Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Za vším hledej altíka? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=7810 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Serifus [ 3.12.07, 21:36 ] |
Předmět příspěvku: | Za vším hledej altíka? |
Zdravím! Budu mít jinej altík, ale nejsem jsi jistý, zda vyřeší mé problémky s elektrikou. Svítí mi dobíjení a to neustále. Pokud však mám volnoběh a neutrál, tak kontrolka dobíjení zhasne. Pokud ale šlápnu na plyn, červená kontrolka svítí, jak divá. To způsobuje i to, že na neutrál mi pohasnou světla. Když na to šlápnu, tak se rozzáří více. Řekl jsem si, že baterka je zřejmě trochu vybouchnutá, když to pohasne na neutrál. By přeci logicky při plném dobití nemělo nic pohasínat, ne? Tak jsem jí dolil a nabil doma. Jenže problém zůstal. Zkusil jsem vyměnit regulátor a stále stejný výsledek. Myslíte, že je to altíkem? Nebo je někde přechoďák? Nebo jak? |
Autor: | DRYVER [ 3.12.07, 21:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Za vším hledej altíka? |
Serifus píše: Zdravím! Budu mít jinej altík, ale nejsem jsi jistý, zda vyřeší mé problémky s elektrikou. Svítí mi dobíjení a to neustále. Pokud však mám volnoběh a neutrál, tak kontrolka dobíjení zhasne. Pokud ale šlápnu na plyn, červená kontrolka svítí, jak divá. To způsobuje i to, že na neutrál mi pohasnou světla. Když na to šlápnu, tak se rozzáří více. Řekl jsem si, že baterka je zřejmě trochu vybouchnutá, když to pohasne na neutrál. By přeci logicky při plném dobití nemělo nic pohasínat, ne? Tak jsem jí dolil a nabil doma. Jenže problém zůstal. Zkusil jsem vyměnit regulátor a stále stejný výsledek. Myslíte, že je to altíkem? Nebo je někde přechoďák? Nebo jak? Nejspis nejaka dioda v altiku bude spatna |
Autor: | elegant [ 3.12.07, 22:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja sa spýtam takto: meral si napätie pri volnobehu a po zošlapnuti plynu?? |
Autor: | Serifus [ 3.12.07, 22:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
elegant píše: Ja sa spýtam takto: meral si napätie pri volnobehu a po zošlapnuti plynu?? Blbě se to dělá jednomu člověku Takže ne. |
Autor: | Kristensen [ 3.12.07, 22:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak blbě se to dělá? Píchneš mulťák na baterku sedneš dopředu a šlápneš a čumíš, kolik to na něm hází, snad hlavu otočíš a jestli ne tak se holt budeš muset otočit celej a na plyn hodit cihlu, a jinak pokud to chceš měřit přímo na altíku tak šoupneš měřák na to plus na altíku a někde na kostru a rukou šáhneš na karbec po táhle na plyn a taky uvidíš na budík. |
Autor: | Serifus [ 3.12.07, 22:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: Jak blbě se to dělá? Píchneš mulťák na baterku sedneš dopředu a šlápneš a čumíš, kolik to na něm hází, snad hlavu otočíš a jestli ne tak se holt budeš muset otočit celej a na plyn hodit cihlu, a jinak pokud to chceš měřit přímo na altíku tak šoupneš měřák na to plus na altíku a někde na kostru a rukou šáhneš na karbec po táhle na plyn a taky uvidíš na budík. Vim. Ale je to moc věcí najednou Udělám to. |
Autor: | Drak [ 4.12.07, 07:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle dělá prošlahlá dioda, napětí naměříš max do 13V a víc z toho nevykouzlíš. |
Autor: | Serifus [ 4.12.07, 14:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Tohle dělá prošlahlá dioda, napětí naměříš max do 13V a víc z toho nevykouzlíš. Vyplatí se oprava, když můžu mít alta za kilo? |
Autor: | Jarda S. [ 4.12.07, 15:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Serifus píše: Drak píše: Tohle dělá prošlahlá dioda, napětí naměříš max do 13V a víc z toho nevykouzlíš. Vyplatí se oprava, když můžu mít alta za kilo? záleží jestli na tom neni ten za kilo stejně |
Autor: | Šemik [ 4.12.07, 15:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Serifus píše: Drak píše: Tohle dělá prošlahlá dioda, napětí naměříš max do 13V a víc z toho nevykouzlíš. Vyplatí se oprava, když můžu mít alta za kilo? Je 100x lepší si udělat "vlastní" alternátor než koupit levně nějaký neznámý |
Autor: | Serifus [ 4.12.07, 17:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hele, tak jsem to měřil. Měřil jsem to na baterce. Nezatížená s vypnutým motorem měla 12,23 V. Po natočení na vysokejch otáčkách (musel jsem cpát sytič, aby to nezdechlo...) jsem slyšel jak se baterka úplně vaří! Kontrolka svítila jasně rudě a na číslicovým multimetru to ukazovalo 18,91 V! To podle mě není úplně v pohodě. Po snížení na půlku sytiče to kleslo na 15,11 V, kontrolka krapet pohasla a na volnoběhu zhasnula a ukazovalo to 11,99 V. Tak teda nevim, kde je chyba. Zkusil jsem měřit altík, ale nedostal jsem tam sondy. Navíc jsem musel dávat bacha, aby mi nespadl mulťák tam, kam nemá (třeba na vejfuk, žeeee? ). Takže fakt nevim. Každopádně na mě odněkud vypadl nějakej nezapojenej drát u motoru a po měření jsem zjistil, že napětí mezi ním a kostrou je nula. Takže tak. Dalším zjištěním bylo, že ten motor má čím dál, tím horší zvuk. A pořádně z něj smrdí benzín. No, asi fakt teče. Poslední dobou si teda zkouším, jaký to je mít nenažranýho baworáka a lítat s ním 200 v městě. |
Autor: | Kristensen [ 4.12.07, 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
nebylo by lepší koupit jiný auto? |
Autor: | Šemik [ 4.12.07, 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
No jo, vypadlý drát..., že je to ten modrý od regulátoru k budícímu vinutí altíku??? To by odpovídalo i na těch 18V |
Autor: | Serifus [ 4.12.07, 17:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: nebylo by lepší koupit jiný auto? Už je to tu zase. To je rada k nezaplacení. na to nemá cenu ani reagovat. |
Autor: | Serifus [ 4.12.07, 17:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: No jo, vypadlý drát..., že je to ten modrý od regulátoru k budícímu vinutí altíku??? To by odpovídalo i na těch 18V Ne. Je to žlutej (možná zežloutlej bílej) a vede někam dopředu do auta v takovým svazku... Regulátor jsem kontroloval... |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |