Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
manualni spinani ventilatoru chladice https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=4066 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | olsi [ 20.3.07, 20:58 ] |
Předmět příspěvku: | manualni spinani ventilatoru chladice |
zdar potreboval bych poradit jak zapojit manualni spinani ventilatoru chladice.jelikoz na nej mam nachystany spinac na palubce i draty k nemu vedli jenze jsem zjistil ze jsou ucvakle takze mam vlastne jen samotny spinac v palubce, tak bych chtel poradit jak znovu natahnout ty kabely? diky |
Autor: | Martin 007 [ 20.3.07, 21:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
A tepelně to zapne ještě samo, nebo už vůbec ??? No to je stejně jedno - kabeláž zapojíš tak, že ten spínač co máš teda na palubce připojíš paralelně na ten tepelný spínač na chladiči. Chápeš, nebo to mam namalovat ??? Prostě jsou to dva spinace vedle sebe, který spínaj to samý vedení což je +12V k motoru větráku. Tedy bud sepne tepelne jeden, nebo ten větrák zapneš sám. Taky můžou bejt zaplý oba atd... |
Autor: | Martin [ 20.3.07, 22:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Musí jít drát od první nebo druhé pojistky na vypínač a z vypínače na větrák. Když to dáš na první pojistku, tak když budeš už skoro vařit tak zastavíš, vypneš motor a větrák pořád poběží, dokud nevypneš vypínač. Když to dáš na druhou, tak větrák při vypnutém zapalování nepoběží. |
Autor: | Drak [ 21.3.07, 06:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dej to od první pojistky, když budeš mít současně termočidlo a manuální spínač od druhé pojistky, může se ti stát, že při horké vodě v chladiči ti sepne termočidlo, ty budeš mít dávno klíče v kapse a na cestě na pivo a motor bude dál vesele klapat. |
Autor: | elegant [ 21.3.07, 07:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Dej to od první pojistky, když budeš mít současně termočidlo a manuální spínač od druhé pojistky, může se ti stát, že při horké vodě v chladiči ti sepne termočidlo, ty budeš mít dávno klíče v kapse a na cestě na pivo a motor bude dál vesele klapat. Origo od výroby má byť zapojený na prvú poistku, čiže aj po vypnutí motora sa snaží schladiť aspoň blok chladiča. Napoj vypínač paralérne na termospínač a zaveď si tam aj kontrolku. Budeš vedieť, kedy sa ti točí ventilátor. |
Autor: | Nepér [ 21.3.07, 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Origio starý fávo větrák vypíná s klíčkem. Novější verze Fa možná ne. Já mám na větrák akorát kontrolku, abych věděl, kdy běží. Jakmile se teplota začne limitně blížit červenému poli, kontrolka se rozsvítí... |
Autor: | michalkatka [ 21.3.07, 08:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
na mojom fave sa vetrák po vypnutí zapaľovania vypne tiež. ale nechápem prečo sa chcete vrátiť o storočie späť, ovládať niečo manuálne, ja som za každú automatiku, pripúšťam kontrolu, ale nie ovládanie. chce to mať v prvom rade v poriadku chladiaci okruch nezasvinený od vodného kameňa. nikdy som škodovku s motorom v zadu nemal, ale ak tak by som to riešil inak ako manuálne, prirobil by som jedno čidlo na ventilátor chladiča do zadu k motoru na vodu ktorá ide do predu, čiže vetrák by sa zopol už keď by odchádzajúca voda z motora dosiahla tých 80° (neviem aké čidlo tam je origo). a ak by sa už vracala chladnejšia voda nevadi pracovnú teplutu motora by udržal termostat cez malý okruch, a preventívne kontrolku behu ventilátora.... možno by stačilo vymeniť iba čidlo za nové... |
Autor: | Lukas [ 21.3.07, 10:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka píše: ale nechápem prečo sa chcete vrátiť o storočie späť, ovládať niečo manuálne, ja som za každú automatiku, pripúšťam kontrolu, ale nie ovládanie. kluci to nemysli tak, ze by vyradili cidlo a vetrak spinali vyhradne rucne. Ten spinac na palubce je spis pro jistotu. sam mam v aute vypinac i kontrolku a funkcni cidlo na chladici, takze za normalnich okolnosti mi vetrak zapina to cidlo. Rucne to zapinam spis s preventivnich duvodu, kdyz dlouho popojizdim v kolone, nebo pred nejakym dlooouhym kopcem, nebo tak neco... |
Autor: | michalkatka [ 21.3.07, 10:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lukas píše: kluci to nemysli tak, ze by vyradili cidlo a vetrak spinali vyhradne rucne. Ten spinac na palubce je spis pro jistotu. sam mam v aute vypinac i kontrolku a funkcni cidlo na chladici, takze za normalnich okolnosti mi vetrak zapina to cidlo. Rucne to zapinam spis s preventivnich duvodu, kdyz dlouho popojizdim v kolone, nebo pred nejakym dlooouhym kopcem, nebo tak neco... a nešlo by aj to preventívne zapínanie vyriešiť automatikou? |
Autor: | Kristensen [ 21.3.07, 10:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka píše: Lukas píše: kluci to nemysli tak, ze by vyradili cidlo a vetrak spinali vyhradne rucne. Ten spinac na palubce je spis pro jistotu. sam mam v aute vypinac i kontrolku a funkcni cidlo na chladici, takze za normalnich okolnosti mi vetrak zapina to cidlo. Rucne to zapinam spis s preventivnich duvodu, kdyz dlouho popojizdim v kolone, nebo pred nejakym dlooouhym kopcem, nebo tak neco... a nešlo by aj to preventívne zapínanie vyriešiť automatikou? Samozřejmě že to jde a dokonce jsi to napsal, prostě dát ještě jeden tepelnej spínač někde k motoru, protože než se ohřeje chladič na teplotu sepnutí tak motor se už pomalu vaří, díky tomu ropovodu co je pod autem. |
Autor: | michalkatka [ 21.3.07, 10:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Autor: | Martin [ 21.3.07, 10:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka píše: a nešlo by aj to preventívne zapínanie vyriešiť automatikou? Jenže automatika nedokáže poznat, že za 3min pojedu do táhlýho kopce. |
Autor: | Martin 007 [ 21.3.07, 10:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně moje řeč... čím dříve tím lépe páč celá soustava má obrovskou setrvačnost. Jo když už jsme u toho, kdybych teda chtěl dát teplotní čidlo někam k motoru kam jako bych ho tak měl smahnout ??? Mě nic nenapadá..jesi nahradit kus hadici a udělat si si tam kovovou přírubu ??? |
Autor: | michalkatka [ 21.3.07, 11:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
presne tak, alebo niekde navŕtať, vložiť priskrutkovať, alebo niečo podobné.... |
Autor: | Kikan [ 21.3.07, 11:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady tohle bych pochopil na škodovce, protože tam je chladič na opačné straně auta, ale proč to chceš na favorita? U favorita je ta setrvačnost minimální a když se zapne ventilátor tak to skoro okamžitě začne chladit. Když to tam ale chceš, tak nic proti tomu. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |