Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Slaba baterie? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=3777 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | .exe [ 28.2.07, 12:30 ] |
Předmět příspěvku: | Slaba baterie? |
Tak dneska sednu do auta (Skoda Felicia 1.6mpi rv.97, 100tis. km), otocim klickem bez toho aniz bych jeste startoval (pouze rozsvicene kontrolky) a zacal se ozyvat z prave strany od ridice v mistech, kde jsou pojistky, takovy divny zvuk - tikot, klapot a ve finale samozrejme neslo nastartovat...uplne jakoby byla vybita baterka (nekolikrat jsem se pokusil nastartovat a vubec to ani nemelo silu) sotva se rozsvitily kontrolky, hodiny se vynulovaly... pritom baterku sem nabijel (je z bauhausu uplne nova - 40Ah) cca pred mesicem a mrazy v praze taky nejsou... S tim startovanim mam uz delsi dobu problemy (kdyz byly mrazy), tak me napada jestli 40Ah u baterie neni malo, predtim tam byla 60Ah a naprosto v pohode...nebo nemuzu mit naky spotrebic vetsi odber? poradte diky |
Autor: | Vašek Tábor [ 28.2.07, 14:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
40Ah je tak do škodovky, myslím, že feldy by měly mít aspoň 55Ah. To tikání by se mi zdálo jako relátko, které neví kam se přepnout. Každopádně zkus dát jinou baterku nebo přes kabely z jiného auta a natočit. Pokud to půjde, vyměň baterku. Když ne, tak projdi relátka, jestli třeba jedno nevyskočilo z patice, pak by se ti třeba nesepnulo palubní napětí. Spotřebiče s velkým odběrem tam určitě jsou, ale felda na to má jedno relé, které všechno větší při startování odpojí, jestli se nepletu. A kdyby ne, přijdeš na to zase při těch relátkách. |
Autor: | Kristensen [ 28.2.07, 15:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
u 1,6 stačí aby ti při startování spadly volty pod 10V a už nemusíš, opakuji nemusíš (ale můžeš) nastartovat a 40Ah baterka je rozhodně málo minimálně 55Ah |
Autor: | Peter50kw [ 28.2.07, 15:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Skus pomerat napatie priamo na aku. Uvidis ci je tam problem. Dalej pri behu motora musis mat aspon 13,5 V. 40 Ah pre felcku 1,6 je dost malo. U noveho aku a v lete by to asi mohlo stacit, s prichodom zimy a staroby je to asi nedostatocne. |
Autor: | roman heller [ 28.2.07, 16:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slaba baterie? |
40 Ah je dost máo.brácha na feldě 1,6 má sedm let starou baterku 60 Ah a nemá stím problémy.rozhodně kup jinou baterku. |
Autor: | Drak [ 28.2.07, 20:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
40 Ah na natočení a běžnej provoz stačí, ale u MPi je už hromada el. navíc, takže si kup okolo 55, ale spíš bych si proběhl spojení kostřícíko kabely s motorem, silovýho plus, a kontaktů vůbec. Pokud máš baterku nabitou, tak natočit musí. Jestli ste dva, tak ať jeden drží klíček v poloze na startování a druhej skusí chytat na kabely od baterky, v místě, kde je přechodovej odpor se to celkem hřeje. |
Autor: | Jarda S. [ 28.2.07, 20:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
i 40 ah baterka má proud 420 A stejně jako 55 ah takže v tom bych problém neviděl |
Autor: | Matthes [ 28.2.07, 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: i 40 ah baterka má proud 420 A stejně jako 55 ah takže v tom bych problém neviděl Simte, to zalezi na konkretni baterce, treba ten muj pokalenej perion ma jenom 300A Banner asi vo 60A vice ... |
Autor: | Jarda S. [ 28.2.07, 20:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Sadra17 píše: i 40 ah baterka má proud 420 A stejně jako 55 ah takže v tom bych problém neviděl Simte, to zalezi na konkretni baterce, treba ten muj pokalenej perion ma jenom 300A Banner asi vo 60A vice ... perion neni baterka |
Autor: | Drak [ 28.2.07, 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejde o proud, ale o kapacitu baterky, baterka špičkově snese dvakrát tolik, než co na ní píšou, pokud je festovně zmrzlej motor, tak si startér při prvním zatočení špičkově vezme klidně i 800 Ampér. |
Autor: | slovacek.milos [ 1.3.07, 12:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Nejde o proud, ale o kapacitu baterky, baterka špičkově snese dvakrát tolik, než co na ní píšou, pokud je festovně zmrzlej motor, tak si startér při prvním zatočení špičkově vezme klidně i 800 Ampér. draku víš o co jde mít zátěžák a zmeřit to a máš hned jasno pokud nestojí za nic tak dám 150 A zátěž a vidíš hned 9V 7V 5V 4V a pokud to neudrží těcdh 9V nic nenasdtartuješ a kapacita? klidně 100%, MPi ti při 7 V bude točit, pojede ti i čerpadlo ale jiskra a benál nejde, když jsem zátěžák něměl, tak jsem vzal trojku svařovací drát, propojil +- a pokud jsem drát udržel v ruce baterka byla ihned na sběrném dvoře miloš |
Autor: | .exe [ 1.3.07, 13:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: u 1,6 stačí aby ti při startování spadly volty pod 10V a už nemusíš, opakuji nemusíš (ale můžeš) nastartovat a 40Ah baterka je rozhodně málo minimálně 55Ah Sem si rikal, ze 40Ah bude stacit, protoze soused ma taky feldu, ale 1,3 a rikal mi ze by to melo byt ok. tak asi pujdu do jine baterky. Kazdopadne vsem diky za rady. Dam vedet jak to dopadlo |
Autor: | .exe [ 1.3.07, 14:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vašek Tábor píše: 40Ah je tak do škodovky, myslím, že feldy by měly mít aspoň 55Ah. To tikání by se mi zdálo jako relátko, které neví kam se přepnout. Každopádně zkus dát jinou baterku nebo přes kabely z jiného auta a natočit. Pokud to půjde, vyměň baterku. Když ne, tak projdi relátka, jestli třeba jedno nevyskočilo z patice, pak by se ti třeba nesepnulo palubní napětí. Spotřebiče s velkým odběrem tam určitě jsou, ale felda na to má jedno relé, které všechno větší při startování odpojí, jestli se nepletu. A kdyby ne, přijdeš na to zase při těch relátkách. jak byly jednu dobu mrazy, tak sem taky nenastartoval a zkouseli jsme startovani pres kabely, a i kdyz jsme pridaval plyn, tak auto presto nenaskocilo...mohlo to byt tim relatkem? |
Autor: | vopaje [ 1.3.07, 16:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
V tomto souhlasím s Drakem.Při startu u Fel. pracuje odlehčovací relé,takže odpojí /nepotřebné/ spotřebiče.Takže,pokud je baterka dobrá,bere ti oběr přechoďák,ať už na plusu,nebo mínusu.Tomu také odpovídá to cvakání relátek - nízké napětí.Takže-baterka,nebo spoje. čus |
Autor: | .exe [ 1.3.07, 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
vopaje píše: V tomto souhlasím s Drakem.Při startu u Fel. pracuje odlehčovací relé,takže odpojí /nepotřebné/ spotřebiče.Takže,pokud je baterka dobrá,bere ti oběr přechoďák,ať už na plusu,nebo mínusu.Tomu také odpovídá to cvakání relátek - nízké napětí.Takže-baterka,nebo spoje. čus Tak to bylo nejspíš baterkou. Dneska jsme to zkouseli s uplne novou a vsechno ok. Zejtra si jdu koupit novou...jakou znacku byste me doporucili...Varta je draha..jsou dobe treba Silver Star nebo Akuma? |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |