Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

teplomer a svetla
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=660
Stránka 1 z 2

Autor:  balki [ 21.4.06, 07:18 ]
Předmět příspěvku:  teplomer a svetla

Stalo sa vam nekomu to: minulost:teplota na teplomeru je 80 stupnov pri vypnutych svetlach a 90-95 stupnov pri zapnutych svetlach.teraz: ked zapnem svetla lieta od min do max.a ked su svetla vypnute pekne ukazuje.čidlo aj teplomer som vymenil a nepomohlo.a este kde by mala byt ručička teplomera v novych hranatych pristrojovkach pri spravnej teplote.moja ukazuje asi 2mm pred suvislim bielym pasom.dik

Autor:  Bukaj [ 21.4.06, 09:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplomer a svetla

balki píše:
Stalo sa vam nekomu to: minulost:teplota na teplomeru je 80 stupnov pri vypnutych svetlach a 90-95 stupnov pri zapnutych svetlach.teraz: ked zapnem svetla lieta od min do max.a ked su svetla vypnute pekne ukazuje.čidlo aj teplomer som vymenil a nepomohlo.a este kde by mala byt ručička teplomera v novych hranatych pristrojovkach pri spravnej teplote.moja ukazuje asi 2mm pred suvislim bielym pasom.dik


To je celý nějaký divný - že ukazuje jinak při zapnutých a jinak při vypnutých světlech :shock:
Hledal bych problém v elektrice (ukostření přístrojů, kontrolky světel,...).
Ještě co je to za auto?
Je-li to stodváca (105 - 136), pak ručka teploměru by měla být svisle (na předělu černého a bílého pole) při zahřátém motoru (80°C)

Autor:  colaczech [ 21.4.06, 15:19 ]
Předmět příspěvku: 

Nevim jak u novych hranatych budiku,ale u kulatych pomohlo,kdyz se teplomer ukostril samostatne.
Takze zkusit tu kostru a uvidis.

Autor:  Kevin [ 21.4.06, 17:34 ]
Předmět příspěvku:  Zahada

Jednoznacne zkontroluj a oprav ukostreni pristrojovky. Proud pres kontrolky vyvola napetovy ubytek a tim se rozhodi napetove urovne pro budiky. Kvalita kontaktu se meni vibracema a tak budik lita. Kdyz svetla zhasnes, nesviti kontrolky a proud nekolik miliamper pro budiky problem nedela... Nepoblikavaji ti taky kontrolky ???

Autor:  Viky [ 21.4.06, 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahada

Kevin píše:
Jednoznacne zkontroluj a oprav ukostreni pristrojovky. Proud pres kontrolky vyvola napetovy ubytek a tim se rozhodi napetove urovne pro budiky. Kvalita kontaktu se meni vibracema a tak budik lita. Kdyz svetla zhasnes, nesviti kontrolky a proud nekolik miliamper pro budiky problem nedela... Nepoblikavaji ti taky kontrolky ???
Taky to klidne muze byt blbym ukostrenim motoru, pomuze vzit takovej ten silnej kabel co vede k baterce (samozrejme ne ten, ktery tam mame, ale dalsi takovy) a propojit s nim blok s kastli, nekdy to delal i spoj pricky motoru do kastle. Blby uzemneni motoru muze taky zpusobit ze to nestartuje nebo litaji budiky i pri startovani.

Autor:  Šemik [ 22.4.06, 08:45 ]
Předmět příspěvku: 

Toto je zcela jistě velmi špatné ukostření motoru. Vyčisti v benzínu to měděný lanko u motoru a místa kde má kontakt a bude naprosto OK

Autor:  petrpetr [ 22.4.06, 14:58 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Toto je zcela jistě velmi špatné ukostření motoru. Vyčisti v benzínu to měděný lanko u motoru a místa kde má kontakt a bude naprosto OK

Já jsem přesvědčený že má špatnou kostru přístrojovka,světla nemají nic z motorem společnýho.

Autor:  Nepér [ 22.4.06, 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

petrpetr píše:
Já jsem přesvědčený že má špatnou kostru přístrojovka,světla nemají nic z motorem společnýho.

No, přímo sice né, ale na motoru je alternátor, který napájí ta světla. Kostra alternátoru, stejně jako kostra toho čidla (=kostra motoru) je spojená s autem v jednom místě a tam mohou vznikat úbytky napětí, které to rozhodí.

Autor:  Šemik [ 23.4.06, 07:29 ]
Předmět příspěvku: 

Nejlepší bude vyčistit kontakty všude a bude po problému :D

Autor:  rakyroky [ 24.4.06, 06:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplomer a svetla

balki píše:
Stalo sa vam nekomu to: minulost:teplota na teplomeru je 80 stupnov pri vypnutych svetlach a 90-95 stupnov pri zapnutych svetlach.teraz: ked zapnem svetla lieta od min do max.a ked su svetla vypnute pekne ukazuje.čidlo aj teplomer som vymenil a nepomohlo.a este kde by mala byt ručička teplomera v novych hranatych pristrojovkach pri spravnej teplote.moja ukazuje asi 2mm pred suvislim bielym pasom.dik


Jen pro info
Cim vic je vystup cidla teplomeru bliz k0(-),tim vic teplomer ukazuje=cime vetsi teplota motoru tim ma cidlo mensi odpor.Kdyz se drat od cidla primo ukostri,ukazuje teplomer maximum.Kdyz na nej pripojis + ,ukazuje minimum.Z teto informace se da vychazet pri zjistovani zavady.Bud neni kostra,nebo je tam nekde zkrat.Prolez kabelaz a kostry pro jistotu oprav v celem voze.Dela to hodne,kdyz je vse ukostrene tak jak ma.


_________________
Š Favorit 40KW BMM

Autor:  balki [ 24.4.06, 09:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplomer a svetla

Dik za odpovede.nemoze byt zly nahodou regler.niekto sa zmienil ci neblikaju kontrolky.kontrolky blikaju pri volnobehu-je to vidiet,ale oni blikaju aj pri otackach-otackami sa blikanie zvysuje,preto nieje to vidiet

Autor:  Návštěvník [ 27.4.06, 09:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: teplomer a svetla

[m

Autor:  Nepér [ 29.4.06, 13:46 ]
Předmět příspěvku: 

Na 99% je to uzemnění přístrojového štítu, dříve jsem si toho nevšiml, ale je pravda, že při rozsvícení potkávacích světel (nic jiného na to nemá vliv) se pohne ručka teploměru asi o 1 mm nahoru, způsobuje to proud žároviček, osvětlujících přístrojový štít, tento proud pak má za následek úbytek napětí mezi zemí auta a zemí toho štítu. No a tento úbytek pak způsobí posunutí ručičky.

Autor:  Návštěvník [ 3.5.06, 07:11 ]
Předmět příspěvku:  teplomer a svetla

Neper u tebe 1 mimlimeter ale u mne 5 milimetrov

Autor:  Nepér [ 3.5.06, 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

No, tak jestli ti to dělá přesně to, jak popisuju (jen na potkávací světla), tak je problém v ukostření palubky, dej tam pořádnej drát.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/