naprázdno je stav plně nabitého akumulátoru.

Tipnul bych si spíš na závadu silové elektriky, ohnilé kontakty akumulátoru, zoxidovaná kostra, vypálená pojistková skříňka nebo její přívodní kabel.. Nebyla poslední dobou cítit spálenina nebo nějaký takový zápach?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


31.7.18, 16:03
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Kabel ke starteru jde napřímo ne?
Podle myho by reset hodin mohla způsobit maximalne tak spatna zem, protože v opacnym pripade ten pokles napeti pada na vrub baterky.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


31.7.18, 17:11
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 68
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Šemik píše:
Tipnul bych si spíš na závadu silové elektriky, ohnilé kontakty akumulátoru, zoxidovaná kostra, vypálená pojistková skříňka nebo její přívodní kabel.. Nebyla poslední dobou cítit spálenina nebo nějaký takový zápach?


Je pravda, že jak jezdim dlouhý vzdálenosti v těhle vedrech, tak mám často větrák naplno. Občas se mi stalo, že jsem nějakej spálenej smrad cítil. Obvykle stačilo vypnout na deset minut větrák a pak už to cítit nebylo. Pod expanzní nádobkou mi unikala chladící kapalina, když jsem to dotěsnil, tak od tý doby jsem už smrad necejtil, nebo jen málo.

Do pojistkové skříňky jsem koukal a vypadala normálně, svorky aku taky v pohodě. Nevím, kde je kostření, ale teoreticky bych před startováním mohl propojit mínus na baterce s blokem motoru startovacím kabelem. Jak můžu zkontrolovat ten zbytek s multimetrem když nechytí motor?

Dík Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


31.7.18, 19:09
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Tim propojenim startovacim kabelem bys obesel pripadny spatny spoje, to je funkcni napad. Když stejnym zpusobem pripojis multimetr a nejak zatizis sit vozidla (třeba rozsvicenim svetel), tak se pripadnej spatnej spoj země projevi tak, ze mezi minusem baterky a kastli nebo třeba minusem a motorem nameris nejaky ubytek napeti, kde třeba uz 0.2V je docela spatny znameni.

Jde o to, ze když nemas nastartovano, tezko se ti zapne nejakej spotrebic prikostrenej k motoru, takze se to spatne zkousi. Propojeni minusu a kastle svetlama vyzkousis snadno.

Je to nejak srozumitelny? Proste hledas kde ti to napeti mizi (takze je prilis maly tam, kde ho je potřeba).

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


31.7.18, 23:12
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 68
Příspěvek Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
Díky za rady, ještě jsem včera pročítal manuály a jak funguje startér. Udělal jsem si plán co udělám, až k autu dorazím. Prosím o radu, jestli je něco z toho blbost nebo jestli mám něco přidat.

  • Připravím si nabitou baterii, nářadí, multimetr, kladivo, čelovku, smirglpapír na přebroušení plošek kontaktů.
  • Zkontroluju kabely v motorovém prostoru, hlavně jestli nějakej z kabelů nevede přímo na kostru a nemůže to způsobovat zkrat. Zkusím ty kabely co nejvíc zastrkat do nějakejch vodících příchytek a spojit k sobě tak aby byly minimálně v kontaktu s horkými částmi motoru.
  • Zařadím 5 a pohnu s motorem, kdyby byla překážka v zubech co na ně dosedá startér. Když to tak neroztlačím, zvednu auto a otočím pravým kolem se zařazenou 5. Tím taky ověřím, že se nezadřel motor.
  • Odpojím dráty od startéru, černý silový + a žlutý + vedoucí do spínací skříňky.
  • Odpojím kostřící kabel, který by měl být ‘v motorovém prostoru vpravo na karosérii’ a ‘na bloku motoru vpravo’. Vpravo z pohledu řidiče.
  • Očistím kontakty odpojených kabelů a znova zapojím s výjimkou žlutého kabelu startéru.
  • Zapojím baterii.
  • Zapnu zapalování, nebudu startovat.
  • Proměřím napětí mezi póly baterie, mělo by být stejné jako baterie bez zátěže, úbytek minimální.
  • Proměřím jestli je stejné napětí mezi kostrou startéru a jeho + černou silovou svorkou. Kdyby ne, přivedu kostru přímo na startér startovacím kabelem a zkusím startovat tak.
  • Proměřím napětí mezi žlutým drátem a kostrou. Mělo by být 0V a při startování bez připojeného startéru by napětí mělo být stejné jako na baterce, bez úbytků.
  • Pokud najdu problém ve žlutém spojení se spínací skříňkou, zkusím provést bypass startéru od černého kabelu na svorku žlutého a zastartovat šroubovákem.
  • Pokud nenajdu chybu v kabeláži, připojím žlutý kabel a zkusím zastartovat.
  • Teď úplně nevím jak rozliším situaci, že baterka nedává dostatečný proud od situace, že se zaseknul startér. Ale jestli se startér nerozjede, zkusím do něj párkrát praštit kladivem a pak zase zkusit startovat.

Baterku jsem měnil asi před 2.5 lety. Pak auto tak rok stálo, poslední půl rok s ním jezdím hodně. Problémy jsem s ní neměl, je to VARTA. Ale pravda je, že tyhle problémy byly vždycky po dlouhé (>250km) cestě, jedu a svítim, hučí mi ventilátor, nabíjim mobil, takže by dávalo smysl i, že by baterka nedokázala dlouho přenášet velký proudy a startování už nárazově neutáhla.
Startér mi tam zhruba před rokem měnil mechanik za nějakej z vrakoviště, protože starý se dusil, nepohyboval se svižně, bylo to slyšet jak pomalu točí, pak už nestartoval.
Subjektivně mám pocit, že ten novej postupně začal vydávat zvuk co se podobá tomu starýmu. Ale nastartovat s ním vždycky šlo.
Svíčky jsou asi taky v háji a mám už i nový, ale nebudu je vyměňovat dokud neroztočím startér.

Dík za rady,
Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


1.8.18, 09:02
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz