Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

LED v přístrojovce
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=460
Stránka 1 z 4

Autor:  Martin [ 25.3.06, 13:12 ]
Předmět příspěvku:  LED v přístrojovce

Vyměňuji žárovky v přístrojovce za LED diody. Bude mi fungovat LED dobíjení? Nemusí tam být 2W žárovka? Stačil by případně nějaký odpor 100ohm/2W paralelně k diodě?

Autor:  Šemik [ 25.3.06, 14:43 ]
Předmět příspěvku: 

Co já vim tak tam musí být 2W žárovička

Autor:  pepa [ 25.3.06, 15:02 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud to není 120-tka kde byl ještě starý typ regulátoru napětí ,tak tam tu LED-ku mužeš dát.

Autor:  Lukas [ 25.3.06, 19:44 ]
Předmět příspěvku: 

takze do 130 Rapida muzu dat diodu a bude to O.K.?

Autor:  Martin [ 25.3.06, 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

No mám 125L s elektronickým regulátorem, tak předpokládám, že je nutná žárovka. Měl by stačit odpor 100ohm/2w, ne?

Autor:  michalkatka [ 25.3.06, 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: LED v přístrojovce

Martin píše:
Vyměňuji žárovky v přístrojovce za LED diody. Bude mi fungovat LED dobíjení? Nemusí tam být 2W žárovka? Stačil by případně nějaký odpor 100ohm/2W paralelně k diodě?


tá žiarovka, prípadne odpor tam byť musí... mám Favo 94 a keď sa vypálila kontrolka nedobíjalo to...

podľa ohmovho zákona I=U/R a P=U.I sa dá vyrátať odpor 2W žiarovky = 72,28 Ohmu čiže 100 Ohmový je v pohode...

Autor:  Nepér [ 26.3.06, 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

Dej tam ten odpor a budeš mít klid.

Autor:  Kikan [ 28.7.06, 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

Už jsem postupně vyměnil všechny kontrolky za LED, ale ještě nemám vyměněnou kontrolku dobíjení. Kontrolka je stejná jako všechny jiné to je 12V/1,2W (tady se píše že žárovka musí být 2W). Tak co si mám o tom myslet? Musím tam dávat ten 100 ohm odpor???

Autor:  Nepér [ 29.7.06, 00:03 ]
Předmět příspěvku: 

No, tak tam vychází 150 Ohmů / 1W, ono je to celkem fuk. Každopádně nějaká zátež by tam být měla, LED nemusí stačit.

Autor:  Kikan [ 1.8.06, 23:57 ]
Předmět příspěvku: 

No a stačilo by tam 150 ohm/0,6 W? 1 W odpor nemám.

Autor:  Martin [ 2.8.06, 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

Podívej, to je jednoduchý počet. Uvažuji napětí 14V.

I=U/R=14/150=0.093A

P=U*I=14*0.093=1.3W

0.6W je moc málo, 1W taky. Radši bych volil 2W nebo dokonce 5W. Je to jistota, že se tomu nic nestane. Přece jen ten odpor bude nejspíš za přístrojovým štítem a tam v takovýmhle vedru nejsou zrovna ideální podmínky na chlazení.

Autor:  petr petr [ 2.8.06, 12:10 ]
Předmět příspěvku: 

pánové ta žárovka tam musí být!!!!!
jinak nepoznáte pokud vám bude auto přebíjet!!!!!!

Autor:  Martin [ 2.8.06, 12:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tím bych si nebyl zase až tak jistej

Autor:  petr petr [ 2.8.06, 12:12 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="petr petr"]pánové ta žárovka tam musí být!!!!!
jinak nepoznáte pokud vám bude auto přebíjet!!!!!!
Jediná možnost snad tam dát ty ledky dvě a opačně polaritu + odpor paralelně k led . 8)

Autor:  Martin [ 2.8.06, 12:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ale pokud auto přebíjí, tak se neotočí polarita na žárovce :!: :?:

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/