Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Pastelka mi provokuje - kontrolka nabíjení
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=7666
Stránka 1 z 2

Autor:  Šemik [ 24.11.07, 16:26 ]
Předmět příspěvku:  Pastelka mi provokuje - kontrolka nabíjení

Tak jsem práve chtěl kontrolovat světla, nastartoval jsem si motor a co nevidim, kontrolka nabíjení svítí až přespříliš :(

Do cca 1600rpm svítí velmi jasně, pak velice pohasne. Při 1000rpm je na ní 11.5V, při 2000rpm asi 0.7V a je na ní vidět pulzace (to vždy) :x

Regulátorem to není, zkoušel jsem jiný (zcela nový PAL) a je to to samé. Nedělám si sebemenší iluze že by to bylo něčím jiným než diodami v alternátoru,

ale za zeptání nic nedám :) Nemohla by to být např. ta "tuningová" dioda? Ale to je, myslím si, zcela zcestná myšlenka...

Autor:  Kristensen [ 24.11.07, 18:02 ]
Předmět příspěvku: 

no pokud to je tak jak píšeš tak už opravdu nic jinýho asi s tím nebude než proražená některá dioda

Autor:  wordy [ 24.11.07, 18:02 ]
Předmět příspěvku: 

asi bude alternátor,aj me to robilo

Autor:  Martin [ 24.11.07, 18:05 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, to budou diody.

Autor:  Šemik [ 24.11.07, 18:05 ]
Předmět příspěvku: 

To jsem si myslel :( Nemilé...

Autor:  michalkatka [ 24.11.07, 18:43 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
To jsem si myslel :( Nemilé...


to sú tie vaše tuningové diódy, keď za rovnakých prevádzkových podmienok musí alternátor dodávať vačší prúd tak sa to niekde prejaví... k tomu prispieva aj vek a opotrebenie diód.... :shock: :twisted:

Autor:  Nepér [ 24.11.07, 18:47 ]
Předmět příspěvku: 

Tuning musí bejt :D

Autor:  Šemik [ 24.11.07, 18:47 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
Šemik píše:
To jsem si myslel :( Nemilé...


to sú tie vaše tuningové diódy, keď za rovnakých prevádzkových podmienok musí alternátor dodávať vačší prúd tak sa to niekde prejaví... k tomu prispieva aj vek a opotrebenie diód.... :shock: :twisted:


Ale tak mi řekni, jak mám vyřešit vyšší napětí? 13.6V bez světel je prostě málo :(

Rapid taky mám tuningovou diodu, ten dělá skoro 15V a v pořádku. Martin mi potvrdil že se to občas stane, i bez tuningové diody..

Autor:  Martin [ 24.11.07, 18:56 ]
Předmět příspěvku: 

Tuningová dioda za to nemůže.

Jinak napětí jde celkem jednoduše zvýšit, když otevřete regulátor, tak je tam takový "škrábací odpor", stačí trochu proškrábnout rýhu dál.

Autor:  cyz [ 24.11.07, 19:05 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Ale tak mi řekni, jak mám vyřešit vyšší napětí? 13.6V bez světel je prostě málo :(


Ty to napětí strašně hrotíš - zaprvé jak píše Martin, napětí můžeš na reléovém regulátoru seřídit a zadruhé 13,6V je ještě v normě dle údajů výrobce,byť je to na spodní hranici

Autor:  Martin [ 24.11.07, 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
Ty to napětí strašně hrotíš - zaprvé jak píše Martin, napětí můžeš na reléovém regulátoru seřídit a zadruhé 13,6V je ještě v normě dle údajů výrobce,byť je to na spodní hranici


Já jsem popisoval seřízení pro elektronický. :oops:

Autor:  michalkatka [ 24.11.07, 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

žiadnu tuningovú diódu by som tam nedal, verím výrobcovi a ten predpokladám že vie čo robí, ak je problém s malým napätím na baterke zameral by som sa na prechodové odpory... rozoberať, čistiť a doťahovať....

Autor:  Nepér [ 24.11.07, 20:18 ]
Předmět příspěvku: 

No, on výrobce nepředpokládal denní svícení. A zvýšení z 13.8 V na 14.1 V při světlech je tak akorát.

Autor:  michalkatka [ 24.11.07, 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
No, on výrobce nepředpokládal denní svícení. A zvýšení z 13.8 V na 14.1 V při světlech je tak akorát.


ale aké napätie ide do baterky ak je plne nabitá :?: zvyšujúcim napätím sa znižuje prúd, čiže aj úbytok napätia na všetkých spojoch...

pri plne nabitej baterke 44Ah v dobrej kondícii tečie pri napätí 14,4V prúd cca 1,5A, to je pre úbytky oproti vybitej kľudne aj 30A, to je dosť veľký rozdiel... stačí si vyrátať ak všetok sčítaný prechodový odpor v prúdovej ceste od altíku k baterke je napr 3Ohmy... ak si chceš ten úbytok zmerať tak meraj napätie medzi plusom alternátoru a plusom baterky tesne po naštartovaní (vtedy baterku nabíja najviac).... to zmeraj aj medzi kostou alternátora a mínusom baterky a keď to sčítaš máš výsledok... a zlý prechodový odpor sa prechodom prúdu zväčšuje, preto to treba merať v záťaži...

netvrdím že tá tuningdióda nefunguje, ja to akurát neodporúčam...

Autor:  slovacek.milos [ 24.11.07, 21:36 ]
Předmět příspěvku: 

šemíku altík, zkus změřit napětí na těch těch konektorech u altíku a přidávej 2.5 V a nic uvidíš miloš

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/