Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

alternator S120L - maly vykon?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=7484
Stránka 1 z 2

Autor:  Nakadah [ 12.11.07, 20:55 ]
Předmět příspěvku:  alternator S120L - maly vykon?

Mam takovy zvlastni problem, ktery me trosku mate. Mel bych mit 42A altik, no tak me pred zimou napadlo zmerit nakolik dobiji. Bez svetel a pri bezicim motoru na volnobeh dobiji na 14V. Se zapnutymi svetly jsem na 13,2V. Po pridani plynu to trosku vzroste :) no a kdyz zapnu vetracek topeni a k tomu sterace tak to padne pod 12V a nepomuze ani pridani plynu nad 3000ot :D z lenivosti se mi nechtelo merit napeti na svorkach akumulatoru, tak sem pichnul merak (analogovy) na kostru altiku a na vstup zapalovaci civky (pred omezovacim odporem) - mozna sem udelal hloupost.

Baterku sem zmeril v klidu po dennim odstavenim auta, a ma 12,55V - to by odpovidalo nabiti na viz nez 75% myslim.
Tak by me zajimalo jestli jsou takove hodnoty v poradku. Ja si myslim ze to az tak OK neni. Dik Nak

Autor:  Matthes [ 12.11.07, 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

Repasni altik, novy uhliky loziska, muzes liznout soustruhem komutator ci jak se to jmenuje. Az se Šemik vrati z tahu tak povi vic. (i tjuningovou diodu)

A mas elektornicky regulator?

Autor:  Nakadah [ 12.11.07, 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jo tak to nevim :) regulator tam 100% je :D ale jestli je elektronicky tak to nevim. Plechova "zlata" krabicka s prolisem a "svorkovnici" :)

Altik zrepasnout muzu :) stejne se mi zdalo ze v nem nejak "chrci" kdyz sem menil remen a tocil s nim rukou. Hridel jako takova nejaky vule nemela, ale altik vydaval takovy nepravidelny zvuk. Nak

Autor:  cyz [ 12.11.07, 21:19 ]
Předmět příspěvku: 

Mathess: jedině komunistátor :D

jinak by to možná chtělo seřídit ten regulátor na zkušebním stavu

edit: Tak to bude nejspíš ten elektronicky ten se neseřizuje

Autor:  Nakadah [ 13.11.07, 07:35 ]
Předmět příspěvku: 

Tak sem nafotil regulator a altik :) http://resize.like.cz/images/1194935641P1030642.JPG,
http://resize.like.cz/images/1194935686P1030644.JPG

Altik je teda 42A pokud dobre koukam, ale co je zac regulator vazne nevim :) Nak

Autor:  Martin [ 13.11.07, 07:48 ]
Předmět příspěvku: 

Jsi to měřil úplně blbě, dej měřák na baterku, nebo ještě lepší na alternátor. Na těch 5m drátu, co jdou přes auto se s přehledem 2V ztratí.

Autor:  Kachnis [ 13.11.07, 11:09 ]
Předmět příspěvku: 

ten regulator je elektronickej,ale povez co je ten bazmek nalevo od nej s tema 2ma hadickama..

Autor:  Nakadah [ 13.11.07, 11:22 ]
Předmět příspěvku: 

Elektricke cerpadlo. Zustalo me doma, kdyz sme se snazili prekopat motor z nissanu micry do UL letadla. Stvalo me to odparovani benzinu
z karbece, jak motor nechytal na prvni skyt. Odpojil sem AC pumpu, a soupl tam elektriku. Je napajene odbockou z el.ventilu volnobehu.
Vlezu do auta, otocim klickem, udela to trrrr a startuju hned na prvni pokus. Nak

Autor:  slovacek.milos [ 13.11.07, 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: alternator S120L - maly vykon?

Nakadah píše:
Mam takovy zvlastni problem, ktery me trosku mate. Mel bych mit 42A altik, no tak me pred zimou napadlo zmerit nakolik dobiji. Bez svetel a pri bezicim motoru na volnobeh dobiji na 14V. Se zapnutymi svetly jsem na 13,2V. Po pridani plynu to trosku vzroste :) no a kdyz zapnu vetracek topeni a k tomu sterace tak to padne pod 12V a nepomuze ani pridani plynu nad 3000ot :D z lenivosti se mi nechtelo merit napeti na svorkach akumulatoru, tak sem pichnul merak (analogovy) na kostru altiku a na vstup zapalovaci civky (pred omezovacim odporem) - mozna sem udelal hloupost.

Baterku sem zmeril v klidu po dennim odstavenim auta, a ma 12,55V - to by odpovidalo nabiti na viz nez 75% myslim.
Tak by me zajimalo jestli jsou takove hodnoty v poradku. Ja si myslim ze to az tak OK neni. Dik Nak


tak špatně je tam ten akumulátor mám zkušenosti že při kapacitě akumulátoru 50% se zvedne napětí na max 13.5 V i méně, dáš nový altík a je to to samé, dobiješ aku a je 14 V, pokud nebudeš mít aku 100% tak bych se do ničeho nepouštěl miloš

Autor:  cyz [ 13.11.07, 15:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: alternator S120L - maly vykon?

slovacek.milos píše:
tak špatně je tam ten akumulátor mám zkušenosti že při kapacitě akumulátoru 50% se zvedne napětí na max 13.5 V i méně, dáš nový altík a je to to samé, dobiješ aku a je 14 V, pokud nebudeš mít aku 100% tak bych se do ničeho nepouštěl miloš


Ale 12,6V naprázdno to je dost, při 50% to je míň než 12V, ne?

Autor:  Martin [ 13.11.07, 15:43 ]
Předmět příspěvku: 

Jak jsem psal, to tvoje měření vůbec o ničem nevypovídá. Změř to znovu, jinak ti neporadíme.

Z napětí akumulátoru naprázdno nelze posoudit, jestli je nabitý, jelikož i vybitý akumulátor má 2,1V na článek (12,6V) a nabitý má max 13V.

Autor:  Nakadah [ 14.11.07, 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

Tak sem teda konecne provedl mereni na svorkach akumulatoru. Meril sem to teda jenom na volnobeh (cca 800ot) ...
Bez svetel 13,9-14V, se svetly 13,5-13,6V, svetla + ventilator topeni 13,2-13,3V, svetla + ventilator topeni + sterace 12,7V :)
Bohuzel sem nemel jak vyzkouset napeti pri pridani plynu, chtelo to pomocnika nebo lepsi vybaveni :D Nak

Autor:  Šemik [ 14.11.07, 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

No, mohl jsi měřit na B alternátoru, to je totéž co akumulátor v podstatě.

Musíš změřit i v otáčkách, na volnoběh by to nebyly tak zlé hodnoty :)

Autor:  Jarda S. [ 14.11.07, 20:40 ]
Předmět příspěvku: 

Nakadah píše:
Bohuzel sem nemel jak vyzkouset napeti pri pridani plynu, chtelo to pomocnika nebo lepsi vybaveni :D Nak


sklopit sedačku a špičkou levý nohy přidávat plyn :wink:

Autor:  Šemik [ 14.11.07, 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
Nakadah píše:
Bohuzel sem nemel jak vyzkouset napeti pri pridani plynu, chtelo to pomocnika nebo lepsi vybaveni :D Nak


sklopit sedačku a špičkou levý nohy přidávat plyn :wink:


A patou pravý se drbat na nose :D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/