Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=35876
Stránka 1 z 2

Autor:  slovacek.milos [ 2.2.23, 20:10 ]
Předmět příspěvku:  akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

aku technologie AGM rozumíte tomu někdo? dostal jsem asi nový akumulátor žárovka sotva mží, dal jsem nabíječku která rozpozná i gelovku nabije a vypne a po půl minutě nahlásí postupně nabéíjení nabitá a vypne, vyhodit nevyhodit :?: :?: :?: :!: připojil jsem nabíječku co nabije i mrtvolu a za pár minut baterka svítí 12 V 35 W je tam žárovka, tak ji mabijím dál, dělám něco blbě? je to normální baterka? vyžaduje spešl nabíječku? jimé mapěti?

Autor:  Lamač [ 2.2.23, 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

To je asi z nejakého alarmu, alebo záložného zdroja... je na to treba prúd maximálne tak cca 600mA a napätie 13,8V, nabíjačka napríklad ANSMANN ALCS2-24A a podobne, ale nie autonabíjačka, tou to odbabreš spoľahlivo...

Autor:  slovacek.milos [ 2.2.23, 23:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

lamac uvidime tou nabjecku co radis to nefuguje, mam jeste nabijecku na kolo a copra a z autonabijecky to koro zadny proud nebere, uvidime mi to nic nestoji, mam jeste jednu tu samou ze ctyrkolky, ta vidimp podobny problem jede jak zdechlina pritom x hodin na pidinabijecce a prej jsou v haji uhliky v motoru, navic o nic nejde cumim heureka 500 kc

Autor:  Viky [ 3.2.23, 08:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

Tyhle maly baterky jsou z hlediska nabijeni dost podobny jako baterky do auta, ale museji mit patricne mensi nabijeci proud.
Jestli ti ale po pripojeni nabijecky z auta bere malej proud, tak je nejakej clanek pravdepodobne po smrti a zaslouzi vyhodit.

Nejlepsi napad je pripojit na nejakou mensi hloupou nabijecku a zmerit jaky je pri nabijeni napeti na baterce. Pokud tam je pres 16V, tak je pravdepodobne baterka po smrti.

Autor:  fatal [ 3.2.23, 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

Pár poznámek:

AGM není GEL, i když obojí jsou olověné. Gelovky se používají v alarmech a UPS, AGM se používají v motorkách a čtyřkolkách. Rozdíl je v tom že AGM používají kyselinu s vodou, ale nasáknutou do látky, GEL používají gel a jsou od výroby uzavřené.

GEL lze nabíjet při jednorázovém nabíjení do 14,4-15,0V, při udržování nabitého stavu 13,5V-13,8V.
Ale doporučuji nepřebíjet přes 14,4V. Nabíjení, jak už bylo napsáno, C/10 max.

AGM nabíjet do 14,4V, následně udržovat 13,8V.

Vymlácené olověné baterky lze oživit, pokud nejsou vymlácené dlouho. Přijdou o část kapacity, ale jsou obvykle použitelné.

Pokud máš chytrou nabíječku dělanou na motorkové baterky, použij ji, nech ji zapojenou déle, den, dva, tím by se měl akumulátor nabít ma své maximum. Pak zkus vybít (žárovku a sledovat napětí), vybíjet do 10.5V (víc ne), sledovat jak napětí padá (obvykle ze začátku pomalu pak rychle, jakmile začne padat rychleji tak přestat vybíjet) a zpátky na nabíječku. Osobní zkušenost, oživená gelovka 7Ah má pak třeba 2Ah, ale funguje.

Pokud baterka trpí sulfatací (nebyla suchá, ale byla pomalu a hodně vybíjená), dají se koupit krabičky, které umí desulfataci (jsou dva druhy), ale u toho je potřeba udržovat na baterce přesné napětí a stojí to víc než nová gelovka... Desulfatace by měla jít udělat jak u AGM tak u klasické, nevím jistě zda jde udělat u gelové, domnívám se že jde.

Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7 je dle webu AGM (i když vypadá jako GEL).

Parametry zde: https://eshop.micronix.cz/data/cz/att/002/1879-1460.pdf

Autor:  slovacek.milos [ 3.2.23, 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

tak baterka byla do rána dal jsem 12 V 21 W svítila dvě hodiny pak bylo vidět že už je napětí nižší, nechám to dva dny a budu měřit napěti napíšu na ni 14.4 max dík

Autor:  slovacek.milos [ 3.2.23, 20:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

fatal ted tam mam 14.08 na té původní 12,8, to jsem nevěděl, obyč olovo udržuju na 12.6V

Autor:  fatal [ 3.2.23, 23:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

Je rozdíl nabíjecí napětí, udržovací napětí, klidové napětí.

Nabíjecí - 14,4V max je při občasném nabíjení (v autě jízda, v jiných případech občasné nabití), kdy chceš nabít a hotovo.
Udržovací - 13,8V max je při nonstop připojení na nabíječku (například v záložních zdrojích UPS), kdy chceš baterii udržovat nonstop nabitou.
Klidové - cca půl dne po odpojení od nabíječky - 12,6V-12,8V znamená plně nabitý stav, 11,8V-12,0V znamená plně vybitý stav.

Samozřejmě napětí samotné neříká nic o kapacitě ani vnitřním odporu, baterka může mít klidové napětí krásných 12,6V, ale kapacitu může mít jen 10%.

A doporučuji používat ověřený voltmetr, občas zkontrolovat zda měří správně, i značkové mohou selhat nebo zklamat, pak se můžeš divit že máš změřeno nabito a baterka je mrtvá nebo naopak máš naměřeno nenabito a baterka je plná...

Autor:  slovacek.milos [ 4.2.23, 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

voltmetru i A mam nekoik digi , analnich i led, neverim nicemu

Autor:  varok [ 5.2.23, 19:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

Nevím jestli to bývá i na AGM bateriích, ale na gelových to bývá většinou napsané kolik voltů a jaký proud použít na plné nabíjení a kolik na udržování v nabitém stavu.

Autor:  Viky [ 5.2.23, 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

slovacek.milos píše:
voltmetru i A mam nekoik digi , analnich i led, neverim nicemu

Tak je zahod a kup si jeden funkcni. :-D Takovej UNI-T 131 je docela funkcni hracka, mel jsem 3 a nikdy nemeril spatne.

Autor:  fatal [ 5.2.23, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

Mám tři UNI-T, z toho jeden bezdůvodně selhal, začal měřit cca desetinu reálné hodnoty. Takže důvěřuj, ale prověřuj (pravidelně).

Autor:  slovacek.milos [ 6.2.23, 07:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

Viky píše:
slovacek.milos píše:
voltmetru i A mam nekoik digi , analnich i led, neverim nicemu

Tak je zahod a kup si jeden funkcni. :-D Takovej UNI-T 131 je docela funkcni hracka, mel jsem 3 a nikdy nemeril spatne.
nedlam auoelektriku kazdy den a muze se stat cokoliv, co tyce premerovani tak k cerpadlu je 12v alezarovku 55 w nerozne, do rj 12 v de nebo kostra ale ledkovy voltmetr poblikava, vn fachci no stetoskopem zjistis jede jiny tik, tejne je lyset i zaplako, nejde otomit kvalitni pristroj aleproblem hledat vi pristroji

Autor:  varok [ 26.2.23, 16:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

Milošu, velký problém moderních multimetrů a různých LED indikátorů je ten, že ukazují i velmi malé proudy, někde v jednotkách mA. Aby si rozsvítil třeba žárovku 12V/55W už je potřeba dostatečně velký proud, tipnu 1A? Jinak proud odebíraný při max. účinnosti této žárovky je kolem 4,5A. U aut to bývá kapánek méně, protože bývá v síti kolem 14V. Člověk potom hledá v autě nějakou závadu a LED indikátor nebo multimetr ukazuje že proud jde, ale pro provoz nějakého spotřebiče to nestačí. Příčina pak už může být různá, od zaoxidovaného konektoru, přes zaoxidovanou pojistku přes špatnou kostru až po nějaký přechoďák ve vedení.

Autor:  slovacek.milos [ 18.3.23, 07:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: akumulátor Alarmguard 12V 7Ah CJ12-7

skromný dotaz tento akumulátor může pracovat i vleže? a může pracovat i na motorce? max doba jízdy 2 hodiny,

mám tři stejné motorky na jedné olovo aku a abych nemusel přehazovat připojil bych na konektory tento vleze na ležato dík

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/