Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Při volnoběhu a svělech klesá napěti až k cca. 10,8 V Š130
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=6318
Stránka 1 z 1

Autor:  MK_vs [ 6.9.07, 08:21 ]
Předmět příspěvku:  Při volnoběhu a svělech klesá napěti až k cca. 10,8 V Š130

Dobrý den,

při jízdě (se světly) mám při na sítí cca. 13.7, což je při ztrátě 0.2 asi 14.

Povyřazení a dojíždění na neutrál se napětí nejprve prudce sníží na 12.2V a pak postupně kledá až k třeba k 11,2 - 10,7V. V té době mi již svítí dobíjení. Pokud např. zapnu 4 blinkry a mám vyplá světla, nastarované, volnoběh objeví se třeba i 9.6V.

Při dobržďování a úplném zastavní pomocí brzdy mi dobíjení začne lehce prosvítat, případně se rozsvítí úplně a to i když mi třeba na měráku ukazuje cca.12.

Otáčky jsou v tu dobu na cca. 850 a motor byl asi po 15 minutové jizdě. Tedy zahřátý.

Co může prosím může způsobovat tak nízké napětí při volnoběhu, případně proč se mi rozsvěcí dobíjení, když vidím na měřáku 12V.

Děkuji Martin

Autor:  cyz [ 6.9.07, 08:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Při volnoběhu a svělech klesá napěti až k cca. 10,8 V Š1

MK_vs píše:
Dobrý den,

při jízdě (se světly) mám při na sítí cca. 13.7, což je při ztrátě 0.2 asi 14.

Povyřazení a dojíždění na neutrál se napětí nejprve prudce sníží na 12.2V a pak postupně kledá až k třeba k 11,2 - 10,7V. V té době mi již svítí dobíjení. Pokud např. zapnu 4 blinkry a mám vyplá světla, nastarované, volnoběh objeví se třeba i 9.6V.

Při dobržďování a úplném zastavní pomocí brzdy mi dobíjení začne lehce prosvítat, případně se rozsvítí úplně a to i když mi třeba na měráku ukazuje cca.12.

Otáčky jsou v tu dobu na cca. 850 a motor byl asi po 15 minutové jizdě. Tedy zahřátý.

Co může prosím může způsobovat tak nízké napětí při volnoběhu, případně proč se mi rozsvěcí dobíjení, když vidím na měřáku 12V.

Děkuji Martin


Možná je špatný regulátor....to že při 850ot./min to nedobíjí je u škodovek docela normální, ale kontrolka dobíjení by při 850 svítit neměla...zkus ukostření toho regulátoru, ukostření motoru a celktově kontakty a potom jestli je dobrý ten regulátor. Pokud je všechno v pořádku tak ti zbývají 2 možnosti - na zimu zvýšit volnoběh nebo Šemíkova tuningová dioda :D

Autor:  MK_vs [ 6.9.07, 09:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Při volnoběhu a svělech klesá napěti až k cca. 10,8 V Š1

Šemíkova tuningová dioda? - neslyšel jsem.

Autor:  cyz [ 6.9.07, 09:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Při volnoběhu a svělech klesá napěti až k cca. 10,8 V Š1

MK_vs píše:
Šemíkova tuningová dioda? - neslyšel jsem.


To je pojem na tomto fóru - až přijde vysvětlí ti to :)

Edit: Jinak bych nechal možná změřit baterku - jak říkám, to že škodovka na volnoběh nedobíjí se zapnutýma světlama je normální (když zapnu např. světla, ventilátor a stěrače tak mi na volnoběh klesá na 12V i na fávu se 70A altíkem. A jestli to klesá k 9,6 tak to vypadá že je špatná baterka....tohle mi dělávala baterka ve 105ce, byl tam proražený jeden článek tak při popojíždění ve městě jsem měl vážný problém - kdyby mi zdechl motor tak už nenastartuju....což by zejména na takových místech jako je Brno - Koliště 5 hodin odpoledne bylo dost nepříjemné.

Autor:  Martin [ 6.9.07, 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

A jaký máš alternátor? Dříve to nedělalo? Může to být klidně normální.

Autor:  MK_vs [ 6.9.07, 11:13 ]
Předmět příspěvku: 

55 A + elektronicky regulator. Drive sem se s tim nesetkaval. Nyni to bylo obcas, ale posledni tyden, kdy jezdim denne je to porad.

Autor:  Martin [ 6.9.07, 11:19 ]
Předmět příspěvku: 

Tak prohlídni konektory na alternátoru a regulátoru, jestli nejsou volné a taky zem ukostření regulátoru. Pokud to nepomůže, kup nový regulátor a zkus ho vyměnit.

Autor:  Šemik [ 6.9.07, 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

TAk jsme tady.. :wink:

Ta dioda je obyčejná dioda která se dává na modrý drát od alternátoru katodou směrem k regulátoru. Je na ní jistý úbytek napětí který způsobí vyšší napětí v síti /velikost změny závisí na typu diody/.

Já ji tam mám, obyčejnou 5A a mám v síti se světly v otáčkách asi 14.7V :wink: :wink:
A ta dioda je spíše kachnisovsko - Nepérovská, ne moje :D :wink:

Autor:  MK_vs [ 7.9.07, 06:03 ]
Předmět příspěvku: 

Vyměnil jsem regulátor, prošel kontakty (víc se v tom dešti fakt dělat nedá - prodal sem teď byt i garáž) a ráno jedu dobíjení pořád stejně jak předtím, tedy zhasíná. ALe objevil jsem další zajímavou věc. Na 3 rozjíždím na cca. max 3000 otáček a najednou hledím začla problikávat a poté svítit kontrolka dobíjení. Podívám se na napětí v síti a tam ukazoval 14.8V +-.. Nechápu. Pak se to stávalo i u 4, cca. 2200 ot., to jen problikávalo.

Myslím, že je někde špatné ukostření a něco se někde dotýká. Ale co? Není také možné, že by se někde dostala voda? Při těchto deštích a projíždění tekoucí vody z lesů, což je u nás běžné se prodíme 5 cm ve vodě a pěkně to stříká, kde se dá. Martin

Autor:  Martin [ 7.9.07, 06:24 ]
Předmět příspěvku: 

Projdi ukostření, ale skoro bych to viděl na špatnou diodu v pomocném usměrňovači, možná i hlavním (velice nepravděpodobně uhlíky). To by znamenalo rozebrat alternátor a proměřit všechny diody.

Autor:  cyz [ 7.9.07, 10:39 ]
Předmět příspěvku: 

MK_vs píše:
Vyměnil jsem regulátor, prošel kontakty (víc se v tom dešti fakt dělat nedá - prodal sem teď byt i garáž) a ráno jedu dobíjení pořád stejně jak předtím, tedy zhasíná. ALe objevil jsem další zajímavou věc. Na 3 rozjíždím na cca. max 3000 otáček a najednou hledím začla problikávat a poté svítit kontrolka dobíjení. Podívám se na napětí v síti a tam ukazoval 14.8V +-.. Nechápu. Pak se to stávalo i u 4, cca. 2200 ot., to jen problikávalo.

Myslím, že je někde špatné ukostření a něco se někde dotýká. Ale co? Není také možné, že by se někde dostala voda? Při těchto deštích a projíždění tekoucí vody z lesů, což je u nás běžné se prodíme 5 cm ve vodě a pěkně to stříká, kde se dá. Martin


Tak tohle vypadá na diody. Jestli ti to problikává ve vysokých otáčkách a napětí je 14,8V (předpokládám že napětí pro voltmetr bereš vpředu ) což by znamenalo že na baterce může být napětí přes 15V. Nechal bych změřit alternátor na zkušebním stavu, případně zkusit druhý jestli máš rezervní. Akorát mi přijde zvláštní že s původním regulátorem to nedělalo...

Autor:  MK_vs [ 7.9.07, 10:46 ]
Předmět příspěvku: 

Mereno v predu, s ubytkem cca. 0,2A. Neni problem prohodit 4 draty a dat tam zpatky ten PALacky. Jeste original. Uz me napadlo si objednat nekde novy 55A alernator, protoze to je po 2, co se musi rozdelat a pokud to nebudu delat doma, coz diody neudelam, tak me to vyjde skoro levnej. na skoda-dily ny mel v nabidce za 2480.

Autor:  cyz [ 7.9.07, 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

MK_vs píše:
Mereno v predu, s ubytkem cca. 0,2A. Neni problem prohodit 4 draty a dat tam zpatky ten PALacky. Jeste original. Uz me napadlo si objednat nekde novy 55A alernator, protoze to je po 2, co se musi rozdelat a pokud to nebudu delat doma, coz diody neudelam, tak me to vyjde skoro levnej. na skoda-dily ny mel v nabidce za 2480.


A kvůli čemu se rozdělával posledně?

Autor:  MK_vs [ 7.9.07, 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

Stahnul se na soustruhu sberac a menil uhlik. Je to uz 3/4 roku.

Autor:  cyz [ 7.9.07, 11:31 ]
Předmět příspěvku: 

MK_vs píše:
Stahnul se na soustruhu sberac a menil uhlik. Je to uz 3/4 roku.


Aha...tak v tom asi problém nebude....určitě ten alternátor nechej proměřit než budeš kupovat nový. Tady se přes net závada velie těžko zjišťuje.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/