Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 04:26



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 Dobíjení Š 105S 
Autor Zpráva

Příspěvky: 91
Příspěvek Dobíjení Š 105S
Ahoj, mám dva akumulátory - tři roky starý a funglovku. Ten starý se vybije za dva a nový za čtyři týdny. Jezdím denně do práce, tam i zpátky je to dohromady 12 km. Při nastartování kontrolka normálně zhasne, auťák chytne na první otočení klíčku takže baterku nijak neplundruju. Někde jsem četl, že starým škodovkám dává zabrat celodenní svícení. Je to pravda, nebo je to málo najetých km a baterka se nestíhá dobíjet? Díky za rady.


22.7.07, 17:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
V prvním případě změř a nebo si nech změřit napětí na alternátoru (baterce) na volnoběh a při zvýšených otáčkách se světly. Napiš co jsi naměřil a budeme řešit dál.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


22.7.07, 18:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 91
Příspěvek 
Martin píše:
V prvním případě změř a nebo si nech změřit napětí na alternátoru (baterce) na volnoběh a při zvýšených otáčkách se světly. Napiš co jsi naměřil a budeme řešit dál.


Nemám měřák, ale seženu, změřim a ozvu se. Už mi to někdo měřil a říkal, že je to v pohodě. Parametry si ale nepamatuju.


22.7.07, 19:45
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jaký máš regulátor? Mechanický nebo elektronický?

Pokud mechaniku, v každém případě bych dal elektronický a "tuningovou" diodu pro zvýšení napětí. Viz topic "13.5V" :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.7.07, 07:10
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tady je těch 13.5V. Pročti si :wink:

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=1946

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.7.07, 08:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Pokud se jedná o starší typ 105S (tuším do roku 82) tak tam bude 100% alternátor který dává 35A a ten s tímto může mít problém, obzlášť pokud těch 12km najedeš po městě. Na "tuningovou diodu" bych se vykašlal, možná by bylo lepší namontovat tam alternátor který dává 55A s elektronickým regulátorem. Pokud si dobře vzpomínám tak použití elektroniky na 35A a 42A alternátoru nebylo povolené (z vlastní zkušenosti nevím, nezkoušel jsem to)


23.7.07, 15:28
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
na 42 A byl povolenej el. regler :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


23.7.07, 16:37
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Sadra17 píše:
na 42 A byl povolenej el. regler :wink:


Tak sorry, nemůžu si pamatovat všechno :D


23.7.07, 18:42
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 587
Bydliště: Piešťany-SK
Příspěvek 
Ak tam máš 35A alternátor, tak jediné rozumné riešenie je výmena za 55A. Mal som ten istý problém, po výmene alternátora za 55A mám pokoj. :wink:

_________________
EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:(
Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994
Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999


23.7.07, 20:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
ja osobne mohu doporucit alternator favo... ma uz regulaci primo v sobe daval sem ho na nekolik skodovek .. nestoji zase tolik.. pokud nesezenes favo tak jedine 42 nebo 55 a elektronicke rele......


23.7.07, 21:36
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
A elektronický regulátor můžeš dát i na 35A altík :wink:

Na tu tuningovou diodu se nevykašlávej, z fabriky sou ty reglery seřízený tak na 13.6V bez světel a to je málo při dnešním celodenním svícení...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.7.07, 07:31
Profil

Příspěvky: 91
Příspěvek 
Martin píše:
V prvním případě změř a nebo si nech změřit napětí na alternátoru (baterce) na volnoběh a při zvýšených otáčkách se světly. Napiš co jsi naměřil a budeme řešit dál.


Právě jsem doměřil: volnoběh bez světel - 12,31V, volnoběh se světly - 12,10V, zvýš. otáčky bez světel - 13,50V, zvýšené otáčky se světly - 13,25V. To jsem naměřil na baterce. Na na svorkách alternátoru - volnoběh se světly 12,65V. Alternátor je 42A (alespoň je to na něm vyražený, jinak to nepoznám)


24.7.07, 16:43
Profil

Příspěvky: 91
Příspěvek 
Jiri píše:
ja osobne mohu doporucit alternator favo... ma uz regulaci primo v sobe daval sem ho na nekolik skodovek .. nestoji zase tolik.. pokud nesezenes favo tak jedine 42 nebo 55 a elektronicke rele......


Jaký jsou ceny toho na favo? Mám nabídku za 1600Kč. Jde to?


24.7.07, 16:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Na volnoběh ti to vůbec nedobíjí, to by 42A alternátor měl. Chtělo by to přezkoušet regulátor a diody.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


24.7.07, 17:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
ceny nevim... 1600.. to je co zac nejaky repas.... ja ted asi pul roku nejsem v CR ale na vrakovistich se alternatory z fava prodavaji tak 400...500... ja bych ho teda aspon za tu cenu sehnal tak nevim... 1600 je dost pokud to neni repase


24.7.07, 19:42
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz