Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Dobijeni
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=77
Stránka 1 z 1

Autor:  David B. [ 26.1.06, 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Dobijeni

Dobry den, prosim poradte ohledne dobijeni. Mam S110r, alternator 55A, novejsi typ regulacniho rele a max. napeti zmerene primo na alternatoru je 13,8V (bez zateze). Pri zapnutem motorku topeni (z Favorita) nepatrne sviti kontrolka dobijeni, cim vyssi otacky tim vic. Zkousel sem menit nekolik alternatoru i reg. rele. Diky moc za Vase rady.

David

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

Spíš si nech zkontrolovat, jestli máš dobrý měřák...:-)
A měřil jsi kdy, na volnoběh? To by odpovídalo, musíš trochu přidat plyn, zbytek rozumů si najdi v článku Alternátor...

Autor:  David B. [ 29.1.06, 13:21 ]
Předmět příspěvku: 

Meril sem to pri zvysenych otackach cca 3000 a dostnane se to na max. 13,8V. A zkousel sem i jiny merak:-). Auto urcite malo dobiji, jednou za cas musim vyndat baterku a dobit ji, je stara cca 2 mesice.

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 13:41 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus si půjčit jiný akumulátor, ale pokud možno novější, který bude předtím nabitý do plných znaků nabití. Dej ho do auta a zkus změřit dobíjení s ním. Jestli bude napětí 14 V, je chyba v aku. Jestli bude vše při starém, je nutné zkontrolovat kostření motoru a všech dílů okolo alternátoru. Ale kostru zkontroluj tak jako tak, kontrola spočívá v tom, že všechny spoje demontuješ, smirkem očistíš na holý kov a opět namotuješ a důkladně dotáhneš. Platí pro motor i kastlík aku. Také ukostření regulátoru je důležité mít v pořádku.

Autor:  Návštěvník [ 29.1.06, 15:55 ]
Předmět příspěvku: 

Baterii sem pres noc dobijel a je asi 2 mesice stara, mela by byt ok. Motor je v aute asi pul roku a sam sem ho skladal a na kontakty sem daval pozor, ale az bude chvilka casu tak zkusim natahnout - od baterie k motoru. Byl sem merit a na volnobeh bez zateze 12.7V, zvysene 13,8V a se zatezi (topeni + svetla) volnobeh 12,2V a zvysene 12,8V. Nekdy pro zvysenych otackach bez zateze napeti najednou kleslo na 7,xV, nejdriv sem myslel ze byl spatny kontakt na meraku, ale pak se to nekolikrat objevilo i na delsi dobu, tak nevim :cry: . Diky za Vase rady. PS.: Clanek sem cetl cely :)

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

Napětí nemůže klesnou na 7 V, alternátor je připojený na aku, který má minimálně 12 V, pokud je nabitý... Zkus zkontrolovat, jestli máš dobře poropojenou svorku +B na alternátoru s akumulátorem. V jakém stavu máš uhlíky a kroužky rotoru? Připadá mi to, že máš vadnou diodu v usměrňovači. Změř napětí mezi svorkou R (D+) a +B při mírně zvýšených otáčkách a zapnutých světlech, jestli je tam rozdíl větší, než cca 0,5 V, je vadná některá z diod.

Autor:  Návštěvník [ 29.1.06, 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

Na uhliky a krouzky sem nekoukal, vzdy sem menil cely altik. Tak sem ted meril po jizde a napeti mezi - polem a D+ bylo 11,2V a mezi - polem a B+ 13,7(svetla zapnuta). Nebo sem mel zmerit mezi B+ a D+? A zjistil sem ze cely kontakt B+ je moc teply a malem sem se o nej spalil, to by asi nemelo byt, ne?

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

No to by jistě nemělo, máš tam přechoďák jako prase, něvbo je něco ve zkratu. A změřit jsi měl mezi D+ a +B. 11,2 V na D+ vůči kostře je chyba, vypadá to na vadnou diodu, ten altík chce celý proměřit... D+ je výstup z pomocného usměrňovače a měl by mít vždy napětí do 0,5 V vyšší, než má svorka +B.

Autor:  David B. [ 31.1.06, 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

Tak nakonec sem dal novy oko na kabel a najednou je tam 14,3V. A mozna jeste bude problem v tom kabelu, je to Erko r.v. 77 kam se myslim montoval altik 35A ted kdyz je tam 55A tak asi nestaci, budu muset vymenit i kablik. Kazdopadne dekuju moc za rady. David

Autor:  Jiří Čech [ 31.1.06, 23:49 ]
Předmět příspěvku: 

Pro 55 A je předepsán 6 mm2.

Autor:  David B. [ 2.2.06, 01:25 ]
Předmět příspěvku: 

To tam urcite neni. :oops: Hned jak bude chvilka dam ho tam a jeste jednou diky.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/