Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Strobáč na seřízení předstihu https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=4298 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Matthes [ 5.4.07, 20:27 ] |
Předmět příspěvku: | Strobáč na seřízení předstihu |
Kucí, mate nekdo lepsi stroboskop na serizeni predstihu nez je ten na pandě? http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=123 Zda se mi to zbytecne komplikovany a uz me nebavi nastavovat predstih na stojicim motoru |
Autor: | Martin [ 5.4.07, 21:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, ten jsem stavěl, ještě jeden jsem našel na elektro bastlírně. Jestli nemáš výbojku, tak bude asi jednodušší to postavit s LED. Těch je na netu několik. |
Autor: | Martin [ 5.4.07, 21:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Třeba tady: http://www.ladaklub.com/technika/nan/st ... boskop.htm nějaký byl myslím i v Amaru. |
Autor: | Martin [ 5.4.07, 21:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://www.elektroworld.info/images/ima ... strobo.gif To je ten z elektro bastlírny. Já jsem stavěl něco mezi tím na TW a tímto s použitím vlastní fantazie. |
Autor: | Matthes [ 5.4.07, 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Diky omrknu co by bylo nejjednodusi Pac v jednoduchosti je sila |
Autor: | Nepér [ 5.4.07, 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teď vám řeknu, jak to dělám já, doufám, že to nebudou nikdi číst ti pánové, co se mi podepsali na padesátku ... Mám doma takovej disko-stroboskop s ruskou IFK120, z 220VAC to zdvojovačem dostane na elektrody výbojky asi 600VDC, bři běžném disko-provozu pere impulzy do střední startovací elektrody oscilátor s diakem, triakem a tak... no, takže tento oscilátor jsem odpojil a místo něj přitáhnul drát od 1. svíčky, jenže... v okamžiku výboje se nějat ty 3 elektrody vybojky chovají jako zkrat, takže... no nějak se přes to dostávala fáze na kastli a auto trochu kopalo což jsem odstranil použitím oddělovacího transformátoru, složeného z jednoho většího trafa 220->12 a jednoho menšího 220->12, ale zapojenýho sekundárem na sekundár toho prvního... Zní to sice krapet složitě, ale s využitím předmětů. co jsem měl doma je to nejjednodušší řešení a zase tak často předstih neměřím. |
Autor: | Martin 007 [ 5.4.07, 22:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pánové může mi někdo z Vás vzdělanců vysvětlit, jak se ten předstih šteluje ??? Já to naposled na Jáááááááwě 250 To že ta lampa asi bliká stejně jako 1. válec je mi jasný, ale nepobírám co se dá vyčíst z toho blikání na ty stupně na bloku za řemenicí ??? Vím, že je na řemenici ryska myslim, ale ta opravdu za běhu motoru nenííííííííí vidět Prosím o vysvětlení...todle se etě opravdu nepochopil A nebojte se rozepsat... |
Autor: | Bukaj [ 5.4.07, 22:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin 007 píše: Pánové může mi někdo z Vás vzdělanců vysvětlit, jak se ten předstih šteluje ??? Já to naposled na Jáááááááwě 250 To že ta lampa asi bliká stejně jako 1. válec je mi jasný, ale nepobírám co se dá vyčíst z toho blikání na ty stupně na bloku za řemenicí ??? Vím, že je na řemenici ryska myslim, ale ta opravdu za běhu motoru nenííííííííí vidět Prosím o vysvětlení...todle se etě opravdu nepochopil A nebojte se rozepsat... No, to je právě fór toho stroboskopu, že osvětluje rysku na řemenici jen a pouze ve chvíli, kdy pálí 1. svíce. Takže ty při běhu motoru "svítíš" stroboskopickou lampou na řemenici a zdá se ti, že ryska stojí na místě (optimum). |
Autor: | Nepér [ 5.4.07, 22:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jde o to, že tu rysku vidíš jen v okamžiku zapálení 1. válce. V tu chvíli se promítne někde u stupnice. Jak to bliká zdá se, že řemenice stojí. Proto se v dílně se soustruhy nesmí používat zářivky |
Autor: | Martin 007 [ 5.4.07, 22:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha, tedy blikáním mám resp. jakoby rysku na místě. No a jak poznám že mám předstih jinak než má býti ??? No a japak poznám, když budu otáčet s rozdělovačem, že už tam mám tolik stupnu, kolik tam má býti ? |
Autor: | Bukaj [ 5.4.07, 22:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, existují grafy, nebo tabulky, ze kterých můžeš vyčíst, jaký předstih má být při jakých otáčkách... ...otáčením rozdělovače a s použitím stroboskopu vidíš, jak se ryska posouvá vůči stupnici na víku rozvodů. Základní předstih (tedy těch 3-7°) nastavuješ na volnoběh s odpojenou podtlakovou regulací. Po nastavení základního předstihu jen zkoušíš, jestli při zvýšených otáčkách motoru funguje regulace předstihu podtlakem a odstředivkou a srovnáváš to s předepsanými hodnotami v grafu/tabulce. Když to nesedí, tak se musí laborovat s pružinkama v odstředivé regulaci a je to pokus-omyl... |
Autor: | slovacek.milos [ 6.4.07, 06:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin 007 píše: Aha, tedy blikáním mám resp. jakoby rysku na místě. No a jak poznám že mám předstih jinak než má býti ??? No a japak poznám, když budu otáčet s rozdělovačem, že už tam mám tolik stupnu, kolik tam má býti ? martine já tu rysku taky občas nevidím, vemu na sirku trochu žluté barvy a označím si ji kapkou a je to na stroboskopu OK miloš |
Autor: | Jarda S. [ 6.4.07, 07:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
mě to dělal známej řek hoď tam trojku zacloumal autem kounl na rozdělovač natočil palec na první válec a bylo to auto tahá startuje všechno v pohodě |
Autor: | Ales Slama [ 6.4.07, 16:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Ten vypadá moc dobře, akorát si nejsem jistej jak je to s tím připojením na ten VN kabel, jestli se připojí přes izolaci anebo přímo jak to vydíte vy? |
Autor: | Martin [ 6.4.07, 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
To si uděláš takové dva ohnuté plechy tvaru půlkružnice a připájíš je na krokodýla a vždy dáš krokodýla na 1. nebo 4. kabel. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |