Autor |
Zpráva |
jirin
Příspěvky: 28
|
Favorit dobíjení
Cau chtel bych se zeptat majitelu facek, jestli s tim "super" zakonem o sviceni nemate problemy s dobijenim, kdyz svitite? Pokud nesvitim tak je to bez problému, ale pokud svitim, musim auto pravidelně dobíjet 2-3 do tydne, jinak si tim totalne vymlatim baterku.
Mate taky takoveto problemy, nebo je spis u me (chyba v alternátoru)?
Jirin
_________________ ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky
|
30.3.06, 14:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
krf
Příspěvky: 126 Bydliště: Jaromer
|
me to taky trpi na dobijeni... nouzove sem to vyřešil odpojení pravého potkávacího světla... ale mám podezření na profláknutou diodu v altu
_________________ brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl
|
30.3.06, 17:17 |
|
|
jirin
Příspěvky: 28
|
krf píše: me to taky trpi na dobijeni... nouzove sem to vyřešil odpojení pravého potkávacího světla... ale mám podezření na profláknutou diodu v altu
No to mi uz mi par lidi taky rikalo, jde to nejak promerit?
_________________ ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky
|
30.3.06, 19:03 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Já vyměnil řemenici na alternátoru (zelená, průměr asi 70mm) za menší (černá a asi 60mm), koupil jsem jí u rektoryse asi za stovku...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
30.3.06, 19:04 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
hosi to je nesmysl aby to necemu vadilo - ato musi bezvadne dobijet i se vsema zaplejma svetlama. Mate budto volnej klinak nebo pokazenej alternator - skontrolujte usmernovaci diody a napetovy regulator - replika neni zas tak draha
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
30.3.06, 19:11 |
|
|
David
Příspěvky: 554 Bydliště: Smiřice
|
David
ja mam formana 94 50kW a žádné problémi s dobíjením nemám mněřil jsem po zimně baterku a ma 100%. Moje autíčko www.hicos.cz/garaz/voltys
|
30.3.06, 19:25 |
|
|
bobeš
|
No když se jezdí jen po městě,často se startuje,beží ventilátor topení sem tam i větrák chladiče a to každý den tak je klidně možný, že to altik nestíhá i když je jinak ok. Před výměnou diod bych změřil napětí na baterce mělo by tam tam být při volnoběhu 13,7 V. Jo a dost důležitý je napnutý řemen.
|
30.3.06, 20:30 |
|
|
jirin
Příspěvky: 28
|
No tenhle favorit to dela hned od novyho auta (mam ho po rodicich), klinak je urcite naply.
No pokud necham zaply auto se svetlama tak jde postupne baterie dolu (baterii mam ted novou starou asi 14 dni, takze v ni bug nebude) .
Jinak moje facko je zde : http://akela.mendelu.cz/~qqjasa/gallery ... a/Favorit/
Jirin
_________________ ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky
|
30.3.06, 21:22 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Podle toho co popisuješ,máš pravděpodobně závadu v dobíjení.Neváhej a co nejdřív navštiv servis.Tam ti zjistí jak vadné diody,tak regulátor ,popřípadě jinnou závadu.Je otázkou zda nalezené závady budeš odstranovat sám,či v servisu.
|
30.3.06, 22:57 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: David
David píše: ja mam formana 94 50kW a žádné problémy s dobíjením nemám měřil jsem po zimě baterku a ma 100%. Moje autíčko www.hicos.cz/garaz/voltys
Jo, jenže tenhle Forman už má buď tuhle menší řemenici a klínový řemen, nebo už má dokonce drážkový řemen a tedy úplně jinou řemenici. V zásadě se osazovaly 3, na karburátory 70 mm velká pro klínový řemen, na Ecotronic 60 mm menší pro klínový řemen a na BMM možná ještě menší ale pro drážkový řemen. Jinak Jirine koukám, že máme uplně stejný auta. Možná je někde chyba, možná taky ne, možná v alternátoru. To že to na volnoběh pohasne je normální, otázkou je jak moc. Na krátký trasy se to prostě pořádně nenabije, natož v zimě a s rozsvícenými světly, já to vyměnil řemenici a řemen a zdá se to ok. Zkus vyndat baterku a nech jí v teple pořádně nabít (viz článek akumulátor v sekci elektrika).
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
30.3.06, 22:58 |
|
|
jirin
Příspěvky: 28
|
Re: David
Nepér píše: David píše: ja mam formana 94 50kW a žádné problémy s dobíjením nemám měřil jsem po zimě baterku a ma 100%. Moje autíčko www.hicos.cz/garaz/voltysJo, jenže tenhle Forman už má buď tuhle menší řemenici a klínový řemen, nebo už má dokonce drážkový řemen a tedy úplně jinou řemenici. V zásadě se osazovaly 3, na karburátory 70 mm velká pro klínový řemen, na Ecotronic 60 mm menší pro klínový řemen a na BMM možná ještě menší ale pro drážkový řemen. Jinak Jirine koukám, že máme uplně stejný auta. Možná je někde chyba, možná taky ne, možná v alternátoru. To že to na volnoběh pohasne je normální, otázkou je jak moc. Na krátký trasy se to prostě pořádně nenabije, natož v zimě a s rozsvícenými světly, já to vyměnil řemenici a řemen a zdá se to ok. Zkus vyndat baterku a nech jí v teple pořádně nabít (viz článek akumulátor v sekci elektrika).
Baterku dobijim vzorne, pred 14 dny mi total klekla Varta, kterou tam byla necelych 9 let. Nova baterka precejenom vydrzi vice nez ta 9viti leta a hlavne kdyz ted nemusim svitit, tak musim nedobijet...
Kdyz uz jsme u toho tak jen tak pro info za kolik se da sehnat jedej alternator, pripadne na kolik vyjde repase?
2Nepér: Kdyztak si nekde vystav fotky sveho facka a taky hod link na vetsi nez avatar . Jakej mas rok vyroby?
//edit uz to vidim - 1990
Jirin
_________________ ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky
Naposledy upravil jirin dne 30.3.06, 23:40, celkově upraveno 1
|
30.3.06, 23:23 |
|
|
MAJO
Příspěvky: 587 Bydliště: Piešťany-SK
|
S tým starším alternátorom je to lotéria, keď nevieš koľko mal nabehané. Ja by som ti odporúčal asi to repasovanie. U nás stálo repasovanie alternátoru z Feldy 1000,-Sk. Myslím že v Čechách to bude asi ešte o niečo menej.
_________________ EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:( Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994 Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999
|
30.3.06, 23:34 |
|
|
jirin
Příspěvky: 28
|
MAJO píše: S tým starším alternátorom je to lotéria, keď nevieš koľko mal nabehané. Ja by som ti odporúčal asi to repasovanie. U nás stálo repasovanie alternátoru z Feldy 1000,-Sk. Myslím že v Čechách to bude asi ešte o niečo menej.
No zkusim se poptat v servisu za to berou . Diky za vytvoreni cenove predstavy.
_________________ ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky
|
30.3.06, 23:41 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tak pak dej vědět, jestli to pomohlo...
Jinak v čem spočívá repase, to se zkontrolijou diody, vymění ložiska a přesoustruží sběrací kroužky?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
31.3.06, 07:16 |
|
|
Návštěvník
|
Re: Favorit dobíjení
jirin píše: Cau chtel bych se zeptat majitelu facek, jestli s tim "super" zakonem o sviceni nemate problemy s dobijenim, kdyz svitite? Pokud nesvitim tak je to bez problému, ale pokud svitim, musim auto pravidelně dobíjet 2-3 do tydne, jinak si tim totalne vymlatim baterku. Mate taky takoveto problemy, nebo je spis u me (chyba v alternátoru)?
Jirin mel jsem stejnou potiz.vrazil jsem tam 70 alt z dieselove feldy a bylo.
|
30.4.06, 11:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|