Autor |
Zpráva |
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
120 - 14V/55A
jeblo by mi.. ot 1000ot dobíjí 14-14,7, víc otáček, víc desetin.. na volnoběh samosebou nedobíjí. to není závada, ale vlastnost.. co mě ale štve, že stále prosvítá kontrolka dobíjení.. je to znát hlavně za tmy.. samosebou přes ní musí protékat nějaký proud, ale nepamatuji si, že by mi prosvítala..pro innfo, kachnisovskonepérovská dioda není osazena..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
14.8.20, 21:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: 120 - 14V/55A
Vycházím z předpokladu, že alternátor je určitě OK. Pak je snad jediná možnost znatelný úbytek napětí na spínací skříňce/pojistkovce/vedení a pod. Změřil bych na kterým drátu k žárovce kontrolky je vyšší napětí a podle toho postupoval dále.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
15.8.20, 09:17 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: 120 - 14V/55A
Tohle prosvítání kontrolky a podivné napětí bývá můstkem. Akorát už si nepamatuju jestli průrazem nebo přepálením. Tuším že to dělá dioda z fáze do země. Jedna fáze vynechá, regler to osolí, ale další fáze funguje takže napětí je najednou vysoké.
Altík obvykle vydává hučivý zvuk.
Dioda není potřeba, pokud je zbytek v pořádku, dioda naopak zhoršuje regulaci, osobně ověřeno.
|
15.8.20, 13:27 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: 120 - 14V/55A
A to tam máš klasický altík alá š120 s regulací zvlášť nebo typ favorit/Felina co má regulátor na sobě? A není 14,7V už moc?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.8.20, 21:20 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: 120 - 14V/55A
120..regler zvvlášť
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
17.8.20, 12:02 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: 120 - 14V/55A
To dobíjení na volnoběh je opruz, měl jsem to na š105 taky. Když jsem někde stál, tak bylo vidět že světla svítily trošičku slaběji a při jízdě silněji. Rozdíl z nějakých 12,5V a 14V už je hold vidět. Asi bych to překopal na altík z Favorita, max přehodíš to přední čelo, ne? Ale vím že to tatík kdysi nějak upravoval, něco v tom přídavném regulátoru. Co to už nevím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 14.9.20, 16:56, celkově upraveno 2
|
17.8.20, 19:17 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: 120 - 14V/55A
Alternátor z Favoritu nemá absolutně žádné výhody oproti originálu 742, je to nemlich ten samej krumpl Co Kachnis, měřil již napětí u žárovky?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
18.8.20, 18:28 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: 120 - 14V/55A
Ideálně osciloskopem...
|
18.8.20, 19:06 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: 120 - 14V/55A
Šemík: když dá ten novější typ asi od 92 roku, tak ten už má menší řemenici a není problém s dobíjením hned po naskočení motoru.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 14.9.20, 16:57, celkově upraveno 1
|
19.8.20, 09:35 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
varok: Je. To vyřešil až odpor naletovaný u kontrolky dobíjení v 94 roce.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
19.8.20, 14:26 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: 120 - 14V/55A
Je problém? U těch starších fáček asi do 92 roku byla větší řemenice a po naskočení motoru svítila kontrolka dobíjení. Po jemném přidání plynu zhasla. Od asi 92 už dávali menší řemenice a kontrolka už zhasla hned po naskočení motoru. Tak i tak ale dobíjelo už i při volnoběhu dobře i u těch starších modelů. Samozřejmě né při zatížení spotřebiči v celém autě, ale oproti š105 a výš úplný luxus. Novější auta jsou už někde jinde.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.8.20, 19:31 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Nemáš pravdu. Kontrolka zhasínala vždy až po přidání plynu. Až od roku 94 to konečně vyřešili tím odporem. U obou aut jsem to musel předělat. Fanouš je 10/92 a Miloš nějak začátek 93.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
19.8.20, 21:04 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: 120 - 14V/55A
Aha, já měl fávo 91 a tam právě ta kontrolka svítila. Tatík měl konec 92 roku a potom od strejdy zhruba polovinu 93 a tam už ty kontrolky dobíjení po naskočení motoru nesvítily i bez přidání plynu. Já jsem pak měl 94 toho Solitaire a tam samozřejmě taky nesvítila. To co popisuje Kachnis mi občas dělávalo když už byly moc krátké uhlíky nebo moc sjeté ty kroužky na rotoru.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 20.8.20, 09:00, celkově upraveno 1
|
19.8.20, 22:13 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: 120 - 14V/55A
U některých Favoritů ta kontrolka zhasla po startu jen proto, že sytič byl nastaven na vyšší otáčky...
Co se týče sjetých uhlíků nebo kroužků, kontrolka tím může být způsobena, ale to by mi tam pak nesedělo to napětí rostoucí s otáčkama, to dělává diodový blok.
|
20.8.20, 08:27 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: 120 - 14V/55A
Tak to je možné, že naskočení motoru jak sytič přidal otáčky, že se to nabudilo a kontrolka zhasla. To zvyšijící napětí to jsem si nějak nevšiml. Ale už jsem to opravoval několikrát, jednou na svém altíku ve fávu a párkrát někomu jinému. Vyměnil jsem ale celý regulátor i s uhlíky za nový a už kontrolka nepoblikávala. Zajímavé že skoro vždy byl hodně sjetý jen jeden uhlík a druhý byl ještě dobrý.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.8.20, 09:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|