Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 04:23



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 kontrolka LED 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek kontrolka LED
Neboť budu dávat Rapidovi jinačí budíky (ty hranatý) rozhodl jsem se držet krok s moderní technikou a dám tam jako kontrolky LEDky. Jistá potíž však bude s kontrolkou dobíjení - tam ta žárovka tvoří součást okruhu. Mé řešení by vypadalo tak, že bych dal tu ledku s předřadným 1k odporem a paralelně k tomuto dám odpor 100ohmů. Bude to fungovat či jsem to vymyslel špatně :?:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


30.7.07, 10:17
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: kontrolka LED
Šemik píše:
Neboť budu dávat Rapidovi jinačí budíky (ty hranatý) rozhodl jsem se držet krok s moderní technikou a dám tam jako kontrolky LEDky. Jistá potíž však bude s kontrolkou dobíjení - tam ta žárovka tvoří součást okruhu. Mé řešení by vypadalo tak, že bych dal tu ledku s předřadným 1k odporem a paralelně k tomuto dám odpor 100ohmů. Bude to fungovat či jsem to vymyslel špatně :?:


dobre si to vymyslel, tak je to správne...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


30.7.07, 10:39
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Pánové ještě jsem to nekoumal, ale není potřeba právě pro tu regulaci ten proměnný odpor žárovky ???

Jesi ne tak by to mělo takle makat asi.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


30.7.07, 11:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Martin 007 píše:
Pánové ještě jsem to nekoumal, ale není potřeba právě pro tu regulaci ten proměnný odpor žárovky ???

Jesi ne tak by to mělo takle makat asi.


Proměnný odpor žárovky??? Jak to myslíš?

Já vím že se s teplotou mění odpor vlákna, ale nějak nechápu jaks to myslel :roll: 8)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


30.7.07, 12:57
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
No jako jesi není ten průběh křivky nutný k regulaci napětí no....řikám že jsem dobíjení ješte nekoumal.

Ano protože odpor žárovky se mění nelineárně. Tak jesi to tam není náhodou nutné...LEDka má totiž úplně jinej.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


30.7.07, 13:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Pokud máš normální alternátor s regulátorem, tak tam vůbec žádný odpor dávat nemusíš, je totiž obsažen v regulátoru. Pokud bys měl alternátor z Fa, tak je tam potřeba, jinak by se alternátor nenabudil. Já jsem ho tam přesto dal, protože jsem ještě nevěděl jak to v regulátoru vypadá.

Jinak jsi to vymyslel dobře, ten odpor 100ohm je třeba alespoň 2W.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


30.7.07, 17:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Altík mám normální i s regulátorem. No, už tam ten odpor mám (100ohm 2W) , včera sem ho koupil a naletoval.
Díky za rady, snad to bude fungovat.

Jo, ale poraďte mi barvu osvětlení přístrojů - předělávám to komplet na LEDky tak i to osvětlení zledkuji :D Ty původní žárovky svítí nehezky.

Určitě nechci červenou :x Osobně preferuji možnost bílých LEDek... :roll:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


31.7.07, 07:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Mě se zase ty žárovky líbí, mají příjemnou barvu pro oči a jsou všesměrové. Ještě jsem neviděl osvětlení s LED, které by vypadalo lépe než žárovky. Většinou ty LED udělají světelný kužel a jinak tma.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


31.7.07, 08:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Mě se na těch žárovkách nelíbí ta zažloutlost :roll:
Ale u těhle budíků je výhoda že to svítí jakoby odrazem. Už jsem to celé polepil alobalem aby se to světlo hezky odráželo ... :wink:

Asi tam dám ty bílé... :D

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


31.7.07, 09:05
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Bude mi to takhle fungovat :?: :?: :oops: :oops:

Obrázek

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


31.7.07, 09:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Ta zenerka mi tam přijde zbytečná, jinak by to snad mělo fungovat.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


31.7.07, 09:22
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Já nevím, takováto elektronika není zrovna moje silná parketa, ale nemohlo by ten tranzistor vlastně stále otevírat (nebo přiotevírat) to saturační napětí té červené LEDky?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


31.7.07, 09:25
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak sem tam po dlohzém experimentování nechal jako osvětlení žárovky :wink:
Ty bílé ledky nic moc :?

Ale takový problém - ta kontrolka dobíjení bez zátěže do 3500 otáček problikává :shock: Nejvíc na volnoběh, se zvyšujícími se otáčkama blikání slábne. Pokud se rozsvítí světla, přestane to blikat dříve než v 3500 otáček.

Pokud se vyndá tuningová dioda u altíku tak i na volnoběh bliká mnohem méně než když tam ta tuning dioda je :shock:

napětí to však dělá správné i když to bliká :roll:

Mám to zatím zapojené takhle :

Obrázek

je to schema jak je to na přístrojovém panelu.

Za pomoci Bellova aparátu jsem mluvil s Kachnisem a došli jsme k závěru že bych do té větve s ledkou dal ještě 5V zenerku a tím by se to blikání eliminovalo.

jo ,málem bych zapoměl, to blikání je stejné ať je tam či není ten 100ohm odpor... :idea:

Co myslíte :?:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


31.7.07, 16:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
A nemáš náhodou proraženou jednu pomocnou diodu? Pokud ne, zapojil bych to takto:

Obrázek

S tím, že kondenzátor bych zvětšoval dokud to nepřestane blikat (10uF, 100uF, 1000uF/ 6V).

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


31.7.07, 18:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Dík za schema

Diody v alternátoru jsem kontroloval cca před dvěma měsíci když jsem měl rozebraný altík - všechny byly v pořádku. :wink:

Zkusím jak jsi namaloval. Díky :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


1.8.07, 07:39
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz