Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
zapojení ampérmetru do š120 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=3807 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | paradio [ 2.3.07, 23:27 ] |
Předmět příspěvku: | zapojení ampérmetru do š120 |
Chtěl bych si připojit do š120 ampérmetr. Mám ručkový s rozsahem -50A až +50A.Jedná se o klasický kulatý přístroj který má na zadní straně dva 5mm mosazné šrouby a u jednoho je značka "+" a u druhého nic. Máte někdo zkušenost kam a jak ho nejlíp připojit. http://www.ukazto.com/img/amprmetr.jpg |
Autor: | Nepér [ 3.3.07, 01:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je v tom bočník? Ideální by bylo nechat bočník u baterky a k měřáčku přitáhnout jen "tenký" dráty. Znáš nějaký parametry bočníku? Třeba že při 50A je na něm 60mV nebo tak... ? |
Autor: | paradio [ 3.3.07, 06:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vše co o něm vím je to co jsem napsal a viděl. Pod tou ručkou je nakreslená autobaterie, tak asi k tomu účelu byl stvořenej. Myslíš, že veškerý proud /kromě starteru/ bude muset procházet přes něj? |
Autor: | Peter50kw [ 3.3.07, 07:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja myslim, ze je to kravina. Taketo ampermetre sa nenosia viac ako 50 rokov. Staci ti merat napatie, aby si videl, ako si stojis. |
Autor: | paradio [ 3.3.07, 07:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
mě se líbí a tak ho chci nosit už proto, že jsme asi stejně starý. a je ve 100%ním stavu, vypadá jako nový, se mnou už je to horší. |
Autor: | Peter50kw [ 3.3.07, 08:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ked to musi byt - Je pravdepodobne, ze pristroj neobsahuje bocnik a spolieha na bocnik niekde medzi aku a odberom. Najprv teda musis zistit jeho citlivost. Potom vyrobis bocnik, typcky asi 20 cm medeneho dratu prierez - tak aby sa pri 50 A nerozzeravil do cervena (5 mm2 by mohlo stacit). Kalbracia sa robi tak, ze pri rozsvietenych halogenoch by to malo ukazat asi 9 az 10 A. Takze das tam tych 20 cm, zapnes svetla a podla odchylky co to ukaze das kratsi alebo dlhsi drat(spocitas trojclenkou alebo pokus-omyl). |
Autor: | Martin [ 3.3.07, 08:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkus ho vyfotit. Co jsem viděl takovéto měřáky, tak byly většinou bez bočníku. Musí na něm být ale napsán rozsah napětí (třeba +/- 60mV a tak). Mrkni na to jestli to někde nenajdeš. Buď zezadu nebo na stupnici. Ještě můžeš zkusit škrknout přes kontakty baterkou (malou 1,5V) a když ručka vylítne, tak je bez bočníku. |
Autor: | Peter50kw [ 3.3.07, 08:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Zkus ho vyfotit. Co jsem viděl takovéto měřáky, tak byly většinou bez bočníku. Musí na něm být ale napsán rozsah napětí (třeba +/- 60mV a tak). Mrkni na to jestli to někde nenajdeš. Buď zezadu nebo na stupnici. Ještě můžeš zkusit škrknout přes kontakty baterkou (malou 1,5V) a když ručka vylítne, tak je bez bočníku. Po takom skrknuti moze byt problem vyrieseny - meracik vyhori. |
Autor: | paradio [ 3.3.07, 08:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
vzal jsem jednu tužkovou, +pol přiložil na šroub s označením + a -pol krátce spojil s tím druhým šroubem bez označení a ampérmetr ukázal mezi nulu a první čárku do mínusu, tedy asi 5A Asi na něm byla nějaká papírová nápepka, ale ta už tam není. zezadu jsou pouze dva šrouby pro upevnění a jeden mosazný označený + a jeden mosazný bez označení. jinak nikde nic, jo ještě objímka se zárovkou na osvětlení. |
Autor: | Martin [ 3.3.07, 08:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to je bočník už vevnitř. Nejlepší by bylo ho vytáhnout a dát mezi alternátor a startér a k budíku na táhnout dva slabé drátky. |
Autor: | michalkatka [ 3.3.07, 09:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Tak to je bočník už vevnitř. Nejlepší by bylo ho vytáhnout a dát mezi alternátor a startér a k budíku na táhnout dva slabé drátky. problém je v úbytkoch napätia ak to chceš ťahať zo zadu do predu. ak necheš s toho vyberať ten bočník, čo by bolo najideálnejšie tak na to použi čo najhrubšie vodiče, ja by som odporúčal minimálne prierez 16mm/2 |
Autor: | Martin [ 3.3.07, 09:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tahat kabely přes celé auto tam a zpátky nedoporučuji. Myslím, že by nemělo být složité rozdělat budík a bočník z něj vytáhnout. |
Autor: | michalkatka [ 3.3.07, 09:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Tahat kabely přes celé auto tam a zpátky nedoporučuji. Myslím, že by nemělo být složité rozdělat budík a bočník z něj vytáhnout. tiež sa prikláňam k tejto variante. |
Autor: | Nepér [ 3.3.07, 10:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jako bočník lze někdy s výhodou použít vodič mezi (-) aku a kastlí. Ovšem vyžaduje to pak jeden OZ, aby bylo napětí pro měřidlo dostatečné. Tohle ale asi nebude tvůj případ... |
Autor: | paradio [ 3.3.07, 10:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
vedete tu docela bujnou diskuzi, ale já bych potřeboval vědět, kam ho mám připojit/tedy ty dva šrouby/ když ho nebudu chtít rozdělávat. a kam když bych z něj ten bočník vyndal a kam přpipojit bočník, předpokládím, že má taky dva přípojovasí body. |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |