Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
VCDS, VAG, základné úkony https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=35790 |
Stránka 1 z 8 |
Autor: | Lamač [ 15.4.22, 15:41 ] |
Předmět příspěvku: | VCDS, VAG, základné úkony |
Všetky otázky ohľadom jednoduchých úkonov ohľadom kódovania, kontroly a nastavovania parametrov cez VCDS alebo VAG prosím smerujte tu, aby to bolo nejak ucelené. Platí nielen pre značku škoda, ale aj volkswagen, audi, seat, pretože postupy sú viacmenej vždy rovnaké. |
Autor: | varok [ 15.4.22, 19:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
Tak já ti udělám prvního zákazníka. Co je to prosím tě to VCDS o kterém pořád píše Miloš? To je jen nějaký jiný program, ale kabel je stejný, nebo musí být jiné všechno? |
Autor: | slovacek.milos [ 15.4.22, 19:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
O II PD 77kW oprava dlouhého tepleho startu login 12233 přizpůsobení kanál 01 je tam nula a de zvednout až na 300 testovat uložit, pak se podíváš na teplé auto a chytne |
Autor: | slovacek.milos [ 15.4.22, 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
varok píše: Tak já ti udělám prvního zákazníka. Co je to prosím tě to VCDS o kterém pořád píše Miloš? To je jen nějaký jiný program, ale kabel je stejný, nebo musí být jiné všechno? |
Autor: | varok [ 15.4.22, 19:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
Aha, ano mám kabel kkl a nedávno jsem zkusil koupit ELM 327. Ale s tím zatím neumím. |
Autor: | Lamač [ 15.4.22, 20:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
VCDS je v podstate VAG (všetko je vlastne také isté) až na to, že VCDS umožňuje aj tzv. dlhé kódovanie, ktoré je potrebné u novších áut (octavia 2 atď). Laicky povedané. Lepšie je už kúpiť kábel hex-can , s tým urobíš aj novšie autá. A zase, pokiaľ sa chceš venovať aj imobilizérom a budíkom je dobrý ešte aj VAG-C-comander na pin kódy immo. |
Autor: | slovacek.milos [ 15.4.22, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
lamač za immo platím cca 2500 kč, jednou mi borec hovorí miloš ide to cez vag a hotovo a fakt v anále 98 immo off on, to ale nikdo nezveřejnuje na tom se vydělává, tak je někdy dobré loginem aktivovat kanály a pročítat |
Autor: | slovacek.milos [ 15.4.22, 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
varok píše: Aha, ano mám kabel kkl a nedávno jsem zkusil koupit ELM 327. Ale s tím zatím neumím. kkl ti stačí i novějších aut na čtení závad a mazání, ty ostatní jsou prostě neaktivní, elm je o štení, navolit co chceš a navázat spojení, měřené hodnoty i pamět závad tam je, mám ale používal jsem naposledy tak před dvěma lety, koupil jsem si ho ted do mobilu blutu, zatím jsem se stím nezžil, ale fachčí navázat spojení de, mám to spíš na dovču kdyby se někomu něco, nebo až bude čas, jedu spíš delphi |
Autor: | Lamač [ 15.4.22, 21:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
No prax je taká, že do nových áut sa s kkl káblom už nedostaneš, a ak áno tak do motorovej jednotky už nie. Tam ti už takmer všetko ide cez can bus a to ti kkl nepoberie... ELM327 je fakt iba na to čítanie niekde na ceste a podobne. |
Autor: | varok [ 15.4.22, 21:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
Já ten ELM 327 koupil že je to už přes bloototh tedy bez kabelu. Naštěstí to stálo jen pár korun. |
Autor: | ventYl [ 16.4.22, 09:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
slovacek.milos píše: varok píše: Aha, ano mám kabel kkl a nedávno jsem zkusil koupit ELM 327. Ale s tím zatím neumím. kkl ti stačí i novějších aut na čtení závad a mazání, ty ostatní jsou prostě neaktivní, elm je o štení, navolit co chceš a navázat spojení, měřené hodnoty i pamět závad tam je, mám ale používal jsem naposledy tak před dvěma lety, koupil jsem si ho ted do mobilu blutu, zatím jsem se stím nezžil, ale fachčí navázat spojení de, mám to spíš na dovču kdyby se někomu něco, nebo až bude čas, jedu spíš delphi ELM je v podstate iba kabel (alebo to ide blututom/wifi). Na PC strane z neho potom vie trcat surovy CAN z auta. Vie to aj KKL bus, ale tam smerom do PC trci iba OBDII protokol, takze s inou riadiacou jednotkou, ako s motorom si cez to nepokecas na autach, ktore CAN este nemaju. Co sa tyka SW, tak pre ELM budu asi iba OBD diagnostiky, pretoze to je dost silno standardizovane. Na UDS chybaju cisla kanalov a interpretacia hodnot. |
Autor: | varok [ 16.4.22, 10:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
Aha, takže ten systém ELM 327 jedině věci kolem motoru, jinak nic? |
Autor: | slovacek.milos [ 16.4.22, 12:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
pokud nejsi autoelektrikář tak ti to elm stačí, dojede rencek kamaráda, vynechávání třetího válce, vyměníš zápalko a pokoj, když si nevyměníš spojku tak opravovat klimatizace, abs, různé třeba snímače příčného zrychlední, dpf, komfort, nebo blbá elektrická brzda, blue, dsg, tak tím si spestřovat život asi nebudeš, to je jiné nasazeni, nekonečné studium a úplně jiná diagnostika, která taky není všemocná a že tě zavede i do prdele se stává, diagnostika je velká věda, jak tě pohltí nepustí, spousty autoelektrikářů dělají v kempu minutky, seřízují vstřikolisy, jezdí s kamionem, s bagrem, nebo pokud nemají on line připojení a technickou pomoc spadl řemen dotočeno, můj nápad tohoto vlákna je spíš zlepšit si kvalitu života, mít opravu motorového vozidla jako zábavu a radost |
Autor: | ventYl [ 16.4.22, 14:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
varok, musis sa naucit citat s porozumenim. Takze zalezi od toho, co mas za vehikl: 1. pre-OBD2 (BMM, Ecotronic, Digifant a starsie) => ELM327 je nepouzitelny 2. OBD2 bez CANu (tzv. KKL) => ELM327 je prakticky bez ohladu na vyrobcu mozne pouzit iba na motorovu diagnostiku v rozsahu protokolu OBD2 3. akekolvek vozidlo s CANom => ELM327 ide pouzit na motorovu diagnostiku (v zavislosti od vyrobcu a podpory v aplikacii bude viac alebo menej funkcna) a zaroven je mozne premostit CAN bus priamo do PC, cim sa spristupnuje cela skala funkcii, ako napr. komunikacia s UDS (nemotorove diagnostiky okrem Fordu), OpenDiag (fakin Ford) a sledovanie komunikacie na CANe. Bod 3 rozpisem trocha viac: OBD2 cez CAN je prudko standardizovany pre nejake zakladne emisne relevantne funkcie, takze toto funguje pomerne dost dobre napriec vyrobcami a modelmi. Mnozina chyb a stavov, ktore su takto reportovane je ale pomerne mala. Nejake dodatocne nestandardizovane, ale autami reportovane chybove kody vyzaduju mat ich databazu. Nemotorove diagnostiky cez CAN (UDS, OpenDiag) prakticky bez vynimky vyzaduju mat databazu kanalov, diagnostikych kodov a mapovania meranych hodnot na veliciny, preto ani program, ktory implementuje UDS nestaci. Sledovanie komunikacie na CANe je podmienene tym, ze bude ELM327 pripojeny na predmetny CAN. Stare auta ich maju iba ~2, novsie ich maju haldy. V diagnostickom konektore je vacsinou zakonceny iba jeden, max. dva. V principe ti ale nic nebrani pripojit ELM327 na akykolvek iny CAN v aute, ktory ta zaujima a tam spustit "sniffer". Netusim, ci nejaky SW, ktory horeuvedene funkcie aj realne ponuka, existuje. Principialne to ale je mozne implementovat. |
Autor: | varok [ 16.4.22, 17:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: VCDS, VAG, základné úkony |
Tak to shrnu aby všichni rozuměli. Diagnostiku neboli vag-com mám jen na takové domácí zjištění případné závady. Občas za mnou přijdou kolegové z práce apod., že jim na přístrojovce svítí nějaká kontrolka. Ať už kontrolka motoru nebo něco jiného. Já mám Golfa IV benzín, který dokonce ani tuhle kontrolku ještě nemá a jsem za to rád. Kolegové v práci mají převážně Octávia I, buď taky benzín 1,6 nebo diesely 1,9. A někteří mají Octavia II 1,9 TDi a 2,0 TDi. Tam mi ale stejně ten vag-com nejede asi kvůli tomu CAN BUS systému. Ale prostě když se vyskytne nějaká závada, tak ať kouknu do paměti závad, ukáže mi co je za problém. Mrknu na tu podezřelou část, jestli jsou hodnoty v normě, chybu vymažu a hotové. Nějaké nastavování vstřikování a jiné věci nepotřebuji umět. Mě moc baví karosařina, motory moc ne. |
Stránka 1 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |