Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=3595 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | MK_vs [ 13.2.07, 12:38 ] |
Předmět příspěvku: | Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru |
Dobrý den, do Š130L jsem namontoval předělané bedničky z PC (na 12V). Nechtělo se mi investovat moc peněz repro, když jsem je měl doma k bez užitku. Zapojeno přes samostatný vypínač na 2 pojistku (to abych si nevybil baterku když je zapomenu vypnout). Vše jsem motnoval při vypnutém motroru a byl jsem spokojen. Ovšem jen do jeho spuštění. Při nastartování a volnověžných otáčkách je slyšitelné bručení. S přidáním plynu a při jízdě se bzukot mění podle otáček. Prosím, jak tento zvuk eliminovat? Pomohl by odpor na kablík k bedničkám? Pak jaký a kde zapojit. Děkuji Martin |
Autor: | euromen [ 13.2.07, 12:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru |
MK_vs píše: Dobrý den, do Š130L jsem namontoval předělané bedničky z PC (na 12V). Nechtělo se mi investovat moc peněz repro, když jsem je měl doma k bez užitku. Zapojeno přes samostatný vypínač na 2 pojistku (to abych si nevybil baterku když je zapomenu vypnout). Vše jsem motnoval při vypnutém motroru a byl jsem spokojen. Ovšem jen do jeho spuštění. Při nastartování a volnověžných otáčkách je slyšitelné bručení. S přidáním plynu a při jízdě se bzukot mění podle otáček. Prosím, jak tento zvuk eliminovat? Pomohl by odpor na kablík k bedničkám? Pak jaký a kde zapojit. Děkuji Martin dej na signálovej kablik feritový jádro.. bere to ruch odněkaď a nebo dej velkej kondík na napájecí vstup zesilovače |
Autor: | Kachnis [ 13.2.07, 13:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru |
a z radia ved signal k tem bedynkam ve stinenym kabliku |
Autor: | Serifus [ 13.2.07, 15:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru |
MK_vs píše: Dobrý den, do Š130L jsem namontoval předělané bedničky z PC (na 12V). Nechtělo se mi investovat moc peněz repro, když jsem je měl doma k bez užitku. Zapojeno přes samostatný vypínač na 2 pojistku (to abych si nevybil baterku když je zapomenu vypnout). Vše jsem motnoval při vypnutém motroru a byl jsem spokojen. Ovšem jen do jeho spuštění. Při nastartování a volnověžných otáčkách je slyšitelné bručení. S přidáním plynu a při jízdě se bzukot mění podle otáček. Prosím, jak tento zvuk eliminovat? Pomohl by odpor na kablík k bedničkám? Pak jaký a kde zapojit. Děkuji Martin Jj... odstínit kabely (koax třeba), a kondík na vstup, případně i výstup. Nejlepší by bylo zjistit, na jaký frekvenci dochází k rušení. Pochybuju, že máš u sebe osciloskop. Bude to teda zvolit kondíky podle metody pokus-omyl. Jde hlavně o to, že ti kondík ořízne dolní mezní frekvenci (do určité frekvence se podle kapacity kondíku chová vstupní obvod jako rozpojený). Špatné bude, pokud to ořízneš moc, tak příjdeš třeba o basy... Kdyžtak ti to spočtu, nebo pošlu vzorec |
Autor: | Viky [ 14.2.07, 09:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru |
kachnis píše: a z radia ved signal k tem bedynkam ve stinenym kabliku Panove, rad bych upozhornil, ze podobny zapojeni je v aute naprosta pi*ovina (damy prominou). Proudy, ktery cestujou po aute jsou tak velky, ze odrusit nejakej zesilovac kterej je mimo plechovou krabici radia je takrka nemozny. Misto blbin s odruzenim bys mel ty bedynky vykuchat a pripojit je primo bez zesiku. Vlastne.... k cemu jsou ty bedynky pripojeny? K radiu, k CD-ROM? Zesilovac v aute musi bejt stinenej a pripojenej co nejbliz ke zdroji signalu. Vyjimka jsou subwoofery, ktery mivaji diferencialni vstupy, takze proudy zemni smycky dokazou eliminovat. Zesik z bedynek k PC nejenze neumi eliminovat zemni smycku, ale ani nema dost dobry filtry na napajecim vstupu aby tohle ustal. |
Autor: | Kachnis [ 14.2.07, 09:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru |
to neni uplne pravda, zesik buze bejt i dal, ale musi bejt stinenej, jak pise viky, mozna by ti jeste pomohlo kdyby si vnitrek bedynek vylepil alobalem a prikostril...jinak ja mam zesik za sedackama a radio vpredu( jako vetsina ) a jeho krabicka je prikostrena a nic mi tam nebruci...a kdyz neco brucet zacne, je to vzdycky kostra.... |
Autor: | Serifus [ 15.2.07, 00:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru |
Viky píše: kachnis píše: a z radia ved signal k tem bedynkam ve stinenym kabliku Panove, rad bych upozhornil, ze podobny zapojeni je v aute naprosta pi*ovina (damy prominou). Proudy, ktery cestujou po aute jsou tak velky, ze odrusit nejakej zesilovac kterej je mimo plechovou krabici radia je takrka nemozny. Misto blbin s odruzenim bys mel ty bedynky vykuchat a pripojit je primo bez zesiku. Vlastne.... k cemu jsou ty bedynky pripojeny? K radiu, k CD-ROM? Zesilovac v aute musi bejt stinenej a pripojenej co nejbliz ke zdroji signalu. Vyjimka jsou subwoofery, ktery mivaji diferencialni vstupy, takze proudy zemni smycky dokazou eliminovat. Zesik z bedynek k PC nejenze neumi eliminovat zemni smycku, ale ani nema dost dobry filtry na napajecim vstupu aby tohle ustal. To by taky pomohlo Ale já chci svůj kondík |
Autor: | MK_vs [ 15.2.07, 07:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru |
Dobrý den, mám je připjeny k MP3 přehrávači. Tedy kablík volně vyvedený v předu a pak si na 3 1/2 jack připjím, co je třeba. Rádio máme tak staré, že snad v něm budou ještě lampy. Je mono a hraje jen na SV a DV. FM ani náhodou. A do 130 se mi nic kupovat nechce. Takto si nahraji co chci poslouchat a je to. Ukrást také není co. Včera jsem tam zkoušel dát na kablík mezi baterku a bedničky odrušovací filtr. Mě nic neříkající značky DALCO model: 89-1970. Výsledek nulový jako by tam nic nebylo. Kolik to dokáže odfiltorav sem se nedočetl. Jediný údaj je tam 10 Amprér zatížení. Martin |
Autor: | Viky [ 15.2.07, 09:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru |
MK_vs píše: Dobrý den, mám je připjeny k MP3 přehrávači. Tedy kablík volně vyvedený v předu a pak si na 3 1/2 jack připjím, co je třeba. Rádio máme tak staré, že snad v něm budou ještě lampy. Je mono a hraje jen na SV a DV. FM ani náhodou. A do 130 se mi nic kupovat nechce. Takto si nahraji co chci poslouchat a je to. Ukrást také není co. Včera jsem tam zkoušel dát na kablík mezi baterku a bedničky odrušovací filtr. Mě nic neříkající značky DALCO model: 89-1970. Výsledek nulový jako by tam nic nebylo. Kolik to dokáže odfiltorav sem se nedočetl. Jediný údaj je tam 10 Amprér zatížení. Martin Pouzivam MP3 prehravac takhle pripojenej do radia a zadnej problem neni. Odhaduju to nevhodny zesilovac. Jinak bys mohl to ruseni omezit jeste odporovym delicem na vstupu zesiku. Ale stineni a odruseni napajeni bych povazoval za klicovy. Jestli se ale v elektronice moc neorientujes, tak bude hodne tezky tohle zmaknout. Na tom tvym problemu je nejhorsi, ze pricin muze bejt hned nekolik, to se blbje hleda. |
Autor: | Nepér [ 15.2.07, 12:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Z čeho napájíš ten mp3 palyer, je na baterky, nebo ho napájíš z palubního napětí? Jakým kabelem vedeš signál z mp3 k zesilovači? Bručí to i když na zesilovači zkratuješ jeho vstupy? |
Autor: | Serifus [ 15.2.07, 15:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru |
Viky píše: MK_vs píše: Dobrý den, mám je připjeny k MP3 přehrávači. Tedy kablík volně vyvedený v předu a pak si na 3 1/2 jack připjím, co je třeba. Rádio máme tak staré, že snad v něm budou ještě lampy. Je mono a hraje jen na SV a DV. FM ani náhodou. A do 130 se mi nic kupovat nechce. Takto si nahraji co chci poslouchat a je to. Ukrást také není co. Včera jsem tam zkoušel dát na kablík mezi baterku a bedničky odrušovací filtr. Mě nic neříkající značky DALCO model: 89-1970. Výsledek nulový jako by tam nic nebylo. Kolik to dokáže odfiltorav sem se nedočetl. Jediný údaj je tam 10 Amprér zatížení. Martin Pouzivam MP3 prehravac takhle pripojenej do radia a zadnej problem neni. Odhaduju to nevhodny zesilovac. Jinak bys mohl to ruseni omezit jeste odporovym delicem na vstupu zesiku. Ale stineni a odruseni napajeni bych povazoval za klicovy. Jestli se ale v elektronice moc neorientujes, tak bude hodne tezky tohle zmaknout. Na tom tvym problemu je nejhorsi, ze pricin muze bejt hned nekolik, to se blbje hleda. Tvrdým děličem Jinak jak říkáš. Teď jsem si vzpomněl, že jsem měl podobnej problém u compu. Bedny hučely a chrčely podle toho, jak jsem jezdil myší... marně jsem si snažil toho nevšímat. Až to jednoho dne prostě přestalo |
Autor: | Vašek Tábor [ 15.2.07, 15:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Serifus: a nepřestalo to tím, že jsi ty repra přestěhoval do auta? :lol: :lol: |
Autor: | Martin [ 15.2.07, 16:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud ti vrčely reproduktory při pohybu myší, tak je to rušení v signálu - někdy stačí ztlumit vstup, mikrofon, nebo hlasitost CD. V tom autě bych spíš viděl problém v napájení. Zkus ty bedýnky pustit přes síťový zdroj (jako dřív u PC) a potom spustit motor a zkusit jestli něco uslyšíš. Potom dej vědět jak si dopadl a budeme řešit dál. |
Autor: | Nepér [ 15.2.07, 17:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jednodušší by bylo zkratovat ty vstupy, tím se vyloučí/potvrdí rušení ze vedení signálu... Použitím jiného zdroje (další aku) se zase vyloučí/potvrdí rušení z napájení. |
Autor: | MK_vs [ 15.2.07, 20:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Pokud ti vrčely reproduktory při pohybu myší, tak je to rušení v signálu - někdy stačí ztlumit vstup, mikrofon, nebo hlasitost CD. V tom autě bych spíš viděl problém v napájení. Zkus ty bedýnky pustit přes síťový zdroj (jako dřív u PC) a potom spustit motor a zkusit jestli něco uslyšíš. Potom dej vědět jak si dopadl a budeme řešit dál. V tomto případě je již na 220 zapojit nepůjde, protože jsou bez měniče 220/12 přímo na 12V. Zbývala by jedině jiná baterka. Ovšem bez zapnutého motoru fungují v pořádku. Z toho jsem měl taky radost, když jsem je zapojoval. No ale jen do té doby, než se nastartovalo. M |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |