Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
A = A non, alebo preco svieti kontrolka dobijania VYRIESENE https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=7103 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | ventYl [ 23.10.07, 18:06 ] |
Předmět příspěvku: | A = A non, alebo preco svieti kontrolka dobijania VYRIESENE |
Siel som si takto zo skoly autom, pri skole som v pohode nastartoval (sice so znatelnym poklesom napatia v sieti pocas startovania, ale to som pripisoval tomu, ze za poslednych par dni sa viac pocuvalo radio, ako jazdilo). Dosiel som domov, zaparkoval, vytocil klucik na 0 a vytiahol... Co sa ale nestalo? Ostala svietit kontrolka dobijania. Tak som nechal dotocit motor kurenia, no nezhasinala ani tak. Tak som zasunul klucik a (ako spravny ITak som skusil restart - zapnut zapalovanie, vypnut zapalovanie. Ake bolo ale moje prekvapenie, ked som zapol zapalovanie (bez startovania) a kontrolka zhasla? Skusil som nastartovat, ale uz sa mi to nepodarilo (cca 30 sec. po tom, co som motor vypol). Baterka je beznadejne vysosana. A teraz otazka: Co sa v elektrickej instalacii posralo, ze sa to takto chova? Edit: Ak vam po vypnuti klucika zostane svietit kontrolka dobijania, signalizuje to poruchu diod v alternatore :) Treba odpojit baterku, inac vam ju to vyzere. |
Autor: | Martin [ 23.10.07, 18:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud ti ostatní kontrolky jdou normálně, tak máš na drátu od pomocného usměrňovače v alternátoru trvalé plus, to by ukazovalo na proražené diody. Vezmi měřák a zkus změřit napětí při vypnutém zapalování na tom kontaktu (mělo by být 0V). |
Autor: | ventYl [ 23.10.07, 18:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, tak cumim cumim do schemy. A vyzera to tak, ze existuje jedina vec, co sa mohla pokazit. Andrt, strana 262 ukazuje schemu pre 55A alternator. Trvaly + je privedeny na svorku +B alternatora. Spinacia skrinka vypina privod napatia ku kontrolke nabijania a regulatoru napatia. Vyvod R je paralelne k +B vzhladom k vinutiu alternatora. Cize ked vypnem klucik, ani na regulatore, ani na ziarovke napatie nie je a velmi sa tam nema ako dostat. Dle Semika mozno poruchu spinacej skrinky vylucit (aj ked za svoj zivot som jednu mrtvu uz videl). Jedine miesto, ako sa tam + moze dostat, je cez alternator. Tamadial sa ale nedostane, pretoze su tam na troch vinutiach diody polovane v zavernom smere. Takze to vyzera tak, ze sa jedna z tychto diod dostala do skratu, alebo vypiekla. Keby sa niektora z diod vypiekla, dostal by sa trvaly + na kontakt R alternatora, ktory je priamo spojeny so ziarovkou, dalej ide do regulatora na zem (cize sa baterka vybija priamo cez 2 odpory v regulatore). Napatie by sa sice mohlo cez odpor dostat na kontakt 54 regulatora, ale tam sa nedostane, lebo je tam dioda v zavernom smere, takze na druhej strane kontrolky je potencial 0V. Schema na strane 262 to sice neukazuje, ale par stran pred nou je kompletna schema elektrickej instalacie a je vidno, ze z toho isteho kontaktu spoza spinacej skrinky je napajana aj indukcna cievka, takze sa zrejme cez nu obvod uzavrel. Indukcna cievka velky odpor v primarnom vinuti nema, ziarovka tiez nie, predpokladam, ze bude radovo mensi, ako odpory v regulatore. Zaver: odpalena dioda v serii troch diod na vstupe alternatora (horne 3 diody). Ako tak pozeram do schemy, ma to ten sideefekt, ze ked niektora z tych diod odide, tak sa vinutia navzajom skratuju pri behu motora. Moze mi to niekto potvrdit, alebo vyvratit? |
Autor: | ventYl [ 23.10.07, 18:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Pokud ti ostatní kontrolky jdou normálně, tak máš na drátu od pomocného usměrňovače v alternátoru trvalé plus, to by ukazovalo na proražené diody. Vezmi měřák a zkus změřit napětí při vypnutém zapalování na tom kontaktu (mělo by být 0V). predbehol si ma :) aj ja som dosiel k tomu istemu zaveru. ale teraz je vonku tma ako v pytli, takze teraz asi nic nepremeram. najskor rano. |
Autor: | ventYl [ 23.10.07, 19:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak som to bol dolu ocheckovat... vytiahol som kontakt R z alternatora a kontrolka zhasla, takze je prerazena niektora dioda v alternatore. |
Autor: | slovacek.milos [ 23.10.07, 22:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A = A non, alebo preco svieti kontrolka dobijania VYRIES |
ventYl píše: Siel som si takto zo skoly autom, pri skole som v pohode nastartoval (sice so znatelnym poklesom napatia v sieti pocas startovania, ale to som pripisoval tomu, ze za poslednych par dni sa viac pocuvalo radio, ako jazdilo). Dosiel som domov, zaparkoval, vytocil klucik na 0 a vytiahol... Co sa ale nestalo? Ostala svietit kontrolka dobijania. Tak som nechal dotocit motor kurenia, no nezhasinala ani tak. Tak som zasunul klucik a (ako spravny ITak som skusil restart - zapnut zapalovanie, vypnut zapalovanie. Ake bolo ale moje prekvapenie, ked som zapol zapalovanie (bez startovania) a kontrolka zhasla? Skusil som nastartovat, ale uz sa mi to nepodarilo (cca 30 sec. po tom, co som motor vypol). Baterka je beznadejne vysosana. A teraz otazka: Co sa v elektrickej instalacii posralo, ze sa to takto chova? Edit: Ak vam po vypnuti klucika zostane svietit kontrolka dobijania, signalizuje to poruchu diod v alternatore Treba odpojit baterku, inac vam ju to vyzere. no to teda nechápu a asi ani nepochopím a která dioda máš jich šest tři a tři plusová mínusová a když jim spínačkou odpojíš kontakt tak ti tu kontrolku připojí a rosvítí jedině ten bůh nahoře tak je to nějaká blbost ne? miloš |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |