Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Vyhrivana zrcatka https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=5904 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | fert.j [ 9.8.07, 14:58 ] |
Předmět příspěvku: | Vyhrivana zrcatka |
jak si po domacku vyrobit vyhrivane zrcatka na facko? |
Autor: | cyz [ 9.8.07, 15:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyhrivana zrcatka |
fert.j píše: jak si po domacku vyrobit vyhrivane zrcatka na facko? Asi nejjednodušší je připevnit dovnitř 10W žárovku a něčím neprůhledným zakrýt baňku. Další možnost by byla přilepit ze zadní strany odporový drát ale obávám se aby to nebylo něco jako na Avii Furgon, kde vyhřívání zrcátek sežralo pomalu víc elektřiny než startér |
Autor: | michalkatka [ 9.8.07, 15:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyhrivana zrcatka |
máš v zásade 4 možnosti, buď zobereš žiarovku cca 10W a zaktyješ to nejako aby to nepresvitalo, čo sa pri type favo zrkadiel robí veľmi ťažko, druhá je že tam dáš odpor so stratovým výkonom min 10W pri 12V, (dá sa to vyrátať) a pripevníš ho na nejaký tepelne vodivý plech - medený, alebo hliníkový a ten nejako upevníš na vnútornú stranu zrkadla tak aby sa teplo s plechu odovzdávalo zrkadlu, tretiu možnosť máš zohnať si odporový drôt ten nejako prilepiť, alebo zaliať niečím (napr. vodným sklom) na vnútornú stranu zdkadla, a poslednú kúpiť tú odporovú fóliu a priamo nalepiť na vnútornú stranu zrkadla.... |
Autor: | cyz [ 9.8.07, 15:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyhrivana zrcatka |
michalkatka píše: máš v zásade 4 možnosti, buď zobereš žiarovku cca 10W a zaktyješ to nejako aby to nepresvitalo, čo sa pri type favo zrkadiel robí veľmi ťažko, druhá je že tam dáš odpor so stratovým výkonom min 10W pri 12V, (dá sa to vyrátať) a pripevníš ho na nejaký tepelne vodivý plech - medený, alebo hliníkový a ten nejako upevníš na vnútornú stranu zrkadla tak aby sa teplo s plechu odovzdávalo zrkadlu, tretiu možnosť máš zohnať si odporový drôt ten nejako prilepiť, alebo zaliať niečím (napr. vodným sklom) na vnútornú stranu zdkadla, a poslednú kúpiť tú odporovú fóliu a priamo nalepiť na vnútornú stranu zrkadla.... Kde se taková odporová fólie dá koupit? Nevíš kolik stojí?. Btw. ten odpor bude 15 Ohmů |
Autor: | michalkatka [ 9.8.07, 15:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyhrivana zrcatka |
cyz píše: Kde se taková odporová fólie dá koupit? Nevíš kolik stojí?. Btw. ten odpor bude 15 Ohmů tú odporovú fóliu som videl v MG autopríslušenstvo na Račianskej v Ba, bolo to pred 4-5 rokmi vtedy stála cca 600 za pár a jednoducho s toho trčali dva drôty a s jednej strany bola taký papier pod ktorým bola lepiaca vrstva, jednoducho na nalepenie... |
Autor: | Drak [ 9.8.07, 17:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty odporový fólie se dělají jenom na náklaďáky a ty mají plochu tak čtyřikrát větší než favo, musel bys to tam nějak poskládat, pro tvoje účely postačí aviácká na typ A, ta je na 12V. S tím odběrem to není zas tak hrozný, jednou sem to nechal omylem zaplý 5 hodin a baterka v poho. |
Autor: | michalkatka [ 9.8.07, 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Ty odporový fólie se dělají jenom na náklaďáky a ty mají plochu tak čtyřikrát větší než favo, musel bys to tam nějak poskládat, pro tvoje účely postačí aviácká na typ A, ta je na 12V. S tím odběrem to není zas tak hrozný, jednou sem to nechal omylem zaplý 5 hodin a baterka v poho. práve som to videl také malé akurát na osobné auto, bola tam písaná aj watáž, ale neviem či to bolo 10, 12, 15???W |
Autor: | Drak [ 9.8.07, 17:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
U těch aviáckých je odběr okolo 2A takže cca 25W, na osobák sem to eště neviděl, nebo spíš neměl potřebu zhánět. |
Autor: | cyz [ 9.8.07, 20:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: U těch aviáckých je odběr okolo 2A takže cca 25W, na osobák sem to eště neviděl, nebo spíš neměl potřebu zhánět. Tak to je možné že na avii se kterou jezdívám byla nějaká divná, mělo to takový odběr že za chvíli byly obě baterky vybité a navíc to moc nefungovalo |
Autor: | Vít [ 9.8.07, 20:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
v jednom starším časopise Amatérské rádio byl i další nápad, na vnitřní stranu nalepit výkonový tranzistor (aby jeho pouzdro bylo v kontaktu se sklem, to pak funguje jako chladič) a pustit ho v režimu, kdy je pěkně otevřený, on pak topí a tím nám rozmrazí zrcátko. Nezkoušel jsem to ale, jen si pamatuju ten princip, kdbych to dělal, připojil bych to asi na vypínač na výhřev okna. |
Autor: | Jarda S. [ 9.8.07, 20:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
v ňákým tuning shopu sem viděl ty odporový folie |
Autor: | cyz [ 9.8.07, 20:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vít Široký píše: v jednom starším časopise Amatérské rádio byl i další nápad, na vnitřní stranu nalepit výkonový tranzistor (aby jeho pouzdro bylo v kontaktu se sklem, to pak funguje jako chladič) a pustit ho v režimu, kdy je pěkně otevřený, on pak topí a tím nám rozmrazí zrcátko. Nezkoušel jsem to ale, jen si pamatuju ten princip, kdbych to dělal, připojil bych to asi na vypínač na výhřev okna. To už je snad jednodušší a spolehlivější ten odpor...sice tam není taková možnost regulace ale dávat někam tranzistor jako tepelný zdroj s tím že se ještě musí nastavovat pracovní bod aby neshořel....no nevím, do toho bych asi nešel |
Autor: | Martin [ 9.8.07, 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
No tak tranzistor bych tam nedával v žádném případě. Občas shoří jen když se na něj trochu španě podíváš. Já bych to poskládal třeba z 8-mi 2W odporů a rozložil bych je po celém zrcadle. |
Autor: | Vít [ 9.8.07, 21:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jen jsem to tak četl, mě se to celý zdá jako kravina, to sklo je v umělohmotným rámečku, s držákem na systém ovládání, já bych to nehořejval v žádným případě, navíc zrcátko se dost těžko vyndává, musí se jedině zabrat a je dost velká šance že praskne, když se dvakrát vyndá, už tam pořdáně nedrží, dál nevim kudy tam tahat dráty, ovládání jsou tři bowdeny, mezi nima bych to netahal, stejně tam není místo, jinou díru tam nemáš, jedině někde bokem, neumím si to představit. |
Autor: | fert.j [ 10.8.07, 14:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=213 |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |