Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Svítí dobíjení a tak... https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=4150 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Serifus [ 26.3.07, 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | Svítí dobíjení a tak... |
Zdravím! Je normální, že svítí furt kontrolka dobíjení? Když ale hodím neutrál, tak ta ledka pomalu chcípá a pak jen jemně problikává. Když zase zařadím, opět se rozzáří... Je to normálka? |
Autor: | Martin [ 26.3.07, 18:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne, něco je špatně, nedobíjí ti to. Vezmi multimetr a změř napětí při zvýšených otáčkách a na volnoběch při zapnutých třeba světlech. |
Autor: | Drak [ 26.3.07, 19:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Řekl bych, že to dobíjí, ale slabo. Takhle se to většinou chová když je šlahlá jedna z diod zapojená na svorku R. |
Autor: | Serifus [ 26.3.07, 19:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Otec se mi jednou vrtal v altíku. Byl tam přechoďák, jak prase. Od tý doby to zdá se dobíjí... teda líp než předtím, ale svítí to a mě to pere. měl bych se asi povrtat v altíku, ne? |
Autor: | Drak [ 26.3.07, 19:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak psal Martin, zkus změřit na volnoběh bez zátěže, na vyšší otáčky bez zátěže a oba případy se zátěží, nemělo by se to motat pod 13,5V. Když bude hodnota menší, tak odpoj oba tenký kablíky ad alternátoru, zapoj voltmetr, nastartuj to, nějakým způsobem propoj asi na jednu vteřiny svorky M R a B+, rozpoj to a měř napětí. Při přidávání plynu by mělo napětí lízt nahoru, nepřetáhni to ale přes 20V a měř to jenom chvilu. Když toto bude v pořádku, tak je to regulátor, když ne, alternátor. Doufám, že to není popsaný moc kostrbatě a pochopíš to. |
Autor: | michalkatka [ 27.3.07, 12:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Svítí dobíjení a tak... |
Serifus píše: Zdravím! Je normální, že svítí furt kontrolka dobíjení? Když ale hodím neutrál, tak ta ledka pomalu chcípá a pak jen jemně problikává. Když zase zařadím, opět se rozzáří... Je to normálka? máš namiesto žiarovky ledku? ak áno, daj tam žiarovku, alebo paralelne k ledke pripoj 100Ohm odpor... |
Autor: | Martin [ 27.3.07, 12:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
U řady 742 ten odpor není potřeba, u Favoritu atd ano. |
Autor: | michalkatka [ 27.3.07, 12:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: U řady 742 ten odpor není potřeba, u Favoritu atd ano. to neviem, ale asi máš pravdu, ale čo ak má altík z Fava??? mňa zaujalo to že tam má ledku.... |
Autor: | Martin [ 27.3.07, 12:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
I to je možné. U 742 je regulátor mimo alternátor a má napájení 12V po zapnutí zapalování a z toho může nabudit alternátor, kontrolka nemá na funkci dobíjení vliv. Zatímco u Favoritu není tento přívod napětí a alternátor se nabudí právě přes kontrolku dobíjení. |
Autor: | Serifus [ 27.3.07, 13:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka píše: Martin píše: U řady 742 ten odpor není potřeba, u Favoritu atd ano. to neviem, ale asi máš pravdu, ale čo ak má altík z Fava??? mňa zaujalo to že tam má ledku.... To sorry... to jsme si nerozuměli. Myslel jsem ledku na přístrojovce (ta s tou baterčičkou ) |
Autor: | michalkatka [ 27.3.07, 14:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
jasné, ale aj tak je to iba kontrolka s obyč žiarovkou.... |
Autor: | Bukaj [ 27.3.07, 21:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, jo, jediná LEDka, kterou dávali kdy ve fabrice v Boleslavi do š742, byla LEDka indikace nouzové rezervy paliva (hladové oko) |
Autor: | michalkatka [ 28.3.07, 07:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bukaj píše: Jo, jo, jediná LEDka, kterou dávali kdy ve fabrice v Boleslavi do š742, byla LEDka indikace nouzové rezervy paliva (hladové oko) do 742 dávali led diódu? to sa mi nezdá, myslím že tam všetko boli iba žiarovky tak isto ako u fava.... |
Autor: | Bukaj [ 28.3.07, 07:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka píše: Bukaj píše: Jo, jo, jediná LEDka, kterou dávali kdy ve fabrice v Boleslavi do š742, byla LEDka indikace nouzové rezervy paliva (hladové oko) do 742 dávali led diódu? to sa mi nezdá, myslím že tam všetko boli iba žiarovky tak isto ako u fava.... Bane, v palivoměru byla (a je) LEDka - ve všech palivoměrech, které mají Hladové oko přímo v budíku (cca od r. 82). Starší užovky měly kontrolku ve sdruženém budíku s ostatními kontrolkami a byla tam žárovka... A v hranaté přístrojovce u novějšícj Rapidů a "lepších verzí" sedanu se opět vrátili k žárovce To jsou věci, co??? |
Autor: | Martin [ 28.3.07, 07:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, jo, je to tak jak píše Bukaj. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |