Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Escort - "starý start" řídící jednotky https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=7270 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | cyz [ 31.10.07, 18:26 ] |
Předmět příspěvku: | Escort - "starý start" řídící jednotky |
Zdravím...omlouvám se že sem pletu cizí značku, ale mám problém s Escortem - měl jsem rozpojený reléovou a pojistkovou skříň, tudíž se vymazala paměť ŘJ a po znovuzapojení nastaly problémy s volnoběhem (hodně skáče, drží se vysoko apod.). V této situaci u Mono-motorniců pomohl starý start. Nevíte co má ta potvora za řídící jednotku a jesli a jakým způsobem se dělá u toho Forda? Je to Escort 1,4 16V rok 96. |
Autor: | Matthes [ 31.10.07, 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sakra A to chcem s kamosem varit na escortu ... No sem zvedav jestli pak odjede sam ... Jinak netusim co s tim |
Autor: | cyz [ 31.10.07, 18:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Sakra A to chcem s kamosem varit na escortu ... No sem zvedav jestli pak odjede sam ... Jinak netusim co s tim Netušíš co tam je za řídící jednotku? Jestli je tam Bosch (podle té doby bych řekl tak Motronic 1.5.x nebo tak) tak by tam měl být stejný postup jako u Motronicu 1.2 co je na Favoritech a Feliciích, tedy odpojit a poté 3x start a na volnoběh po 5 minutách. |
Autor: | Drak [ 31.10.07, 18:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud mě paměť neklame, tak 16V byly jen 1,6, ale to je vedlejší, odpojením ŘJ u tohoto modelu se paměť nevymaže, má bezodběrovou EPROMku, dá se vymazat jedině přes PC, spíš jestli ste při něčem odpojeným nezapli klíček a ŘJ si nenačetla chybu, bez PC se asi dál nehnete. |
Autor: | Matthes [ 31.10.07, 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ma taky BOSCH ... 16V byly i 1,8 ne? |
Autor: | cyz [ 31.10.07, 19:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Pokud mě paměť neklame, tak 16V byly jen 1,6, ale to je vedlejší, odpojením ŘJ u tohoto modelu se paměť nevymaže, má bezodběrovou EPROMku, dá se vymazat jedině přes PC, spíš jestli ste při něčem odpojeným nezapli klíček a ŘJ si nenačetla chybu, bez PC se asi dál nehnete. Aha....tak tím se to vysvětluje. No já jsem mu dal jednoduchý recept jak to vyřešit i bez PC - hodit to ze skály je to hrozný šrot, to snad není měsíc aby se tam něco nevys***o. Jak říkáš s tím klíčkem to spíš ne, navic jsem mu říkal ať odpojí baterku předtím než to vykuchám, jestli to udělal jsem si ale nekontroloval. Ta chyba tam mohla vzniknout taky tím že už asi měsíc jezdí bez snímače teploty a nevím jestli tenhle motor má zvlášť snímač pro ŘJ a pro teploměr. To jsem tady před časem psal, jenomže ten vůl to vyřešil tak že vzal kombinačky a drát od toho snímače ustřihnul, protože mu vadilo že má ručičku teploměru v červeném. Doufám že už tu potvoru dá pryč, jak vidím Escorta tak začínám dostávat kopřivku. |
Autor: | golda [ 2.11.07, 14:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Escort - "starý start" řídící jednotky |
cyz píše: Zdravím...omlouvám se že sem pletu cizí značku, ale mám problém s Escortem - měl jsem rozpojený reléovou a pojistkovou skříň, tudíž se vymazala paměť ŘJ a po znovuzapojení nastaly problémy s volnoběhem (hodně skáče, drží se vysoko apod.). V této situaci u Mono-motorniců pomohl starý start. Nevíte co má ta potvora za řídící jednotku a jesli a jakým způsobem se dělá u toho Forda? Je to Escort 1,4 16V rok 96. odpoj baterku na pět min. a po zapojení je řj v učícím režimu. nech to běžet na vonoběh, dokud se nezvedne teplota, pak plynulá jízda 50-60 km/h bez vytáčení motoru a pak ostřejší jízda. takhle to dělá kolega Escort 1,6 16V rok 98 |
Autor: | cyz [ 2.11.07, 14:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Escort - "starý start" řídící jednotky |
golda píše: cyz píše: Zdravím...omlouvám se že sem pletu cizí značku, ale mám problém s Escortem - měl jsem rozpojený reléovou a pojistkovou skříň, tudíž se vymazala paměť ŘJ a po znovuzapojení nastaly problémy s volnoběhem (hodně skáče, drží se vysoko apod.). V této situaci u Mono-motorniců pomohl starý start. Nevíte co má ta potvora za řídící jednotku a jesli a jakým způsobem se dělá u toho Forda? Je to Escort 1,4 16V rok 96. odpoj baterku na pět min. a po zapojení je řj v učícím režimu. nech to běžet na vonoběh, dokud se nezvedne teplota, pak plynulá jízda 50-60 km/h bez vytáčení motoru a pak ostřejší jízda. takhle to dělá kolega Escort 1,6 16V rok 98 Tohle jsem dělali, 10 minut odpojená baterka, potom chvíli volnoběh, chvilku jízda po obci a potom po obchvatě. Po tom restartu ten volnoběh chvilku běžel normálně ale potom se to vrátilo zase tam kde to bylo. To by ale mohlo znamenat že tam je něco špatně a po těch pár minutách na volnoběh to ta ŘJ zaznamenala jako chybu. No já už to řešit nebudu, jak říkám, když to auto vidím tak dostávám kopřivku. |
Autor: | slovacek.milos [ 2.11.07, 16:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
já bych jezdil hore dole jak ježišek a startoval a jezdil a ono si to najde cestu, ale řeknu ti nedávno jsem se v tom přehrabával všechno jsme proměřili akorát váha vzduchu byla na max a nijak se nepohla tak se dala druhá došlo ke zlepšení a nakonec to byly VN kabely že probíjely do těch kovových fajek, motor si dělal co chtěl pokuřoval, baterka byla taky venku no nyní to jezdí jak raketa miloš |
Autor: | cyz [ 2.11.07, 16:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
slovacek.milos píše: já bych jezdil hore dole jak ježišek a startoval a jezdil a ono si to najde cestu, ale řeknu ti nedávno jsem se v tom přehrabával všechno jsme proměřili akorát váha vzduchu byla na max a nijak se nepohla tak se dala druhá došlo ke zlepšení a nakonec to byly VN kabely že probíjely do těch kovových fajek, motor si dělal co chtěl pokuřoval, baterka byla taky venku no nyní to jezdí jak raketa miloš Ty kabely mu taky probíjí, dnes mi říkal že se je snažil dotlačit a že ho to pokopalo jak sviň a prý z toho začaly lítat jistky...je to problém, já s tím autem nechci mít nic společného protože je naprosto neudržované a drží pohromadě jen silou vůle a to zřejmě pochopili i jiní takže ve dvou servisech ho s tím poslali do háje. |
Autor: | Drak [ 2.11.07, 17:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Escort - "starý start" řídící jednotky |
golda píše: odpoj baterku na pět min. a po zapojení je řj v učícím režimu. nech to běžet na vonoběh, dokud se nezvedne teplota, pak plynulá jízda 50-60 km/h bez vytáčení motoru a pak ostřejší jízda. takhle to dělá kolega Escort 1,6 16V rok 98 Všechny ECU co používá Ford po roce 93 mají bezodběrovou EPROM paměť, takže jestli ti někdo tvrdí, že umí uvýst ŘJ u escorta 98 do "učícího režimu" bez připojení na PC, tak tě houpe jak prase. U starších jednotek, co nepoužívaly bezodběrovou paměť sis mohl připojit ledku a vyblikat si kódy, najít v tabulce, k čemu patří, opravit a odpojením baterky nebo samotné ŘJ na 5 min vymazat paměť, ale rozhodně se nic neučila, jenom se uvedla do továrního nastavení |
Autor: | slovacek.milos [ 2.11.07, 17:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Escort - "starý start" řídící jednotky |
Drak píše: golda píše: odpoj baterku na pět min. a po zapojení je řj v učícím režimu. nech to běžet na vonoběh, dokud se nezvedne teplota, pak plynulá jízda 50-60 km/h bez vytáčení motoru a pak ostřejší jízda. takhle to dělá kolega Escort 1,6 16V rok 98 Všechny ECU co používá Ford po roce 93 mají bezodběrovou EPROM paměť, takže jestli ti někdo tvrdí, že umí uvýst ŘJ u escorta 98 do "učícího režimu" bez připojení na PC, tak tě houpe jak prase. U starších jednotek, co nepoužívaly bezodběrovou paměť sis mohl připojit ledku a vyblikat si kódy, najít v tabulce, k čemu patří, opravit a odpojením baterky nebo samotné ŘJ na 5 min vymazat paměť, ale rozhodně se nic neučila, jenom se uvedla do továrního nastavení tak draku kámoš má zrovna 98 nevím to na tísíc procent, a tomu držely pči životě pamět nějaké kondíky které vyslchly a ono se to po každém startu učilo jezdit, vyměnil snad všechno, prošel několik servisů, nakonec mu ve firmě co dělají ABS jedna ženská přeletovala tři kondenzátory, protože to nikdo neuměl a má pokoj, klidně by mohl vyměnit řj ale je to badatel do morku kosti miloš |
Autor: | golda [ 2.11.07, 17:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Po odpojení baterie necháme motor běžet asi tři minuty ve volnoběžných otáčkách. Po dosažení provozní teploty (ukazatel teploty chladící kapaliny je uprostřed stupnice) přidáme trochu plyn a necháme motor další dvě minuty běžet v otáčkách zhruba 1200 ot/min. Díky tomuto postupu si modul znovu zapamatuje hodnoty volnoběhu a ostatní provozní hodnoty. Pak doporučujeme provést jízdu dlouhou asi 8km různou rychlostí, aby se uzavřel učební proces a nastavil normální chod motoru." toto je pasáž z knihy ford escort... |
Autor: | Drak [ 2.11.07, 18:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Toto je možná nějaký ustálení nebo sjednocení jednotky s čidlama, ale vymazat závady, nebo resetovat jednotku bez PC nejde, jak máš jednou načtenou závadu, tak se můžeš třeba postavit na hlavu a nepřeučíš to ani násilím, už sme se s tím něco natrápili, řešení bylo až PC u přítele na telefonu. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |