Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zásuvka na vlek
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=7781
Stránka 1 z 3

Autor:  fux.dggn [ 1.12.07, 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Zásuvka na vlek

Lidi, potřebuju, aby mi nějakej chytrej elektrikář poradil, jak je ta zásuvka zapojená. Nemyslim to, kterej kontakt ovládá dané světlo, ale to, jak je to ošéfovaný s pojistkama??? (jde o feldu) Tedy příklad; když dám u zadních světel (v autě) místo žírovky R5W pro obrysovky žárovku R10W, tak se spálí pojistka. No ale dráty od zásuvky, kterou montovali v autorizovaném servisu, jsou privedeny ke světlům u auta a zde valstně připojeny. Tak jakto, že to s R10W v autě vyletí a s vlekem, kterej má dvě 5W+10W na SPZ to drží.
No a teď proč to píšu, mě by to až tak nezajímalo, hlavně že to funguje, ale příští týden mam bráchovi přivést jeho podvál na auta a ten hračička tam má 8x oranžová pozička na bocích, vepředu dvě, vzadu dvě, 4x koncová obrysovka, osvětlení SPZ, a pak má vzadu ještě řadu osmi červených poziček.......je to prostě takovej vánoční stromeče....je hezkej a spočítal sem, že má odběr slušných 130W... :shock: Tak povidejte, co to udělá???

Autor:  Kristensen [ 1.12.07, 23:02 ]
Předmět příspěvku: 

sice mimo tvůj dotaz ale víš že by jsi ten podval neměl ani přetahovat prázdnej?

Autor:  Šemik [ 1.12.07, 23:07 ]
Předmět příspěvku: 

No, není to nějaká hovadina že se záteží 10W to vyletí a s 15W ne? :roll:

No ale k tomu vleku, 130W to máme nějakých 11A, to už se ti budou pamalu kroutit dráty :shock: Vyndej žárovky z těch chujovin co na tom vleku jsou a zkus, snad to bude v pohodě..

Když ne, tak dej o stupeň vyšší pojistku.

Autor:  fux.dggn [ 1.12.07, 23:15 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
No, není to nějaká hovadina že se záteží 10W to vyletí a s 15W ne? :roll:

No ale k tomu vleku, 130W to máme nějakých 11A, to už se ti budou pamalu kroutit dráty :shock: Vyndej žárovky z těch chujovin co na tom vleku jsou a zkus, snad to bude v pohodě..

Když ne, tak dej o stupeň vyšší pojistku.


Tak a teď z toho budete všichni v riti. Už včera sem ho připojil na Transita a ten to rozsvítil v pohodě. A teď vysvětlujte.

Autor:  Šemik [ 1.12.07, 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

No u tranzita zrejme predpokladali ze se bude pripojovat elektricky narocny vlek takze tam budou silnejsi draty odpredu nez u hyeny .. :roll:

Autor:  fux.dggn [ 1.12.07, 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
sice mimo tvůj dotaz ale víš že by jsi ten podval neměl ani přetahovat prázdnej?


EE, bere se okamžitá hmotnost a ten vlek má pohotovostní 870kg a Feldy tahaj 900kg

Autor:  fux.dggn [ 1.12.07, 23:20 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
No u tranzita zrejme predpokladali ze se bude pripojovat elektricky narocny vlek takze tam budou silnejsi draty odpredu nez u hyeny .. :roll:


No to počkej, u Transita je to zapojený taky tak, že zásuvka je připojená ke světlům a dráty tam víc jak 2 mm2 průřez nemaj. Ale hlavně jak je to udělaný s těma pojistkama???

Autor:  Šemik [ 1.12.07, 23:22 ]
Předmět příspěvku: 

fux.dggn píše:
Šemik píše:
No u tranzita zrejme predpokladali ze se bude pripojovat elektricky narocny vlek takze tam budou silnejsi draty odpredu nez u hyeny .. :roll:


No to počkej, u Transita je to zapojený taky tak, že zásuvka je připojená ke světlům a dráty tam víc jak 2 mm2 průřez nemaj. Ale hlavně jak je to udělaný s těma pojistkama???


No 2.5mm2 je na nejakych 15A bohate dost :) Stacila by i 1.5 mm2..

Ale jestli má hyena odpředu 1mm2 (předpokládám že ano) tak to je už málo i na těch samotných 11A co žerou ty kravinky......

Autor:  fux.dggn [ 1.12.07, 23:31 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Ale jestli má hyena odpředu 1mm2 (předpokládám že ano) tak to je už málo i na těch samotných 11A co žerou ty kravinky......


OK, tak tu sílu drátu chápu. A teď ty pojistky ta zásuvka u Transita mí drát pro obrysovky napíchnutej na levé světlo a pojistka v pojistkové skříňce pro obrysová světla na levé straně má hodnotu 10A. Ještě bych taky skousnul to, že ta 10A pojistka vydrží ten proud 11A jak si spočet. Ale proč se ta 10A pojistka tam dává i když to auto závěs nemá???

Autor:  Šemik [ 1.12.07, 23:34 ]
Předmět příspěvku: 

Asi proto že počítají s tím, že se TZ může namontovat a tak tu amperáž pojistky dají rovnou vyšší aby se pak nemusela pojistka měnit. Když se TZ nenamontuje, tak tam ta 10A nevadí, protože pokud drát třeba odpadne od objímky přímo na kostru tak ta 10A stejnak zareaguje a vypne to.. :wink:

Autor:  Kristensen [ 1.12.07, 23:35 ]
Předmět příspěvku: 

ne ne tohle už dááááááávno neplatí, na to bacha spousta lidí na tom pohořelo, bere se celková, stejně jako s autama který můžeš řídit na B a který na C, je podstatná celková a ne aktuální.

Autor:  Šemik [ 1.12.07, 23:37 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Asi proto že počítají s tím, že se TZ může namontovat a tak tu amperáž pojistky dají rovnou vyšší aby se pak nemusela pojistka měnit. Když se TZ nenamontuje, tak tam ta 10A nevadí, protože pokud drát třeba odpadne od objímky přímo na kostru tak ta 10A stejnak zareaguje a vypne to.. :wink:


A nebo třeba prot aby nemuseli kupovat více druhů pojistek, 742 má třeba taky na jednu 5W a jednu 4W žárovku pojistku 15A :D

Autor:  fux.dggn [ 1.12.07, 23:51 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
ne ne tohle už dááááááávno neplatí, na to bacha spousta lidí na tom pohořelo, bere se celková, stejně jako s autama který můžeš řídit na B a který na C, je podstatná celková a ne aktuální.


Za prvně Felda 1.3MPI bez ABS může tahnout rovnejch 900kg. A za druhý mě teda s velkym vlekem za Feldou poliši nikdy nestavěli, ale bráchu už několikrát a navíc synovec má jenom sk. B a s dostal nedávno pokutu a stratil dva body za překročení rychlosti a jel právě s mojí Feldou a s prázdným přívěsem o celk. hmotnosti 1000kg a užitečné hmotnosti 250kg. A za to pokutu nedostal a že si na něm prej pořádně smlsli, vyprávěl, že se třásl jak osika.

Autor:  fux.dggn [ 1.12.07, 23:55 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Šemik píše:
Asi proto že počítají s tím, že se TZ může namontovat a tak tu amperáž pojistky dají rovnou vyšší aby se pak nemusela pojistka měnit. Když se TZ nenamontuje, tak tam ta 10A nevadí, protože pokud drát třeba odpadne od objímky přímo na kostru tak ta 10A stejnak zareaguje a vypne to.. :wink:


A nebo třeba prot aby nemuseli kupovat více druhů pojistek, 742 má třeba taky na jednu 5W a jednu 4W žárovku pojistku 15A :D


Poslední otázka tedy, jak velký proud mohu poslat drátem o průřezu 1 mm2, abych nemusel vytahovat všecky ty žárovky??? Pojistku případně dám 15A, kdyby stávající 10A shořela...

Autor:  Šemik [ 2.12.07, 01:19 ]
Předmět příspěvku: 

Počítej tak s 10A/1mm2 :wink:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/