Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Alternátor - silné chrastění ... https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=4342 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | pepakvatropolis [ 8.4.07, 19:11 ] |
Předmět příspěvku: | Alternátor - silné chrastění ... |
Potřeboval bych radu - chrastí mi alternátor - jsem si jistý, že to nejsou rozvody ani vodní pumpa . Přitom jsem ale nezaregistroval nějaké problémy s dobíjením - pravděpodobně dobíjí normálně . Auto má najeto 82tkm .... Zřejmě ložiska. Otázka je : 1)¨Dá se s tím jezdit dál bez toho aniž bych riskoval ??? Myslím vzdálenější tratě ...(cca 400km) 2) Možno dát do tohoto auta altík z felicie 70A , když tam byl dřív jen 55A ???? díky za názory P.H. P.S.: kdyžtak sem dám link na stránku , na kterou to chrastění nahraju na mp 3 ... |
Autor: | spartra [ 8.4.07, 19:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak dálku bych s tím nekřečil, zadřou se a je to v prdelce a stojíš dá, případně se dá řemenice vyměnit |
Autor: | slovacek.milos [ 8.4.07, 19:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
dej si tam tu 70 A a je pokoj miloš |
Autor: | Šemik [ 9.4.07, 08:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zadření se neboj, jen s tím nejezdi ještě několik let, to by jistě nebylo dobře . Ale dálky okolo 400km v kuse to přežije aníž by se to najednou kouslo. Nevím sice jak favo, ale u Š742 není tak velký problém ložiska vyměnit... Co se týče 70A altíku ti neporadím |
Autor: | pepakvatropolis [ 9.4.07, 14:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
anebo koupit nějaký použitý za 500 a vozit ho s sebou ... nejjistější a nejlevnější řešení ... |
Autor: | roman heller [ 9.4.07, 14:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Zadření se neboj, jen s tím nejezdi ještě několik let, to by jistě nebylo dobře . Ale dálky okolo 400km v kuse to přežije aníž by se to najednou kouslo. Nevím sice jak favo, ale u Š742 není tak velký problém ložiska vyměnit... Co se týče 70A altíku ti neporadím Nevím jak ostatní ale já sem zastáncem toho že když se objevý závada či problém tak se snažím ho vyřešit....v tvým případě ložiska v altíku je otázka max. 1hodiny u člověka co to nedělal....ono jako já sem vázán na auto že příjdu ktomu a na otočení chytne (myslím že nastartuje... ..) a jedu do práce a zpět...deně minimálně 100km.....nemůžu na to kálit a pak být překvapen že se to rozsype.......ložiska nejsou zas tak drahá...100kč za obě....... |
Autor: | pepakvatropolis [ 9.4.07, 15:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
roman heller píše: Šemik píše: Zadření se neboj, jen s tím nejezdi ještě několik let, to by jistě nebylo dobře . Ale dálky okolo 400km v kuse to přežije aníž by se to najednou kouslo. Nevím sice jak favo, ale u Š742 není tak velký problém ložiska vyměnit... Co se týče 70A altíku ti neporadím Nevím jak ostatní ale já sem zastáncem toho že když se objevý závada či problém tak se snažím ho vyřešit....v tvým případě ložiska v altíku je otázka max. 1hodiny u člověka co to nedělal....ono jako já sem vázán na auto že příjdu ktomu a na otočení chytne (myslím že nastartuje... ..) a jedu do práce a zpět...deně minimálně 100km.....nemůžu na to kálit a pak být překvapen že se to rozsype.......ložiska nejsou zas tak drahá...100kč za obě....... hmmm...to je hezký - ty dáš nový ložiska a třeba za 10000km ti klekne dioda ... a takhle se budu s.át ještě nevím jak dlouho ... když mám druhý po ruce , přeměním a jedu dál ... p.s.: už jsem takhle naletěl - když jsem koupil repas - měl najeto 7000km a kiksla dioda .... zkrátka nejlepší je bosch - je navěky ...(životnost 300tkm a více - viz. octavia , fabia) |
Autor: | Jura [ 9.4.07, 15:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
No já bych s tím určitě nejezdil.... mě se před rokem zadřel a to zase tolik hluku nedělal, jen si občas písknul... z ničeho nic jedu a nakonec se skoro dusím smradem z klíňáku... Kdyby jen ste viděli jak ten byl na cucky.... Dal sem ho spravit cca 600Kč (nový uhlíky a ložiska a co já vim co ještě). Lepší spravit nebo vyměnit a mít po problémech..nikdy nevíte, kdy se tomu zachce umřít... a určitě to bude v té nejblbější situaci:) |
Autor: | pepakvatropolis [ 9.4.07, 15:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jura píše: No já bych s tím určitě nejezdil.... mě se před rokem zadřel a to zase tolik hluku nedělal, jen si občas písknul... z ničeho nic jedu a nakonec se skoro dusím smradem z klíňáku... Kdyby jen ste viděli jak ten byl na cucky.... Dal sem ho spravit cca 600Kč (nový uhlíky a ložiska a co já vim co ještě). Lepší spravit nebo vyměnit a mít po problémech..nikdy nevíte, kdy se tomu zachce umřít... a určitě to bude v té nejblbější situaci:) a nevíš po kolika km on rád odchází ??? aspoň řádově ... |
Autor: | Jura [ 9.4.07, 15:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to nevím...ale jak ještě ševelí altík, tak by to mohlo chvíli vydřet, ale jak si občas pískne, tak už je na smrtelné lóži |
Autor: | pepakvatropolis [ 9.4.07, 15:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jura píše: Tak to nevím...ale jak ještě ševelí altík, tak by to mohlo chvíli vydřet, ale jak si občas pískne, tak už je na smrtelné lóži a kolik tys měl najeto když se to stalo ??? |
Autor: | Jura [ 9.4.07, 15:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
cca. 130tkm, ale kdoví... měl sem to auto cca 3 měsíce nové a co s tím bylo předtím netuším... |
Autor: | pepakvatropolis [ 9.4.07, 15:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jura píše: cca. 130tkm, ale kdoví... měl sem to auto cca 3 měsíce nové a co s tím bylo předtím netuším... to je teda výkon ..... ptal jsem se proto , protože na své drahé felince(jsem 1. maj., nj. poctivě 80tkm) jsem nechal neuváženě vyměnit altík kus za kus (repas) a ten byl z nějaké ohrkané hrkačky ... odešla dioda ...to všechno kvůli tomu , když se mi v dubrovníku rozsvítila kontrolka dobíjení ... dostal jsem strach a jakmile jsem dojel do čr , nechal jsem to vyměnit ... já blbec, měl jsem ho nechat opravit (80tkm tedy asi nic není ani pro ten favoritův, nicméně hučí) a .... chyboval jsem .... teď už to nechcu opakovat ... |
Autor: | Šemik [ 9.4.07, 15:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Oprav si ho sám, není to nic těžkého... Kup ložiska a uhlíky a budeš to mít v pohodě Jinak co se týká životnosti, otcova bývalá Š130L z roku 86 měla v době prodeje (měl ji 1986 až 1998) najeto poctivých 250 000km a na altík se za celou dobu nemuselo ani sáhnout.. Pak ješte asi 1/2 roku jezdila v Plzni a pak byla prodána její majitelkou prý někam na moravu |
Autor: | Bukaj [ 9.4.07, 17:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Altík vydrží věky, jen na dvě věci je háklivý - voda a prach! Když se myje motor WAPkou, ak by se voda (tlaková) neměla dostat do ložisek. A samosebou na prašných cestách odejde vše dříve, než na čistých dálnicích a třeba silnicích v lese, kde je vlahý vzdoušek... Jinak já mám s altíkem v Pastelce jiný problém - nabudí se (kontrolka zhasne) až po překročení 2000 otáček. Dával jsem tam vloni v létě repasovaný altík 55A a od té doby to dělá. Jinak dobíjí OK, jen prvotní nabuzení mu trvá... Nevíte, která že ta dioda v něm by mohla být tohoto příčinou? Vše je OK, jen diody jsem netestoval... ...popřípadě, zda to má vůbec cenu řešit, když mám na Pastelce spoustu jiných restů, které mi ale nehlásí kontrolka... |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |