Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Nabijeni baterky.. proc 16V? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=6457 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Lukáš [ 14.9.07, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | Nabijeni baterky.. proc 16V? |
O prispevek niz jsme se bavili o nabijeni baterky 1A.. proc mam nastavovat napeti 16 V? Jake napeti je na vystupu bezne prodavanych nabijecek? Dekuji Vim ze male baterky co jsou u motorek se nabijeji pri 13.8V coz mi dava smysl.. ale proc 16V? |
Autor: | Martin [ 14.9.07, 20:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nemusíš kvůli tomu zakládat nové téma, to jsme mohli vyřešit tam. Obyčejné nabíječky většinou nemají napětové omezení, je to proudový zdroj. Baterka je úplně nabitá, pokud plně plynují všechny články. To by mělo nastat u dobrého akumulátoru při 16,5V, u horších baterek méně. Proto jsem ti poradil, abys nastavil na 16V a nemusíš to hlídat. Klidně nastav napětí na plno a nabiješ ji také, ale chce to pohlídat plné nabití. Víc info viz: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379 |
Autor: | Lukáš [ 14.9.07, 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jo, ale mi se prave zda ze 16V je moc ne? Nastaivm na prazdno 16V a proud nastavim na 1A a pripojim baterku jo? |
Autor: | Šemik [ 14.9.07, 20:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Akumulátor jse musí nabíjet až do plných znaků nabití, tzn. až všechny články živě plynují a to u normálního 12V akumulátoru nastává při oněch cca 16V Jo, mohl jsi to klidně napsat do toho původního tématu Edit : safra, když jsem dal "post reply" nebyla tady jediná odpověď Edit II : Těch 16V je napětí při nabíjení, po odpojení z nabíječky během pár hodin klesne na hodnotu 12.6 - 12.8V naprázdno. Pokud máš hustoměr na elektrolyt, využij i ten, hustota by měla být 1.28 Béme Rovnou ten elektrolyt taky dolij destilkou (před počátkem nabíjení!) a ošetři pólové vývody... |
Autor: | Lukáš [ 14.9.07, 21:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mam bezudrzbovou baterku... |
Autor: | Šemik [ 14.9.07, 21:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha. takže tam jen ošetřit ty pólové vývody |
Autor: | Martin [ 15.9.07, 07:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lukáš píše: To jo, ale mi se prave zda ze 16V je moc ne? Nastaivm na prazdno 16V a proud nastavim na 1A a pripojim baterku jo? Mrkni se do toho článku, je to tam dobře a plně vysvětleno. |
Autor: | Lukáš [ 15.9.07, 10:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jake napeti ma byt na plne nabite autobaterii 44Ah - 12V |
Autor: | Šemik [ 15.9.07, 10:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lukáš píše: Jake napeti ma byt na plne nabite autobaterii 44Ah - 12V Naprázdno cca 12.6V |
Autor: | Lukáš [ 15.9.07, 10:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
To je v prdeli.. nameril jsem 12,6V naprazdno.. magicke oko sviti jak za dušiček, což mi jasne rika ze je uz skoro vybita... tak to nechapu.. a jak jsem to dal na nabijecku tak to bere proud |
Autor: | Šemik [ 15.9.07, 10:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Těch 12.6V jsi naměřil když byla baterka na nabíječče?? Jak je ta baterka stará? |
Autor: | Lukáš [ 15.9.07, 10:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Baterka je nova par mesicu, 12.6 jsem nameril bez nabijecky |
Autor: | Lukáš [ 15.9.07, 10:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na zdroji jsem nastavil ted 16V, proud omezil na 1A a pripojil k baterce jak mi bylo receno |
Autor: | Šemik [ 15.9.07, 10:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, pakliže má naprázdno 12.6V tak bych to řekl že je snad do magické oko rozbité... Zkus ještě zátěžový test - na pár sekund (cca 4 - 5s) ji na něco připoj, tak aby z ní teklo alespoň 150 - 200A a měř na ní napětí (lepší je analogový Vmetr). Napětí by nemělo klesnou pod nějakých 9V. |
Autor: | Lukáš [ 15.9.07, 10:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takze kdyz jsem ji ted pripojil na nabijecku.. nastavil 16V a 1A a tece do ni ten proud tak vadi to kdyz do ni budu ten proud davat? Kdyz to bere tak at se dobije kdyz chce ne? az proud klesne tak to odpojim |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |