Autor |
Zpráva |
xbusch
Příspěvky: 10
|
Felicie nestartuje
Zdravím místní odborníky
Mám felcku 1.3 LXi,1996, 50kW, BMM. V pátek ráno jsem dal do auta čerstvě nabitou baterku(cca 3 roky stará), v pohodě nastartoval, ujel cca 60km, poslední jízda byla v 5hod, asi 15km. Teď v sobotu odpoledne chtěl nějkam jet, ale už nenastartoval. Zdá se mi že se startér při startování netočí, jenom rychle cvaká relé R5 (relé systému vstřikování BMM podle zdejšího schémata poj. skříně), stejně jak cvaká to relé, tak blikají kontrolky ruční brzdy atd.
Stalo se mi to už před vánocema, ale to jsem přičítal tomu, že sem s tím autem nejel cca týden, bylo pod nulou,tak sem to neresil. Ale když to nevydrží ani den, to už mi vadí
Je to opravdu jenom tou batekou, že už je KO, nebo je problém někde jinde? Bohužel nemám nic čím bych mohl změřit jaký má napětí atd...
Diky za pomoc.
|
5.1.08, 15:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Felicie nestartuje
xbusch píše: Zdravím místní odborníky Mám felcku 1.3 LXi,1996, 50kW, BMM. V pátek ráno jsem dal do auta čerstvě nabitou baterku(cca 3 roky stará), v pohodě nastartoval, ujel cca 60km, poslední jízda byla v 5hod, asi 15km. Teď v sobotu odpoledne chtěl nějkam jet, ale už nenastartoval. Zdá se mi že se startér při startování netočí, jenom rychle cvaká relé R5 (relé systému vstřikování BMM podle zdejšího schémata poj. skříně), stejně jak cvaká to relé, tak blikají kontrolky ruční brzdy atd. Stalo se mi to už před vánocema, ale to jsem přičítal tomu, že sem s tím autem nejel cca týden, bylo pod nulou,tak sem to neresil. Ale když to nevydrží ani den, to už mi vadí Je to opravdu jenom tou batekou, že už je KO, nebo je problém někde jinde? Bohužel nemám nic čím bych mohl změřit jaký má napětí atd... Diky za pomoc.
vyzerá to na tú baterku, keď sa pokúsiš startovať tak poklesne napätie natoľko že relé sa rozopne potom napätie stúpne, tým relé zopne a dokola, to robí to cvakanie... len rozýšľam aké relé? ale niečo tam určite je na napájanie RJ...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.1.08, 15:40 |
|
|
xbusch
Příspěvky: 10
|
|
5.1.08, 15:45 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
no tak to je relé pro vstřikování paliva BMM takže nejspíš máš opravdu vybitou baterku
až ji nabiješ tak nastartuj a změř jestli ti to vůbec dobíjí, to že se ti za jízdy nerosvítí kontrolka dobíjení nemusí znamenat že to dobíjí
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
5.1.08, 17:59 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
a řemen nemáš určitě napnutý protáčej s altíkem a musí se ti točit i motor miloš
|
5.1.08, 18:09 |
|
|
DJblueFISH
Příspěvky: 30 Bydliště: Brno
|
Re: Felicie nestartuje
Ahoj, dneska skoro to stejné a skoro na stejném autě Felicia 1.3 GLXi, 1996, 50kW, BMM (s autem jsem taky týden nejel), ale u mně to mělo ze začátku trochu snahu, ale startér se otáčel hodně pomalu a vůbec se to nechytalo. Na další pokus už bylo slyšet jen cvakání nejspíše relé.. U mně to je baterií, mám tam nic moc údržbovou baterii a slabšího typu 44Ah jako dočasné řešení (výrobce doporučuje 55Ah) - navíc ty údržbové jsou schopné provozu jen při teplotě nad 0°C, takže příští týden jdu koupit pořádnou bezúdržbovou baterii nejspíš značky Bosch. S pozdravem ><((('>
_________________ Škoda Felicia GLXi 1.3 BMM (1996) 50kW (0-100 km/h 15 s; max 165 km/h; 7,5l/100km; bez úprav)
|
5.1.08, 22:30 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Felicie nestartuje
Nevím kde jsi přišel na to že bezúdržbové baterie jsou jen nad 0°C. Dříve žádné bezúdržbovky nebyly a normálně fungovaly, i dnes pokud kontroluješ stav elektrolytu (hladinu a v mrazech i hustotu) a pokud je v pořádku dobíjení tak není problém. Dnes se ale obyčejnou baterii už nevyplatí kupovat, cenový rozdíl je už minimální a je to lepší, nemusí se hlídat a vydrží delší dobu. V otcově ani mojí 105ce s údržbovou baterkou nikdy nebyl problém, matka mívala ve Formanu kdysi taky obyč a vždycky byla v poho, až jednoho dne prostě odešla do věčných lovišť. Teď tam má bezúdržbovou Bosch silver už bůhví kolik let a ještě se na ni nesahalo a je v poho, já mám Vartu Blue dynamic a zatím taky šlape.
Xbusch: Určitě bych nejdříve zkontroloval dobíjení, jestli nejsi jeden z mnoha kterým špatně funguje regler a prostě to nedobíjí (kontrolka dobíjení nemusí svítit a problém přesto je) jak přišly první mrazy tak jsem tu měl taky Felicii r.96 BMM úplně ten samý problém jaký popisuješ, vyměnil jsem regler, pročistil kontakty a od té doby bez problémů.
|
6.1.08, 00:48 |
|
|
xbusch
Příspěvky: 10
|
Diky všem za rady. S autem byly vzdycky v zime trochu problemy s baterkou, vic nez ty 3 týdny-mesíc to nevydrzelo at uz byla baterka nova nebo stara. Ale to se bralo jako vlastnost, ne zavada Ted je tam Akuma comfort 44Ah. Zkusím teda zajít koupit multimetr (v nynejsím bydlisti bohužel zcela nevybaven ).
To jestli to dobijí poznám předpokládám tak, že bude při nastartovaným motoru na batercce cca tech 14V? Jsem sice dost technický človek, ale auto je pro mě docela černá skříňka Zkusím jestě zmeřit proud jaký to auto žere v klidu, jestli tam není nějaká bota a zase nechat auto přes noc s nabitou baterkou, jestli se baterka zase vybije.
|
6.1.08, 11:22 |
|
|
DJblueFISH
Příspěvky: 30 Bydliště: Brno
|
Re: Felicie nestartuje
cyz: To máš pravdu, dřív byly jen údržbové baterie a v zimě také fungovaly. U té údržbové co tam zrovna mám je to právě napsáno, že funkčnost pouze nad 0°C (takže to bude opravdu šmejd..). Před tím tam byla bezúdržbová Bosch Silver Plus 55Ah a vydržela přes 3 roky, si ji budu muset sehnat.
S pozdravem ><((('>
_________________ Škoda Felicia GLXi 1.3 BMM (1996) 50kW (0-100 km/h 15 s; max 165 km/h; 7,5l/100km; bez úprav)
|
6.1.08, 13:21 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
xbusch:Klidový odběr změř, taky změř úbytky napětí na ukostření, příp. na + kabelu k baterce při plné zátěži. Napětí na baterce by mělo být v ideálním případě vždy rovných 14V, ale u starších aut se většinou o nějakou tu desetinu liší. Optimální je 13,8-14,2V, může klesat, nemělo by být v žádném případě vyšší než 14,7 a pokud je pod 13,5V už by se mělo řešit, problémy to dělá pod 13V
DJblueFISH: To bude nějaká baterie Asijské výroby, tam nemrzne
|
6.1.08, 14:35 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
I bezůdržbová AKU. se musí občas kontrolovat....Pokud si koupíte šmejd kterej má jednu zátku a to bezdemontážní,hranatou,přilepenou,tak se nespoléhejte na to,že je super a že vám vydrží jako klasická aku 5-6 ale i 7 let..A jestli vám stojí auto bez hnutí tři tejdny venku,tak se nedivte že aku pomalu točí a pak přestane....A to i sebelepší aku.S autem se musí jezdit.A s tím počítají i v konstrukci.Na co ho pak máte,že.Čím víc je tam totiž elektroniky která nespí,tak tím hůř pro vás...A baterka vás nezachrání.Nebo ano,ale z traktoru na zadních sedadlech.Už před třiceti lety věděli,že když s autem přes zimu nejezdili,že musí vyjmout aku.z automobilu a dát jí do tepla....proto startovali i v -25 st. a byli v klidu.Nespolehejte se pořád na něco moderního a zůstaňte lidmi.Vše potřebuje nějakou vaši přízeň.Když se nekoukáte občas pod kapotu,nejste motoristé,ale konzumenti....
|
6.1.08, 14:51 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
patrik-hp píše: Nespolehejte se pořád na něco moderního a zůstaňte lidmi.
Ty jsi můj člověk jinak co se kontroluje na bezúdržbový aku? Já mám na baterii zátky přelepené nálepkou a bylo mi řečeno že když to strhnu tak přicházím o záruku....takže veškerá kontrola je že jsem si do auta dal voltmetr takže mám stále informaci o tom jestli funguje dobíjení a to je tak všechno
|
6.1.08, 15:00 |
|
|
xbusch
Příspěvky: 10
|
Tak po nabití měla baterka cca 12,8 V, klidový odběr je cca 40mA, napětí na aku při bežícím motoru je 14,5V...zdá se teda,ze se to dobijí v pořádku. Nechal sem baterku v autě, uvidíme jestli bude zítra ráno zase kaput.
|
6.1.08, 15:19 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Zkoušel jsi měřit napětí při plné zátěží (světla, ventilátor, vyhřívání apod.? Měřit napětí bez zátěže s nabitou baterkou je takové nicneříkající, může tam být někde přechodový odpor např. na ukostření motoru a ten se projeví až když tím tečou nějaké ampéry.
|
6.1.08, 15:40 |
|
|
DJblueFISH
Příspěvky: 30 Bydliště: Brno
|
patrik-hp: Já vím, to byla má blbost, že jsem auto nechal stát týden takle v zimě (i olej v předovoce byl zatuhlý - skoro nešlo vyřadit). Tu baterii právě vytahovat nechci, mohla by se mně kvůli tomu přece vyresetovat pamět řídící jednotky už po 30 minutách (a to je nežádoucí) nebo ne?
Díky za rady, ><((('>
_________________ Škoda Felicia GLXi 1.3 BMM (1996) 50kW (0-100 km/h 15 s; max 165 km/h; 7,5l/100km; bez úprav)
|
6.1.08, 15:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|