Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

A = A non, alebo preco svieti kontrolka dobijania VYRIESENE
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=7103
Stránka 1 z 1

Autor:  ventYl [ 23.10.07, 18:06 ]
Předmět příspěvku:  A = A non, alebo preco svieti kontrolka dobijania VYRIESENE

Siel som si takto zo skoly autom, pri skole som v pohode nastartoval (sice so znatelnym poklesom napatia v sieti pocas startovania, ale to som pripisoval tomu, ze za poslednych par dni sa viac pocuvalo radio, ako jazdilo). Dosiel som domov, zaparkoval, vytocil klucik na 0 a vytiahol...

Co sa ale nestalo?

Ostala svietit kontrolka dobijania. Tak som nechal dotocit motor kurenia, no nezhasinala ani tak. Tak som zasunul klucik a (ako spravny ITak som skusil restart - zapnut zapalovanie, vypnut zapalovanie. Ake bolo ale moje prekvapenie, ked som zapol zapalovanie (bez startovania) a kontrolka zhasla? Skusil som nastartovat, ale uz sa mi to nepodarilo (cca 30 sec. po tom, co som motor vypol). Baterka je beznadejne vysosana.

A teraz otazka: Co sa v elektrickej instalacii posralo, ze sa to takto chova?

Edit: Ak vam po vypnuti klucika zostane svietit kontrolka dobijania, signalizuje to poruchu diod v alternatore :) Treba odpojit baterku, inac vam ju to vyzere.

Autor:  Martin [ 23.10.07, 18:53 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud ti ostatní kontrolky jdou normálně, tak máš na drátu od pomocného usměrňovače v alternátoru trvalé plus, to by ukazovalo na proražené diody. Vezmi měřák a zkus změřit napětí při vypnutém zapalování na tom kontaktu (mělo by být 0V).

Autor:  ventYl [ 23.10.07, 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

No, tak cumim cumim do schemy. A vyzera to tak, ze existuje jedina vec, co sa mohla pokazit.

Andrt, strana 262 ukazuje schemu pre 55A alternator. Trvaly + je privedeny na svorku +B alternatora. Spinacia skrinka vypina privod napatia ku kontrolke nabijania a regulatoru napatia. Vyvod R je paralelne k +B vzhladom k vinutiu alternatora. Cize ked vypnem klucik, ani na regulatore, ani na ziarovke napatie nie je a velmi sa tam nema ako dostat. Dle Semika mozno poruchu spinacej skrinky vylucit (aj ked za svoj zivot som jednu mrtvu uz videl). Jedine miesto, ako sa tam + moze dostat, je cez alternator. Tamadial sa ale nedostane, pretoze su tam na troch vinutiach diody polovane v zavernom smere.

Takze to vyzera tak, ze sa jedna z tychto diod dostala do skratu, alebo vypiekla.

Keby sa niektora z diod vypiekla, dostal by sa trvaly + na kontakt R alternatora, ktory je priamo spojeny so ziarovkou, dalej ide do regulatora na zem (cize sa baterka vybija priamo cez 2 odpory v regulatore). Napatie by sa sice mohlo cez odpor dostat na kontakt 54 regulatora, ale tam sa nedostane, lebo je tam dioda v zavernom smere, takze na druhej strane kontrolky je potencial 0V. Schema na strane 262 to sice neukazuje, ale par stran pred nou je kompletna schema elektrickej instalacie a je vidno, ze z toho isteho kontaktu spoza spinacej skrinky je napajana aj indukcna cievka, takze sa zrejme cez nu obvod uzavrel. Indukcna cievka velky odpor v primarnom vinuti nema, ziarovka tiez nie, predpokladam, ze bude radovo mensi, ako odpory v regulatore.

Zaver: odpalena dioda v serii troch diod na vstupe alternatora (horne 3 diody). Ako tak pozeram do schemy, ma to ten sideefekt, ze ked niektora z tych diod odide, tak sa vinutia navzajom skratuju pri behu motora.

Moze mi to niekto potvrdit, alebo vyvratit?

Autor:  ventYl [ 23.10.07, 18:57 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Pokud ti ostatní kontrolky jdou normálně, tak máš na drátu od pomocného usměrňovače v alternátoru trvalé plus, to by ukazovalo na proražené diody. Vezmi měřák a zkus změřit napětí při vypnutém zapalování na tom kontaktu (mělo by být 0V).


predbehol si ma :) aj ja som dosiel k tomu istemu zaveru. ale teraz je vonku tma ako v pytli, takze teraz asi nic nepremeram. najskor rano.

Autor:  ventYl [ 23.10.07, 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

Tak som to bol dolu ocheckovat... vytiahol som kontakt R z alternatora a kontrolka zhasla, takze je prerazena niektora dioda v alternatore.

Autor:  slovacek.milos [ 23.10.07, 22:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: A = A non, alebo preco svieti kontrolka dobijania VYRIES

ventYl píše:
Siel som si takto zo skoly autom, pri skole som v pohode nastartoval (sice so znatelnym poklesom napatia v sieti pocas startovania, ale to som pripisoval tomu, ze za poslednych par dni sa viac pocuvalo radio, ako jazdilo). Dosiel som domov, zaparkoval, vytocil klucik na 0 a vytiahol...

Co sa ale nestalo?

Ostala svietit kontrolka dobijania. Tak som nechal dotocit motor kurenia, no nezhasinala ani tak. Tak som zasunul klucik a (ako spravny ITak som skusil restart - zapnut zapalovanie, vypnut zapalovanie. Ake bolo ale moje prekvapenie, ked som zapol zapalovanie (bez startovania) a kontrolka zhasla? Skusil som nastartovat, ale uz sa mi to nepodarilo (cca 30 sec. po tom, co som motor vypol). Baterka je beznadejne vysosana.

A teraz otazka: Co sa v elektrickej instalacii posralo, ze sa to takto chova?

Edit: Ak vam po vypnuti klucika zostane svietit kontrolka dobijania, signalizuje to poruchu diod v alternatore :) Treba odpojit baterku, inac vam ju to vyzere.


no to teda nechápu a asi ani nepochopím a která dioda máš jich šest tři a tři plusová mínusová a když jim spínačkou odpojíš kontakt tak ti tu kontrolku připojí a rosvítí jedině ten bůh nahoře tak je to nějaká blbost ne? miloš

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/