Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 00:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 manualni spinani ventilatoru chladice 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Bydliště: Odry
Příspěvek manualni spinani ventilatoru chladice
zdar potreboval bych poradit jak zapojit manualni spinani ventilatoru chladice.jelikoz na nej mam nachystany spinac na palubce i draty k nemu vedli jenze jsem zjistil ze jsou ucvakle :cry: takze mam vlastne jen samotny spinac v palubce, tak bych chtel poradit jak znovu natahnout ty kabely? diky

_________________
Škoda Favorit 136 L, r.v. 1989, 46 kW


20.3.07, 20:58
Profil
Pspvek Reklama

   
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
A tepelně to zapne ještě samo, nebo už vůbec ??? No to je stejně jedno - kabeláž zapojíš tak, že ten spínač co máš teda na palubce připojíš paralelně na ten tepelný spínač na chladiči. Chápeš, nebo to mam namalovat ???

Prostě jsou to dva spinace vedle sebe, který spínaj to samý vedení což je +12V k motoru větráku. Tedy bud sepne tepelne jeden, nebo ten větrák zapneš sám. Taky můžou bejt zaplý oba atd...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


20.3.07, 21:21
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Musí jít drát od první nebo druhé pojistky na vypínač a z vypínače na větrák. Když to dáš na první pojistku, tak když budeš už skoro vařit tak zastavíš, vypneš motor a větrák pořád poběží, dokud nevypneš vypínač. Když to dáš na druhou, tak větrák při vypnutém zapalování nepoběží.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


20.3.07, 22:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Dej to od první pojistky, když budeš mít současně termočidlo a manuální spínač od druhé pojistky, může se ti stát, že při horké vodě v chladiči ti sepne termočidlo, ty budeš mít dávno klíče v kapse a na cestě na pivo a motor bude dál vesele klapat.


21.3.07, 06:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Drak píše:
Dej to od první pojistky, když budeš mít současně termočidlo a manuální spínač od druhé pojistky, může se ti stát, že při horké vodě v chladiči ti sepne termočidlo, ty budeš mít dávno klíče v kapse a na cestě na pivo a motor bude dál vesele klapat.

Origo od výroby má byť zapojený na prvú poistku, čiže aj po vypnutí motora sa snaží schladiť aspoň blok chladiča. Napoj vypínač paralérne na termospínač a zaveď si tam aj kontrolku. Budeš vedieť, kedy sa ti točí ventilátor.

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


21.3.07, 07:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Origio starý fávo větrák vypíná s klíčkem. Novější verze Fa možná ne. Já mám na větrák akorát kontrolku, abych věděl, kdy běží. Jakmile se teplota začne limitně blížit červenému poli, kontrolka se rozsvítí...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


21.3.07, 08:38
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
na mojom fave sa vetrák po vypnutí zapaľovania vypne tiež.
ale nechápem prečo sa chcete vrátiť o storočie späť, ovládať niečo manuálne, ja som za každú automatiku, pripúšťam kontrolu, ale nie ovládanie.
chce to mať v prvom rade v poriadku chladiaci okruch nezasvinený od vodného kameňa.
nikdy som škodovku s motorom v zadu nemal, ale ak tak by som to riešil inak ako manuálne, prirobil by som jedno čidlo na ventilátor chladiča do zadu k motoru na vodu ktorá ide do predu, čiže vetrák by sa zopol už keď by odchádzajúca voda z motora dosiahla tých 80° (neviem aké čidlo tam je origo). a ak by sa už vracala chladnejšia voda nevadi pracovnú teplutu motora by udržal termostat cez malý okruch, a preventívne kontrolku behu ventilátora....

možno by stačilo vymeniť iba čidlo za nové...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.3.07, 08:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
michalkatka píše:
ale nechápem prečo sa chcete vrátiť o storočie späť, ovládať niečo manuálne, ja som za každú automatiku, pripúšťam kontrolu, ale nie ovládanie.

kluci to nemysli tak, ze by vyradili cidlo a vetrak spinali vyhradne rucne. Ten spinac na palubce je spis pro jistotu.
sam mam v aute vypinac i kontrolku a funkcni cidlo na chladici, takze za normalnich okolnosti mi vetrak zapina to cidlo. Rucne to zapinam spis s preventivnich duvodu, kdyz dlouho popojizdim v kolone, nebo pred nejakym dlooouhym kopcem, nebo tak neco...

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


21.3.07, 10:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Lukas píše:
kluci to nemysli tak, ze by vyradili cidlo a vetrak spinali vyhradne rucne. Ten spinac na palubce je spis pro jistotu.
sam mam v aute vypinac i kontrolku a funkcni cidlo na chladici, takze za normalnich okolnosti mi vetrak zapina to cidlo. Rucne to zapinam spis s preventivnich duvodu, kdyz dlouho popojizdim v kolone, nebo pred nejakym dlooouhym kopcem, nebo tak neco...


a nešlo by aj to preventívne zapínanie vyriešiť automatikou?

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.3.07, 10:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
michalkatka píše:
Lukas píše:
kluci to nemysli tak, ze by vyradili cidlo a vetrak spinali vyhradne rucne. Ten spinac na palubce je spis pro jistotu.
sam mam v aute vypinac i kontrolku a funkcni cidlo na chladici, takze za normalnich okolnosti mi vetrak zapina to cidlo. Rucne to zapinam spis s preventivnich duvodu, kdyz dlouho popojizdim v kolone, nebo pred nejakym dlooouhym kopcem, nebo tak neco...


a nešlo by aj to preventívne zapínanie vyriešiť automatikou?



Samozřejmě že to jde a dokonce jsi to napsal, prostě dát ještě jeden tepelnej spínač někde k motoru, protože než se ohřeje chladič na teplotu sepnutí tak motor se už pomalu vaří, díky tomu ropovodu co je pod autem.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


21.3.07, 10:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
:shock: :shock: :D

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.3.07, 10:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
michalkatka píše:
a nešlo by aj to preventívne zapínanie vyriešiť automatikou?


Jenže automatika nedokáže poznat, že za 3min pojedu do táhlýho kopce.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.3.07, 10:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Přesně moje řeč... čím dříve tím lépe páč celá soustava má obrovskou setrvačnost.

Jo když už jsme u toho, kdybych teda chtěl dát teplotní čidlo někam k motoru kam jako bych ho tak měl smahnout ???
Mě nic nenapadá..jesi nahradit kus hadici a udělat si si tam kovovou přírubu ???

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


21.3.07, 10:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
presne tak, alebo niekde navŕtať, vložiť priskrutkovať, alebo niečo podobné....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.3.07, 11:12
Profil

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Tady tohle bych pochopil na škodovce, protože tam je chladič na opačné straně auta, ale proč to chceš na favorita? U favorita je ta setrvačnost minimální a když se zapne ventilátor tak to skoro okamžitě začne chladit. Když to tam ale chceš, tak nic proti tomu.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


21.3.07, 11:35
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz