Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Vyroba zapalovani do favorita https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=8262 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Dr Meduza [ 2.1.08, 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | Vyroba zapalovani do favorita |
Hoj, uz docela dlouho mi vrta hlavou takovej blbej napad, ze bych si do favorita udelal pocitac na rizeni predstihu, protoze klasickej rozdelovac nema uplne vhodnej prubeh na LPG Tak me tak napadlo, ze bych asi v rozdelovaci vyradil odstredivou regulaci a vrazil tam vlastni zapalovani, kde by se predstih nastavoval procesorem Jak moc je to podle vas spatnej napad? Podle me to ma v podstate jenom vyhody, zlepsi se startovani i prubeh tocivyho momentu a muze to mit i jinej predstih na benzin |
Autor: | Neex [ 2.1.08, 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
To už je lepší koupit rovnou hotové než se s tím drbat ne? viz... http://imfsoft.cz/hardware/produkty.asp |
Autor: | Nepér [ 2.1.08, 21:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Prostuduj články od J. Čecha tady na techwebu a zkus to. http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=391 a podobný |
Autor: | Dr Meduza [ 2.1.08, 22:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ja prave zvazuju, jestli koupit neco hotovyho, nebo udelat valstni (to je rozhodne vetsi zabava) A kdyz uz se pustit do neceho vlastniho, tak co vsechno tam udelat, abych pak neskoncil u toho, ze z toho vznikne SPI i se vsema vecma okolo |
Autor: | Vít [ 2.1.08, 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
to jako chceš starý karburátorový motor s jednoduchým zapalováním (podle mě dobře fungujícícm) křížit s něčím elektrickým? To už se zkoušelo, tenkrát sice řídili karbec, ale vznikl ecotronic... a jak to dopadlo, dneska to nikdo necche a kdo to má, neví co by s tím udělal, aby to jezdilo.. Já bych se na to vykašlal, akorát budeš pořád štelovat a zkoumat co tomu je |
Autor: | Martin [ 3.1.08, 09:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky jsem nad něčím takovým uvažoval, ale kde chceš vzít čidlo podtlaku? Jak zjistíš optimální předstih pro různé otáčky a zatížení motoru? Samotná realizace je hračka, ale kde vzít tyto hodnoty? Dál potom není vůbec snadné vyrobit zařízení, které má bezchybně a 100% fungovat v autě, to není jako si postavit teploměr, ale musí se použít součástky s vyšším teplotním rozsahem, všechno předimenzovat, dokonale ochránit před vlhkem a stejně se ti stane, že se ti z určité příčiny sekne mikroprocesor a jseš namydlenej. Zrovna spěcháš, venku leje jak z konve, 2°C a ty máš jít vyměňovat rozdělovač a zapalování. Navíc nárůst výkonu dle mne téměř žádný. |
Autor: | DRYVER [ 3.1.08, 12:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Taky jsem nad něčím takovým uvažoval, ale kde chceš vzít čidlo podtlaku? Jak zjistíš optimální předstih pro různé otáčky a zatížení motoru? Samotná realizace je hračka, ale kde vzít tyto hodnoty? Dál potom není vůbec snadné vyrobit zařízení, které má bezchybně a 100% fungovat v autě, to není jako si postavit teploměr, ale musí se použít součástky s vyšším teplotním rozsahem, všechno předimenzovat, dokonale ochránit před vlhkem a stejně se ti stane, že se ti z určité příčiny sekne mikroprocesor a jseš namydlenej. Zrovna spěcháš, venku leje jak z konve, 2°C a ty máš jít vyměňovat rozdělovač a zapalování. Navíc nárůst výkonu dle mne téměř žádný. Plne s tebou souhlasim ze neco takoveho vyrabet je nesmysl ... |
Autor: | Dr Meduza [ 3.1.08, 13:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
DRYVER píše: Martin píše: Taky jsem nad něčím takovým uvažoval, ale kde chceš vzít čidlo podtlaku? Jak zjistíš optimální předstih pro různé otáčky a zatížení motoru? Samotná realizace je hračka, ale kde vzít tyto hodnoty? Dál potom není vůbec snadné vyrobit zařízení, které má bezchybně a 100% fungovat v autě, to není jako si postavit teploměr, ale musí se použít součástky s vyšším teplotním rozsahem, všechno předimenzovat, dokonale ochránit před vlhkem a stejně se ti stane, že se ti z určité příčiny sekne mikroprocesor a jseš namydlenej. Zrovna spěcháš, venku leje jak z konve, 2°C a ty máš jít vyměňovat rozdělovač a zapalování. Navíc nárůst výkonu dle mne téměř žádný. Plne s tebou souhlasim ze neco takoveho vyrabet je nesmysl ... Tady de ale hlavne o ten dobrej pocit z toho BTW čidlo podtlaku se dá použít třeba z BMM nebo se dá taky použít podtlakovej regulátor v rozdělovači a optimální předstih se zjistí experimentálně |
Autor: | Martin [ 3.1.08, 14:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dr Meduza píše: ... a optimální předstih se zjistí experimentálně Pokud máš volný přístup k motorové brzdě a hodně času, tak možná ano. Nepočítej s tím, že to vyladíš v běžném provozu. |
Autor: | patrik-hp [ 3.1.08, 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je to velmi zajímavé. .....Mít čistý předstih to je super věc...Na předstih jsou grafy,stačí je obtáhnout myší do softwaru a máte klid v autě...pružiny se opotřebovávají....pokud tomu šlapete na krk,každých půl roku je to už jinde....Drnčení,volnoběh,samozápaly při plnym plynu hlavně v létě atd.....A pak kolaps.....Je zajímavé o tom popřemýšlet.....Je to všestrané....hlavně pro ty,kdo pořád něco v motoru hledají,výkon,spotřebu,tichý běh....zajímavé |
Autor: | Fishboun [ 7.1.08, 11:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
ty jo to je vec.Dalo by se to pouzit na favo motor???A jeste jeden dotaz na to je potreba asi notas co???? |
Autor: | DRYVER [ 7.1.08, 16:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Fishboun píše: ty jo to je vec.Dalo by se to pouzit na favo motor???A jeste jeden dotaz na to je potreba asi notas co???? Uz v nadpise je napsano ze je to na favorita A ten notas bys potreboval k cemu?? Nejlepsi pro ten motor je to co tam ma byt original (pokud teda neni nejak poupravenej) a nevymyslet nejake vecicky kdyz se clovek nudi. Stravis nad tim x desitek hodin a vysledek? - pojede to stejne jako seriovka nebo mozna i hur. |
Autor: | Neex [ 7.1.08, 17:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
DRYVER píše: Fishboun píše: ty jo to je vec.Dalo by se to pouzit na favo motor???A jeste jeden dotaz na to je potreba asi notas co???? Uz v nadpise je napsano ze je to na favorita A ten notas bys potreboval k cemu?? Nejlepsi pro ten motor je to co tam ma byt original (pokud teda neni nejak poupravenej) a nevymyslet nejake vecicky kdyz se clovek nudi. Stravis nad tim x desitek hodin a vysledek? - pojede to stejne jako seriovka nebo mozna i hur. On určitě myslím zapalování z odkazu co jsem tady dával já... k tomu počítač potřeba je a musím nesouhlasit s tím že by bylo špatné což vůbec není pravda... známý jezdí závody do vrchu a tohle si zapalování si pořídil a můžu říct že pokud si s tím člověk vyhraje tak to šlape jako hodinky. Ovšem je to pro hračičky... myslím že sériové zapalování plně dostačuje. |
Autor: | Martin [ 7.1.08, 18:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím, že teď jsi to popsal naprosto přesně. Samozřejmě, že to elektronicky řízené zapalování je lepší, protože lze nastavit optimální křivku předstihu a tu to drží za každých okolností. Druhá věc je právě jak k té optimální křivce přijít. Takže kdo chce jezdit, ať si nechá stávající postačující zapalování, kdo si chce hrát a má navíc peníze, ať si koupí to elektronicky řízené. Podle mne je u normálního motoru zlepšení zanedbatelné a naprosto nejistý výsledek při spoustě strávených hodin štelováním, ale jak jsem psal, pokud si chce někdo hrát, proč ne... |
Autor: | DRYVER [ 8.1.08, 20:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Neex píše: On určitě myslím zapalování z odkazu co jsem tady dával já... k tomu počítač potřeba je a musím nesouhlasit s tím že by bylo špatné což vůbec není pravda... známý jezdí závody do vrchu a tohle si zapalování si pořídil a můžu říct že pokud si s tím člověk vyhraje tak to šlape jako hodinky. Ovšem je to pro hračičky... myslím že sériové zapalování plně dostačuje. No pokud jde o zavodni karu, tak tam se upravuje snad vsechno, ale pro obycejne jezdeni po pozemnich komunikacich urcite staci to seriove |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |