Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 12,5V
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=6173
Stránka 1 z 1

Autor:  MK_vs [ 28.8.07, 08:30 ]
Předmět příspěvku:  Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 12,5V

Dobrý den,

na Š130 mám zapojeny automaticky spínané světla na kontrolku dobíjení. Často se mi ale stává, že během jízdy, hlavně na neutrál začne svítit, případně problikávat. Tím pádem samozřejmě zhasínají světla. Přitom na síti mám podle měření kolem 12V, na neutrál třeba 11,8-12, při jízdě 12,8-13,5. Volnoběžné otáčky někde kolem 550 cca. při zahřátí cca. 600.

V čem může být prosím problém s problikáváním kontrolky?

Ve volnoběžných otáčkách, nebo regulátoru.

Děkuji MArtin

Autor:  cyz [ 28.8.07, 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 1

MK_vs píše:
Dobrý den,

na Š130 mám zapojeny automaticky spínané světla na kontrolku dobíjení. Často se mi ale stává, že během jízdy, hlavně na neutrál začne svítit, případně problikávat. Tím pádem samozřejmě zhasínají světla. Přitom na síti mám podle měření kolem 12V, na neutrál třeba 11,8-12, při jízdě 12,8-13,5. Volnoběžné otáčky někde kolem 550 cca. při zahřátí cca. 600.

V čem může být prosím problém s problikáváním kontrolky?

Ve volnoběžných otáčkách, nebo regulátoru.

Děkuji MArtin


550ot/min. je málo!...zvyš volnoběh, předepsaný je myslím 800, klidně dej 900, problém se vyřeší.

Autor:  MK_vs [ 28.8.07, 09:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 1

Protoze do otáček nevrtám, prosím o radu, kde a kterým šroubem.děkuji Martin

Autor:  Kristensen [ 28.8.07, 09:39 ]
Předmět příspěvku: 

Když se podíváš do motoru na karburátor tak uvidíš přímo z čela táhlo plynu a nad ním budou na karburátoru dvě takový jako trubice a v každej je mosaznej šroub na šroubovák v tej spodní je takovej maličkej a v horní je velkej tak ten velkej při nastartovaným ohřátým motoru začni pomaaaallliiiiinku vyšroubovávat a otáčky se začnou zvedat nastav si cca 800-900, no jak kdo já se snažím většinou v tomhle rozmezí protože pak když chceš rychle zmizet z křižovatky tak ten náběh toho plynu je maličko rychlejší. Pak změř dobíjení a pokud tam bude dál 11,5-12,5 tak je něco s altíkem nebo pokud máš ještě takový starý rele tak s ním může něco být.

Autor:  Bukaj [ 28.8.07, 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Když se podíváš do motoru na karburátor tak uvidíš přímo z čela táhlo plynu a nad ním budou na karburátoru dvě takový jako trubice a v každej je mosaznej šroub na šroubovák v tej spodní je takovej maličkej a v horní je velkej tak ten velkej při nastartovaným ohřátým motoru začni pomaaaallliiiiinku vyšroubovávat a otáčky se začnou zvedat nastav si cca 800-900, no jak kdo já se snažím většinou v tomhle rozmezí protože pak když chceš rychle zmizet z křižovatky tak ten náběh toho plynu je maličko rychlejší. Pak změř dobíjení a pokud tam bude dál 11,5-12,5 tak je něco s altíkem nebo pokud máš ještě takový starý rele tak s ním může něco být.


Přesně tak, jen dodám, že ve 130ce určitě nemá ten starý typ regulátoru z výroby ;)

Autor:  Šemik [ 28.8.07, 21:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ba ani tam ve spojení s 55A altíkem být nesmí :!:

A to napětí máš nějaké nízké ne? Ideální by bylo mít tak 14.5V se světly....

Autor:  Nepér [ 28.8.07, 21:32 ]
Předmět příspěvku: 

14,5 V, tolik? Já myslel 13,8 až 14,4 V...

Autor:  cyz [ 28.8.07, 21:32 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Ba ani tam ve spojení s 55A altíkem být nesmí :!:

A to napětí máš nějaké nízké ne? Ideální by bylo mít tak 14.5V se světly....


Na volnoběh při 550ot/min? Ani náhodou, když má motor takové otáčky tak alternátor nevali, co vím tak i u fáčka když podtočím motor pod 800 (při rozjezdu nebo jízdě bez plynu) tak napětí jde ke 12V. Na 130ce zcela běžná věc. 14,5V nebude mít na volnoběh se světlama ani náhodou.

Autor:  Šemik [ 28.8.07, 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
Šemik píše:
Ba ani tam ve spojení s 55A altíkem být nesmí :!:

A to napětí máš nějaké nízké ne? Ideální by bylo mít tak 14.5V se světly....


Na volnoběh při 550ot/min? Ani náhodou, když má motor takové otáčky tak alternátor nevali, co vím tak i u fáčka když podtočím motor pod 800 (při rozjezdu nebo jízdě bez plynu) tak napětí jde ke 12V. Na 130ce zcela běžná věc. 14,5V nebude mít na volnoběh se světlama ani náhodou.


To jsem to bud špatně napsal nebo ty špatně pochopil...

Na volnoběh 14.5V samozřejmě mít nemůže, myslel jsem těch 14.5V v otáčkách se světly :wink:

Autor:  Šemik [ 28.8.07, 22:07 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
14,5 V, tolik? Já myslel 13,8 až 14,4 V...


No, myslim ze pri městskym provozu se světly to nebude vadit, ba spíše naopak...


Já mám třeba 14.7V.... Ale taky mam baterku která vyžaduje vyšší napětí

Autor:  cyz [ 29.8.07, 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Nepér píše:
14,5 V, tolik? Já myslel 13,8 až 14,4 V...


No, myslim ze pri městskym provozu se světly to nebude vadit, ba spíše naopak...


Já mám třeba 14.7V.... Ale taky mam baterku která vyžaduje vyšší napětí


Ale podkud dobře čku (jestli teda nejsem úplně blbý) tak se tu řeší napětí na volnoběh :) proto jsem to asi nepochopil

Autor:  Šemik [ 29.8.07, 15:09 ]
Předmět příspěvku: 

já to zase psal vzhlem k tomu napětí při jízdě co uvádí taky.. :shock: :roll: :oops:

Autor:  cyz [ 29.8.07, 15:49 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
já to zase psal vzhlem k tomu napětí při jízdě co uvádí taky.. :shock: :roll: :oops:



Aha....máš pravdu, jsem slepý, omlouvám se :oops: ...na napětí 12,8-13,5V za jízdy není nic neobvyklého, pokud se měří vpředu. Bez v úvahu že elektrika ti jde zezadu dopředu přes nějaké 4m drátu a tam se vzhledem k těm proudům nějaké ty desetiny voltu ztratí a taky nějaká ta chyba přístroje... Já měl na svojí škodovce vpředu normálně napětí kolem 13-13,5V, přímo na altíku bylo tak 13,8-14 a nikdy jsem problém s dobíjením neměl.

Autor:  Šemik [ 29.8.07, 16:00 ]
Předmět příspěvku: 

Souhlas, ztráty na vedení jsou u škodovky už znatelné...

I já třeba mam na vedení od startéru k předním přídavnám světlům ztrátu 500mV :!:

A to nejsem nejaký šetřílek na vedení, od startéru mám taženo 6mm2 a teče tam maximálně 20A...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/