Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 00:50



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 VN kabely diagnostika 
Autor Zpráva
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek VN kabely diagnostika
mám docela problém říct u vysokonapětových kabelů používaných na felici 1,6 jednoznačně že je kabel vadný, jedná se jen o kabely, které mají kovovou ochranu kolem svíčky, kabel má správnou hodnotu odpuru, ale přesto háže jiskru bokem, projevy této závady nejsopu vždy stejné, někdy auto netáhne, někdy pokašlává, někdy děs jak podpálené ventily, u škodovek se to ještě dá že ty kabely mám, ale u některých aut stojí 3000 kč a jen tak je měnit není jednoduché, naposledy jsem dělal komplet diagnostiku 1,6 ford 16V motor měl nepravidelný chod a kouřil při přidání přišli jsme na váhu vzduchu ta se vyměnila, došlo ke změně k lepšímu, VN kabely vykazovaly průběh napětí jakože válce 2-3 mají špatnou kompresi a ono i při protáčení motorem to vypadalo že motor je KO, ale po výměně VN kabelů motor obživl a jezdí jak nový, poprvé jsem se stímto problémem setkal asi před čtyřmi lety u oktávky 1,6 r,v,97 motor z feldy, volal jsem kamarádovi a ten mi řekl vyměn kabely to je normuálka, kabely podle ohmetru byly v pořádku, ale po jejich výměně byla koktávka oktávka miloš


7.10.07, 08:46
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Když je proražená izolace, tak to multimetrem nezměříš, ta izolace se prorazí a stane vodivou jen při vysokém napětí a multimetr pracuje s nějakýma 5-ti voltama. To bys musel mít nějaký přípravek, který by vyráběl vysoké napětí a tím bys zkoušel izolační vlastnosti.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.10.07, 08:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Martin píše:
Když je proražená izolace, tak to multimetrem nezměříš, ta izolace se prorazí a stane vodivou jen při vysokém napětí a multimetr pracuje s nějakýma 5-ti voltama. To bys musel mít nějaký přípravek, který by vyráběl vysoké napětí a tím bys zkoušel izolační vlastnosti.


tak něco martine vymysli jak na to, třeba na toho forda 1,6 se přišlo tak, že na nových izolátorech byly černé čárky jak tama lítalo VN, takže to lítalo z izolace co obepíná izolátor svíčkx na matici svíčky miloš


7.10.07, 09:12
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Na to fungoval svojeho času Megmet z Metra Blansko, měřil odpor vysokým napětím, možná se dá eště někde sehnat na půdě nějakýho výzkumáku, nebo v inventáři technických škol.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


7.10.07, 09:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
tak něco martine vymysli jak na to, třeba na toho forda 1,6 se přišlo tak, že na nových izolátorech byly černé čárky jak tama lítalo VN, takže to lítalo z izolace co obepíná izolátor svíčkx na matici svíčky miloš


Jenžá já se VN nezabývám, jinak bych ti rád pomohl. Jen vím, jak to zhruba funguje, ale postavit to bych si netroufnul. :cry:

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.10.07, 12:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Martin píše:
slovacek.milos píše:
tak něco martine vymysli jak na to, třeba na toho forda 1,6 se přišlo tak, že na nových izolátorech byly černé čárky jak tama lítalo VN, takže to lítalo z izolace co obepíná izolátor svíčkx na matici svíčky miloš


Jenžá já se VN nezabývám, jinak bych ti rád pomohl. Jen vím, jak to zhruba funguje, ale postavit to bych si netroufnul. :cry:


a co něco jako cívka, přerušovač, kondenzátor, svíčka s 5 mm odtrh a u toho kovového krytu třeba 2 mm další kostra, že bys simuloval VN a viděl přeskok jiskry, ale jak to bude lítat po izolátoru tak to neuvidím, to si ještě vzpomínám měl jsem tu v létě sirku 2.0 l motor si taky dělal co chtěl a majitel mi řekl že je to čerpadlem dal jsem druhé které si přinesl a nic se nezměnilo, jelikož jsem neměl čas tak jsem to přetáhl k druhému borcovi, když jsem se ho ptal co tomu bylo tak to okecával od klapky, že seřizoval signál, ale ten je tam napevno že se nic seřizovat nedá, a tak prndal a prndal a nic jsem se nedověděll, ale VN kaběly měnil a jelo to, já jsem je přeměřoval na odpor a byly v normě tak asi taky kabely a VN šlo bokem, prostě musím něco vybádat protože měření ohmetrem to nezjistí a těchto závad přibívá miloš


7.10.07, 13:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Pokud by ti stačil obvod, který by třeba 10x za vteřinu hodil jiskru, tak to by nebyl problém, stačila by cívka a ETZ z fáva a dobastlit nějaký generátor třeba s 555tkou řádově v desetikorunách. Napíchnul by sis to na baterku a jelo by to. Potom bys musel na kabel dát normálně svíčku, ukostřit ji a nějaký kus ukostřeného plechu s kterým bys zkoušel přibližovat ke kabelu nebo koncovce. Viděl bys, jestli jiskra lítá ve svíčce, nebo skrz izolaci.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.10.07, 13:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Ono se často stačí podívat za tmy na běžící motor :wink: . Na nějaký oblouky od kabelů.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


7.10.07, 13:23
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 436
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek 
ona svíčka v tlaku má jiný podmínky na přeskok než normálně na vzduchu,chtělo by to něco jako přetlakovou komoru ještě,dřív se tak svíčky normálně zkoušely a hlavně všechno v absolutní tmě,jinak toho moc vidět nění

_________________
Felicia 1999 50kw
NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY


7.10.07, 13:33
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Nepér píše:
Ono se často stačí podívat za tmy na běžící motor :wink: . Na nějaký oblouky od kabelů.


to jo ale je tu řeč o kabelech co mají ty plechové fajky jakože ochrana proti teplu a tam vidíš kulové, protože ta fajka končí až na matici svíčky a ten přeskokový odpor, který je v tlaku jde simulovat prodloužením jikřiště miloš


7.10.07, 15:07
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Martin píše:
Pokud by ti stačil obvod, který by třeba 10x za vteřinu hodil jiskru, tak to by nebyl problém, stačila by cívka a ETZ z fáva a dobastlit nějaký generátor třeba s 555tkou řádově v desetikorunách. Napíchnul by sis to na baterku a jelo by to. Potom bys musel na kabel dát normálně svíčku, ukostřit ji a nějaký kus ukostřeného plechu s kterým bys zkoušel přibližovat ke kabelu nebo koncovce. Viděl bys, jestli jiskra lítá ve svíčce, nebo skrz izolaci.


martine akorát nevím co to je ten generátor stou 555,jestli můžeš tak mi to nějak namaluj já si to nechám udělat u toho borce co mi doladil ten osciloskop, to já třeba mám jeden zadřený rozdělovač, který jsem roztočil a když nejde jiskra tak proměřím kostru a 15, pak měním etz,cívku a rozdělovač, že bych to z toho využil a dál používal tak i tak, ještě mám něco podobného z mazdy 626 miloš


7.10.07, 15:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To nemusím ani kreslit, to je tak notoricky známé zapojení. Stačí, když mu řekneš, ať ti udělá generátor který bude spínat ETZ a určitě bude vědět jak na to. Tu ETZ a cívku mu dones, ať to může vyzkoušet a odladit.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.10.07, 18:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Ještě by to šlo vyřešit tak, že bys vzal komplet zapalování z Fava, nebo klidně i z 120 nebo čehokoliv jiného a rozdělovač poháněl třeba vrtačkou. :lol:

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.10.07, 19:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Martin píše:
Ještě by to šlo vyřešit tak, že bys vzal komplet zapalování z Fava, nebo klidně i z 120 nebo čehokoliv jiného a rozdělovač poháněl třeba vrtačkou. :lol:


my sme raz bastlili niečo a indučku zo 120 sme budili obyčajným prerušovačom (tiež zo škodovky) fungovalo to normálne, hádzalo to pulzy...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


7.10.07, 20:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
michalkatka píše:
my sme raz bastlili niečo a indučku zo 120 sme budili obyčajným prerušovačom (tiež zo škodovky) fungovalo to normálne, hádzalo to pulzy...


To ono by to fungovalo, ale kdo by to pořád ručně přerušoval. :?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.10.07, 20:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz