|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Při volnoběhu a svělech klesá napěti až k cca. 10,8 V Š130
Autor |
Zpráva |
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Při volnoběhu a svělech klesá napěti až k cca. 10,8 V Š130
Dobrý den,
při jízdě (se světly) mám při na sítí cca. 13.7, což je při ztrátě 0.2 asi 14.
Povyřazení a dojíždění na neutrál se napětí nejprve prudce sníží na 12.2V a pak postupně kledá až k třeba k 11,2 - 10,7V. V té době mi již svítí dobíjení. Pokud např. zapnu 4 blinkry a mám vyplá světla, nastarované, volnoběh objeví se třeba i 9.6V.
Při dobržďování a úplném zastavní pomocí brzdy mi dobíjení začne lehce prosvítat, případně se rozsvítí úplně a to i když mi třeba na měráku ukazuje cca.12.
Otáčky jsou v tu dobu na cca. 850 a motor byl asi po 15 minutové jizdě. Tedy zahřátý.
Co může prosím může způsobovat tak nízké napětí při volnoběhu, případně proč se mi rozsvěcí dobíjení, když vidím na měřáku 12V.
Děkuji Martin
|
6.9.07, 08:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Při volnoběhu a svělech klesá napěti až k cca. 10,8 V Š1
MK_vs píše: Dobrý den,
při jízdě (se světly) mám při na sítí cca. 13.7, což je při ztrátě 0.2 asi 14.
Povyřazení a dojíždění na neutrál se napětí nejprve prudce sníží na 12.2V a pak postupně kledá až k třeba k 11,2 - 10,7V. V té době mi již svítí dobíjení. Pokud např. zapnu 4 blinkry a mám vyplá světla, nastarované, volnoběh objeví se třeba i 9.6V.
Při dobržďování a úplném zastavní pomocí brzdy mi dobíjení začne lehce prosvítat, případně se rozsvítí úplně a to i když mi třeba na měráku ukazuje cca.12.
Otáčky jsou v tu dobu na cca. 850 a motor byl asi po 15 minutové jizdě. Tedy zahřátý.
Co může prosím může způsobovat tak nízké napětí při volnoběhu, případně proč se mi rozsvěcí dobíjení, když vidím na měřáku 12V.
Děkuji Martin
Možná je špatný regulátor....to že při 850ot./min to nedobíjí je u škodovek docela normální, ale kontrolka dobíjení by při 850 svítit neměla...zkus ukostření toho regulátoru, ukostření motoru a celktově kontakty a potom jestli je dobrý ten regulátor. Pokud je všechno v pořádku tak ti zbývají 2 možnosti - na zimu zvýšit volnoběh nebo Šemíkova tuningová dioda
|
6.9.07, 08:53 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Re: Při volnoběhu a svělech klesá napěti až k cca. 10,8 V Š1
Šemíkova tuningová dioda? - neslyšel jsem.
|
6.9.07, 09:00 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Při volnoběhu a svělech klesá napěti až k cca. 10,8 V Š1
MK_vs píše: Šemíkova tuningová dioda? - neslyšel jsem.
To je pojem na tomto fóru - až přijde vysvětlí ti to
Edit: Jinak bych nechal možná změřit baterku - jak říkám, to že škodovka na volnoběh nedobíjí se zapnutýma světlama je normální (když zapnu např. světla, ventilátor a stěrače tak mi na volnoběh klesá na 12V i na fávu se 70A altíkem. A jestli to klesá k 9,6 tak to vypadá že je špatná baterka....tohle mi dělávala baterka ve 105ce, byl tam proražený jeden článek tak při popojíždění ve městě jsem měl vážný problém - kdyby mi zdechl motor tak už nenastartuju....což by zejména na takových místech jako je Brno - Koliště 5 hodin odpoledne bylo dost nepříjemné.
|
6.9.07, 09:02 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
A jaký máš alternátor? Dříve to nedělalo? Může to být klidně normální.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
6.9.07, 11:07 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
55 A + elektronicky regulator. Drive sem se s tim nesetkaval. Nyni to bylo obcas, ale posledni tyden, kdy jezdim denne je to porad.
|
6.9.07, 11:13 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Tak prohlídni konektory na alternátoru a regulátoru, jestli nejsou volné a taky zem ukostření regulátoru. Pokud to nepomůže, kup nový regulátor a zkus ho vyměnit.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
6.9.07, 11:19 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
TAk jsme tady..
Ta dioda je obyčejná dioda která se dává na modrý drát od alternátoru katodou směrem k regulátoru. Je na ní jistý úbytek napětí který způsobí vyšší napětí v síti /velikost změny závisí na typu diody/.
Já ji tam mám, obyčejnou 5A a mám v síti se světly v otáčkách asi 14.7V
A ta dioda je spíše kachnisovsko - Nepérovská, ne moje
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
6.9.07, 16:13 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Vyměnil jsem regulátor, prošel kontakty (víc se v tom dešti fakt dělat nedá - prodal sem teď byt i garáž) a ráno jedu dobíjení pořád stejně jak předtím, tedy zhasíná. ALe objevil jsem další zajímavou věc. Na 3 rozjíždím na cca. max 3000 otáček a najednou hledím začla problikávat a poté svítit kontrolka dobíjení. Podívám se na napětí v síti a tam ukazoval 14.8V +-.. Nechápu. Pak se to stávalo i u 4, cca. 2200 ot., to jen problikávalo.
Myslím, že je někde špatné ukostření a něco se někde dotýká. Ale co? Není také možné, že by se někde dostala voda? Při těchto deštích a projíždění tekoucí vody z lesů, což je u nás běžné se prodíme 5 cm ve vodě a pěkně to stříká, kde se dá. Martin
|
7.9.07, 06:03 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Projdi ukostření, ale skoro bych to viděl na špatnou diodu v pomocném usměrňovači, možná i hlavním (velice nepravděpodobně uhlíky). To by znamenalo rozebrat alternátor a proměřit všechny diody.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.9.07, 06:24 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
MK_vs píše: Vyměnil jsem regulátor, prošel kontakty (víc se v tom dešti fakt dělat nedá - prodal sem teď byt i garáž) a ráno jedu dobíjení pořád stejně jak předtím, tedy zhasíná. ALe objevil jsem další zajímavou věc. Na 3 rozjíždím na cca. max 3000 otáček a najednou hledím začla problikávat a poté svítit kontrolka dobíjení. Podívám se na napětí v síti a tam ukazoval 14.8V +-.. Nechápu. Pak se to stávalo i u 4, cca. 2200 ot., to jen problikávalo.
Myslím, že je někde špatné ukostření a něco se někde dotýká. Ale co? Není také možné, že by se někde dostala voda? Při těchto deštích a projíždění tekoucí vody z lesů, což je u nás běžné se prodíme 5 cm ve vodě a pěkně to stříká, kde se dá. Martin
Tak tohle vypadá na diody. Jestli ti to problikává ve vysokých otáčkách a napětí je 14,8V (předpokládám že napětí pro voltmetr bereš vpředu ) což by znamenalo že na baterce může být napětí přes 15V. Nechal bych změřit alternátor na zkušebním stavu, případně zkusit druhý jestli máš rezervní. Akorát mi přijde zvláštní že s původním regulátorem to nedělalo...
|
7.9.07, 10:39 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Mereno v predu, s ubytkem cca. 0,2A. Neni problem prohodit 4 draty a dat tam zpatky ten PALacky. Jeste original. Uz me napadlo si objednat nekde novy 55A alernator, protoze to je po 2, co se musi rozdelat a pokud to nebudu delat doma, coz diody neudelam, tak me to vyjde skoro levnej. na skoda-dily ny mel v nabidce za 2480.
|
7.9.07, 10:46 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
MK_vs píše: Mereno v predu, s ubytkem cca. 0,2A. Neni problem prohodit 4 draty a dat tam zpatky ten PALacky. Jeste original. Uz me napadlo si objednat nekde novy 55A alernator, protoze to je po 2, co se musi rozdelat a pokud to nebudu delat doma, coz diody neudelam, tak me to vyjde skoro levnej. na skoda-dily ny mel v nabidce za 2480.
A kvůli čemu se rozdělával posledně?
|
7.9.07, 11:00 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Stahnul se na soustruhu sberac a menil uhlik. Je to uz 3/4 roku.
|
7.9.07, 11:10 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
MK_vs píše: Stahnul se na soustruhu sberac a menil uhlik. Je to uz 3/4 roku.
Aha...tak v tom asi problém nebude....určitě ten alternátor nechej proměřit než budeš kupovat nový. Tady se přes net závada velie těžko zjišťuje.
|
7.9.07, 11:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|