Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
topení z feldy https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=6623 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Matheas [ 26.9.07, 09:42 ] |
Předmět příspěvku: | topení z feldy |
zdravim, tedka řeším jednu věc, potřebuju nějaký lepší topení než je ve škodce, přemýšlel jsem z felicie. Proto se ptám, pomuže to nějak? Byl by nějaký zásadní problém s instalací? Nebo mi poraďte z jiného auta, popřípadě nějak upravit stávající stodvácové topení? Díky |
Autor: | cyz [ 26.9.07, 10:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: topení z feldy |
Matheas píše: zdravim, tedka řeším jednu věc, potřebuju nějaký lepší topení než je ve škodce, přemýšlel jsem z felicie. Proto se ptám, pomuže to nějak? Byl by nějaký zásadní problém s instalací? Nebo mi poraďte z jiného auta, popřípadě nějak upravit stávající stodvácové topení? Díky Když to 120kové topení pořádně vyčistíš (radiátor nějakým odstraňovačem vodního kamene a mřížku saponátem) a koupíš nový motorek ventilátoru (dá se koupit originální PAL za cca 500) tak ti to bude topit stejně jako favorit. Dalším problémem škodovek je nedostatečný průtok teplé vody. Ten jsem chtěl řešit montáží elektrického čerpadla na vodu a elektromagnetického ventilu na uzavírání té propojky mezi teplým a studeným potrubím, bohužel už jsem se k tomu již nedostal, možná poradí někdo jiný. |
Autor: | ventYl [ 26.9.07, 13:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja som s topenim nemal problem, vacsinou to topi tak, ze musim znizovat privod teplej vody, inac je v aute brutalne horuco... chce to mat len vsetko poriadne vycistene. |
Autor: | Matheas [ 26.9.07, 13:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
ok, takže budu teda jan čistit, to jsem potřeboval vědět, jestli mám měnit nebo jen čistit a opravit |
Autor: | cyz [ 26.9.07, 13:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matheas píše: ok, takže budu teda jan čistit, to jsem potřeboval vědět, jestli mám měnit nebo jen čistit a opravit V podstatě ano, pokud si nechceš nějak moc vyhrát. Tamty úpravy jak jak jsem psal potřebuješ až při teplotách pod -10 jinak je v tom autě při plném topení pořád horko jak říká kolega. Jestli se ti zdá že ventilátor málo fouká tak dej ten nový motorek (permanentní magnety s časem ztrácejí účinnost a po 20 letech nejsou nic moc) já vyměnil motor ventilátoru a foukalo to 2x silněji. |
Autor: | Matheas [ 26.9.07, 13:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
no to je vono, takže vyměnit motorek, ok:-) |
Autor: | cyz [ 26.9.07, 14:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě teda zkontroluj jestli nemáš vypadené ty trubky od topení (velice rády vypadávají nahoře pod přístrojovou deskou, tama to potom uniká a zdá se ti že to fouká málo. jestli je ale ten větrák původní tak bude určitě lepší ten nový. Odchází tam ložiska, ty magnety bývají slabé a nic moc na tom nevymyslíš. Takhle dáš 500 za nový a máš pokoj. |
Autor: | Kristensen [ 26.9.07, 16:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem uplně zrušil tu malinkou hadičku - propojku mezi těma trubkama jak jsou na ně napojený hadice od topení v motoru. No moc to nepomohlo snad jen že to topilo dřív protože mě připadalo že se to rychlejc ohřálo. |
Autor: | cyz [ 27.9.07, 10:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: Já jsem uplně zrušil tu malinkou hadičku - propojku mezi těma trubkama jak jsou na ně napojený hadice od topení v motoru. No moc to nepomohlo snad jen že to topilo dřív protože mě připadalo že se to rychlejc ohřálo. A jak ti cirkulovala voda v motoru dokud byl uzavřený termostat?? |
Autor: | Kristensen [ 27.9.07, 13:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: Kristensen píše: Já jsem uplně zrušil tu malinkou hadičku - propojku mezi těma trubkama jak jsou na ně napojený hadice od topení v motoru. No moc to nepomohlo snad jen že to topilo dřív protože mě připadalo že se to rychlejc ohřálo. A jak ti cirkulovala voda v motoru dokud byl uzavřený termostat?? jen přes sání (136) to byla první úprava a pak jsem to ještě předělal tak že mě šla voda z vývodu na pumpě pro topení, nejdřív do sání a pak až teprve ze sání do topení čímž se malej okruh zrušil uplně. |
Autor: | cyz [ 27.9.07, 16:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: cyz píše: Kristensen píše: Já jsem uplně zrušil tu malinkou hadičku - propojku mezi těma trubkama jak jsou na ně napojený hadice od topení v motoru. No moc to nepomohlo snad jen že to topilo dřív protože mě připadalo že se to rychlejc ohřálo. A jak ti cirkulovala voda v motoru dokud byl uzavřený termostat?? jen přes sání (136) to byla první úprava a pak jsem to ještě předělal tak že mě šla voda z vývodu na pumpě pro topení, nejdřív do sání a pak až teprve ze sání do topení čímž se malej okruh zrušil uplně. Aha....136 tak to jo. |
Autor: | Drak [ 27.9.07, 16:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
No já sem jednou viděl okolo výfuku namotanou měděnou trubku, která byla přes soustavu hadiček a ventilů napojená na chladící okruh a majitel mi vysvětloval, že to slouží k okamžitýmu prohřátí motoru, i v nejtužších zimách to prej měl ohřátý do minuty na provozní teplotu, akorát sem to neměl čas zkoumat, jediný, co vím, tak že to byl samostatnej okruh, kterej se jen na čas propojil s pevným okruhem z výroby, byl to ale badatel a místo auta měl malej temelín, tak si to někdo zkuste dobádat dokonce, zima se blíží. |
Autor: | cyz [ 27.9.07, 16:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: No já sem jednou viděl okolo výfuku namotanou měděnou trubku, která byla přes soustavu hadiček a ventilů napojená na chladící okruh a majitel mi vysvětloval, že to slouží k okamžitýmu prohřátí motoru, i v nejtužších zimách to prej měl ohřátý do minuty na provozní teplotu, akorát sem to neměl čas zkoumat, jediný, co vím, tak že to byl samostatnej okruh, kterej se jen na čas propojil s pevným okruhem z výroby, byl to ale badatel a místo auta měl malej temelín, tak si to někdo zkuste dobádat dokonce, zima se blíží. Něco takového jsem chtěl udělat na škodárně taky ale měl jsem strach aby se to nepřehřívalo a aby voda v těch trubkách nezačala např. v nízkých otáčkách nebo krátce po vypnutí motoru vařit....no ale jestli říkáš že to byl takový badatel tak měl asi spočítané jak mají ty trubky být velké |
Autor: | DRYVER [ 27.9.07, 16:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: Drak píše: No já sem jednou viděl okolo výfuku namotanou měděnou trubku, která byla přes soustavu hadiček a ventilů napojená na chladící okruh a majitel mi vysvětloval, že to slouží k okamžitýmu prohřátí motoru, i v nejtužších zimách to prej měl ohřátý do minuty na provozní teplotu, akorát sem to neměl čas zkoumat, jediný, co vím, tak že to byl samostatnej okruh, kterej se jen na čas propojil s pevným okruhem z výroby, byl to ale badatel a místo auta měl malej temelín, tak si to někdo zkuste dobádat dokonce, zima se blíží. Něco takového jsem chtěl udělat na škodárně taky ale měl jsem strach aby se to nepřehřívalo a aby voda v těch trubkách nezačala např. v nízkých otáčkách nebo krátce po vypnutí motoru vařit....no ale jestli říkáš že to byl takový badatel tak měl asi spočítané jak mají ty trubky být velké Ja videl neco podobneho na favoritu ale bylo to vyhrivani ostrikovacu. Bylo to namotany na hadici mezi termostatem a chladicem |
Autor: | Kristensen [ 27.9.07, 18:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
No jinak na škodovkách, určitě jste to někdo viděli byl předehřev na 220V byla to taková velká trubka s topnou spirálou a elektronickým termostatem, bylo to na trubce v motoru která jde z chladiče přes hadicový koleno do vodní pumpy. na termostatu bylo nastaveno 80 stupňů a stačilo připojit prodlužku a už to makalo samo. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |