Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

volnoběh
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=692
Stránka 1 z 1

Autor:  Frenky [ 25.4.06, 19:05 ]
Předmět příspěvku:  volnoběh

Někdy mi škůdka na volnoběh chcípá.Předstih by měl být ok.Jak toto odstranit?

Autor:  jarda š [ 25.4.06, 19:21 ]
Předmět příspěvku:  málo vzduchu

čau,nemáš moc chudou směs,záleží na tom taky kdy ti to auto chcípá? zahřátý/ studený.jestli ti chcípne náhle tak je možná volnej kabílek k elektromagnetickýmu ventilu nebo je někde špatnej kontat(studeňák).ale jestli ti chcípne zvolna tak to bude asi málo vzduchu(chudá směs). :? :? jarda

Autor:  frenky [ 25.4.06, 19:31 ]
Předmět příspěvku:  volnoběh

No chcípne to jen někdy když vyřadím a většinou v zatáčce.Nekdy otáčky vylezou nad tis a někdy 600,200 a umře.motor je zahřátej.Chcípá pozvolna.Mám škůdku na LPG-nemůže to mít nějakou souvislost.

Autor:  hans [ 25.4.06, 20:00 ]
Předmět příspěvku: 

A co nějakej bordel v karburátoru? Na takovýhle občasný chcípání stačí nějakej vlásek nebo prach v trysce. Doporučil bych vyčištění karburátoru, jeho vymytí v benzínu a aspoň profoukání trysek. Současně zkouknout stav vzduchovýho filtru.

Autor:  jarda š [ 26.4.06, 08:27 ]
Předmět příspěvku:  karboš

čau,no to by bylo úplně ideální akorát aby nevyndaval trysky a vzdušníky,prostě sundal víko i s těsněním a profouknul všechny kanálky stlačeným vzduchem,a vyčistil plovákovou komoru a sítko u přívodní hadice.pak to nechat seřídit. :wink: jarda

Autor:  hans [ 26.4.06, 12:05 ]
Předmět příspěvku: 

Nebo ty trysky vyndat a pročistit taky, ale po jedné a pamatovat si, kde která byla... U trysek volnoběhu a bohatosti směsi si pamatovat, kolik závitů bylo potřeba na vytočení, pak je vrátit zpátky - mělo by to startovat a jet, a nechat si to někde poladit podle emisí. A případně taky rovnou vyměnit těsnění pod víkem karburátoru, podle jeho stavu.

Autor:  raymond26 [ 26.4.06, 15:10 ]
Předmět příspěvku: 

Cus. Jeste bych doporucil zkontrolovat tesnici "ó" krouzky na serizovacich sroubech. Ani neni potreba si pamatovat jak byly ty srouby bohatosti smesi a vzduch nastavene. Staci je nastavit do zakladni polohy. Od uzavreni otocit 1.5 otacky sroub benzinu a 2.5 otacky sroub volnobehu (vzduchu). Muze to take prisavat falesny vzduch pod vikem karburatoru.Zkontroluj jestli neni prohnute.Rikal jsi,ze predstih by mel byt O.K. Kolik tam mas stupnu? Melo by to byt 5 - 7 stupnu.

Autor:  hans [ 26.4.06, 16:15 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně takhle mi chcípala 130ka, po vyndání karburátoru jsem se ale nestačil divit, co tam bylo za bordel! Navíc byly taky hodně popraskaný ty gumový o kroužky... Takže důkladné vyčištění, výměna těsnění víka a zatím šlape jako nikdy.

Autor:  Bukaj [ 26.4.06, 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

hans píše:
Přesně takhle mi chcípala 130ka, po vyndání karburátoru jsem se ale nestačil divit, co tam bylo za bordel! Navíc byly taky hodně popraskaný ty gumový o kroužky... Takže důkladné vyčištění, výměna těsnění víka a zatím šlape jako nikdy.


Toto vše by bylo skvělé řešení - pokud by nepsal, že jezdí na plyn - i když s tim filtrem a falešnym vzduchem by to mohlo mít co do činění, jinako v LPG se moc nevyznám, ale směs nemá s karburátorem moc co do činění - jen jím prochází, ale řídí to směšovač LPG...
P.S. pro plynaře: Nevíte někdo, zda by mohl mít tento problém souvislost s nakláněním vozidla v zatáčkách?

Autor:  hans [ 26.4.06, 20:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je fakt, s LPG nemám vůbec zkušenost. Nějak jsem to nebral na vědomí. Ale každopádně u benzínu to funguje...

Autor:  Viky [ 26.4.06, 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
hans píše:
Přesně takhle mi chcípala 130ka, po vyndání karburátoru jsem se ale nestačil divit, co tam bylo za bordel! Navíc byly taky hodně popraskaný ty gumový o kroužky... Takže důkladné vyčištění, výměna těsnění víka a zatím šlape jako nikdy.


Toto vše by bylo skvělé řešení - pokud by nepsal, že jezdí na plyn - i když s tim filtrem a falešnym vzduchem by to mohlo mít co do činění, jinako v LPG se moc nevyznám, ale směs nemá s karburátorem moc co do činění - jen jím prochází, ale řídí to směšovač LPG...
P.S. pro plynaře: Nevíte někdo, zda by mohl mít tento problém souvislost s nakláněním vozidla v zatáčkách?
Kdys je vliv zatacek, tipoval bych uvolneny elektromagnet volnobehu, jinak LPG pokud je v cajku, na naklonu vubec nezalezi, na rozdil od karbu.

Autor:  kdoasi [ 27.4.06, 14:14 ]
Předmět příspěvku:  chcipani na volnobeh

Presne stejne se mi chova S105 s uplne novym BRC. Chcipalo to na volnobeh. V levotocivych zatackach se otacky zvysuji, v pravotocivych snizuji, v prudsich pravotocivych zatackach nebo pri vyssi rychlosti prujezdu to chcipne. Tipuju, ze to bude nejaka membrana ve zplynovaci, ktera se odstredivou silou v zatackach bud privira nebo vice otevira.
Dalsi problem bylo, ze se pri provozu na plyn neustale zadirala klapka druheho stupne v karburatoru (na benzin to nedelalo).

Amaterska uprava za minutu - Na ovladani klapky II. stupne je takova "packa", ktera se opira o doraz na telese karburatoru (v okamziku, kdy je klapka zavrena). Packu jsem omotal izolackou (1-2x), takze klapka se uplne nedovira, timpadem se volnobeh mirne zvysil (v zatackach uz to vetsinou nechcipa) klapka se nezadira. Akorat izolacka teplem mekne, takze to chce vymyslet neco "stalejsiho".

Vyhoda - nehrabe se do zadneho nastaveni - izolacka jde hned sundat. V mem pripade nastaveni sroubu volnobehu na zplynovaci nemelo zadny vliv na volnobezne otacky a karburator mam serizeny na benzin a do toho vrtat nechci.

Autor:  Frenky [ 28.4.06, 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

S tou membránou(ve směšovači) je to asi pravda.Kámoš kterej s plynem v autech dělal mi radil abych-teď nevím jestli to pochopí i ti co nemají v autě plyn-otočil směšovač o 90° aby se membrána nemohla v zatáčkách hýbat.Už ale nějaký čas v tomto oboru nedělá tak volal ještě svému kámošovi a ten řekl že se jedná nejspíš o chudou směs.Zkusím otočit kolečkem na směšovači a uvidím.Jinak děkan za rady

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/