Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Baterka K.O.? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=35837 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | Viky [ 26.9.22, 06:43 ] |
Předmět příspěvku: | Baterka K.O.? |
Zdar, musim se vam pochlubit. V patek jsem zjistil, ze baterka v Formanovi ma 0V. Po pripojeni nabijecky se ukazalo, ze jsem nechal asitak mesic a pul zapnuty obrysovky. Po pripojeni nabijecky to vylezlo asi na 7.5V, ale nabijecka to nedokazala nabit, protoze vypadavala na tepelnou pojistku. Nemohl jsem to nijak rozchodit, tak jsem nakonec vzal svarecku a opatrne na snizenej proud (15A) poskytl baterce trochu resuscitace. Prekvapive to fungovalo dobre, akorat jsem se trochu bal, ze mi neco vybouchne do ksichtu. Kdyz jsem baterku svareckou dostal na 11V, pripojil jsem znova nabijecku a nechal to 24h nabijet. Po 24h nabijecka ukazovala 75% nabiti, ale na baterce bylo 14.9V, tak jsem to odpojil a nechal pres noc odpocinout. V nedeli rano na baterce 13.0V, dal jsem ji do auta, funguje, startuje. Jsem mile prekvapen, necekal jsem, ze by tohle rozchodila. Tak nevim, je baterka K.O. nebo jsem si jen odkouril nabijecku a spatne ukazuje? |
Autor: | varok [ 26.9.22, 09:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
Sleduj to a po třeba týdnu zkus tu baterku změřit. Jestli bude držet i nadále, tak ještě cosi zažije. Ale jestli bude zase vyždímaná tak bych ji raději vyhodil a koupil novou. |
Autor: | darklord [ 26.9.22, 12:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
Nie vzdy musi baterka uplne skapat po hlbokom vybiti. Len sleduj ci nahodou nepada napatie casom. |
Autor: | jansjans [ 26.9.22, 13:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
Těch 0 V naměřila nabíječka (mně nabíječka ukazuje 0 V, když k ní není připojena baterka)? Měřil jsi to i samostatným voltmetrem, jaké bylo napětí po tom, co se vybila? Mimochodem, baterka je dolévající, nebo bezúdržbová? Dnes jsi nastartoval v pohodě? |
Autor: | Viky [ 26.9.22, 20:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
Neměřil jsem voltmetrem, akorát po připojení nabíječky začal pískat bubák na světla, předtím ani nepipl. Nevím kolik to bylo po vypnutí světel. Jinak autem nejezdím, takže nevím, ale zjistím zítra. Baterka je GT-start 45Ah Ca/Ca. |
Autor: | varok [ 26.9.22, 22:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
To nabíjíš baterku připojenou v autě? |
Autor: | darklord [ 26.9.22, 22:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
Ty snad baterku odpajas pri nabijani? |
Autor: | john simple [ 27.9.22, 06:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
Autor: | Viky [ 27.9.22, 09:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
varok píše: To nabíjíš baterku připojenou v autě? No, jako vim, ze to nebyl nejlepsi napad, ale mam nabijecku co dava maximalne 3.5A, takze to neni velky riziko. Na dalsi pokusy jsem ji uz vyndal. |
Autor: | varok [ 27.9.22, 09:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
darklord píše: Ty snad baterku odpajas pri nabijani? Samozřejmě |
Autor: | varok [ 27.9.22, 09:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
Viky: Nejsem elektronik, ale myslím si že nejde ani tak o proud jako o napětí. Ty nové typy nabíječek řízené procesorem mají možná nižší napětí, asi do 14,4V, tam by to ani nemuselo vadit. Pokud máš ještě nějakou starou s trafem, ty občas mívají napětí vyšší a tam už bych měl asi strach. |
Autor: | Viky [ 27.9.22, 10:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
Ja elektronik jsem a samozrejme mas pravdu, jde o napeti. Ta moje nabijecka dokaze dat asi 16V naprazdno, ale s kazdym miliamperem odberu to docela vyrazne klesa. V aute je vzdycky nejaka zatez, minimalne ta baterka, pripadne svetla (i treba stropni lampicka). Nevim jestli BMM ma ochranu proti prepeti, ale ta obvykle funguje tak, ze kdyz se napeti zvysi pres unosnou mez, tak ochranny prvek zacne odebirat vetsi proud, aby se spotrebic ochranil a pripadne to vyrazilo pojistku. U 3.5A nabijecky to znamena, ze cokoliv z toho (stresni svetlo, baterka nebo ochrana) muze snadno prepeti v siti zabranit. Kdybych mel nejakou hloupou 10A nebo 15A nabijecku, tak bych si daval lepsi pozor, ale pripojit tuhle malou nabijecku k palubni siti je pomerne bezpecny. Kdyz jsem ale zjistil za baterka je zcela po smrti (potencialne teda umozni prepeti, protoze by nemusela odebirat temer zadny proud), tak jsem na dalsi pokusy baterku z auta vyndal. Nakonec se ale ukazalo (coz jsem necekal), ze ta baterka i takhle vybita ma stale dost nizkej vnitrni odpor a pri pokusech o nabiti odebira proudu docela hodne, takze palubni sit chranila perfektne a nabijecku jsem tim malem odpalil. |
Autor: | Lamač [ 27.9.22, 17:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
Hľadáte bubákov tam, kde niesú. Už sa vám stalo, že nabíjačka odfajčila niekomu niekde nejaké auto? Ja batériu pri dobíjaní neodpájam nikdy. Nieje na to absolútne žiadny dôvod. Riadiace jednotky sú dimenzované na viac ako tých 14,5V. Tak nejak zabúdate aké prúdy a napätia dokáže dodať obyčajný alternátor. Je to rovnaká urban legenda, ako odpájať batériu v aute pri zváraní karoserie, pretože sa údajne poškodí elektronika. |
Autor: | fatal [ 28.9.22, 08:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
Dle mého názoru jde při svařování spíše o to, kudy natáhneš zemnící kabel a hořák, zda to náhodou neudělá někde indukci do kabeláže, hádám že když to taháš co nejblíže k sobě, tak to moc nehrozí (ale stejně jsem pro sychr odpojoval baterku i jednotku). Co se týká nabíjení v autě, není problém když nepřestřelíš napětí (což se může stát při použití obyč staré trafo nabíječce). Různých skoro mrtvých baterek už jsem oživil dost, ale z nuly teda nikdy... |
Autor: | Kachnis [ 30.9.22, 10:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Baterka K.O.? |
máš ve formanu kalciovou baterku jo . Ty obecně potřebujou kousek vyšší napětí.. jak altíku, tak i nabíječky.. Mě dokonce v autorizovaném servisu hjundé v Mostě týpek řekl, že baterka vykazuje známky vybití a že ji mám píchnout na nabíječku a odpojovat nemusím.. no a trafo 24V, usměrňovač a drátěný odpor a hjundé přežil . jinak na obou feliciích a fabii svářecí práce normálně pod napětím.. rozumní lidé kostří tam, kde vaří.. |
Stránka 1 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |