Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

PLS POMOC, NEVIM SI RADY PORTEBUJU PORADIT NEBO OPRAVÁŘE
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=8466
Stránka 1 z 2

Autor:  milalof [ 14.1.08, 17:42 ]
Předmět příspěvku:  PLS POMOC, NEVIM SI RADY PORTEBUJU PORADIT NEBO OPRAVÁŘE

Ahoj jedná se o Š120 prosim nevíte někdo co se dějě?? Z ničeho nic se mi začala brutálně vybíjet autobaterka. Přístrojová deska svítila i po vytažení klíčku ze zapalování a vzadu se něco stále točilo. Baterka se vytloukla cca do 3minut a něco vzadu se pak přestalo točit. O žádnym větráku vzadu nevim. Rád bych ji opravil, ale nevim jak ani nevim kde sehnat někoho, kdo by tomu v Praze rozuměl. Zkoušel jsem vyměnit alternátor, ale nepomohlo to. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Autor:  Nepér [ 14.1.08, 17:46 ]
Předmět příspěvku: 

Zlaté stránky?

Autor:  Kristensen [ 14.1.08, 17:46 ]
Předmět příspěvku: 

vyhoď starter a nech si ho někde opravit nebo sežeň jinej kterej je určitě v pořádku a máš po problému

Autor:  milalof [ 14.1.08, 18:36 ]
Předmět příspěvku:  Startér pokusim vymontovat

Jak jsem jej mohl poškodit?? Moc díky za odpověď

Autor:  Drak [ 14.1.08, 18:41 ]
Předmět příspěvku: 

Aktivně nijak, spekly se ti kontakty ve stykači (takovej ten menší váleček na startéru)

Autor:  slovacek.milos [ 14.1.08, 18:49 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Aktivně nijak, spekly se ti kontakty ve stykači (takovej ten menší váleček na startéru)


draku asi nepekly že mu svítí přístrojovka po vytažení klíčku to se rozpadla spínací skřínka to je hodně práce celý sloupek volantu ven miloš

Autor:  Šemik [ 14.1.08, 18:52 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
Drak píše:
Aktivně nijak, spekly se ti kontakty ve stykači (takovej ten menší váleček na startéru)


draku asi nepekly že mu svítí přístrojovka po vytažení klíčku to se rozpadla spínací skřínka to je hodně práce celý sloupek volantu ven miloš


Jde to i bez sloupku volantu ven, stačí vyndat budíky a jde to :wink:. Není to tak pohodlné jako když se to celé vyndá, ale jde to.

Autor:  Drak [ 14.1.08, 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

mildo, 120 cívka má pomocnej kontakt 50a, na kterým je při seplým stykači 12V a jde na 15 na zapalovací cívku a přes ten odpor se to vrací do sítě, takže má v okruhu 15 asi 6-7V a na rozsvícení kontrolek to stačí, navíc kdyby měl rozpadlou skříňku, tak startér bude točit motorem a ne naprázdno.

Autor:  Viky [ 14.1.08, 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
Drak píše:
Aktivně nijak, spekly se ti kontakty ve stykači (takovej ten menší váleček na startéru)


draku asi nepekly že mu svítí přístrojovka po vytažení klíčku to se rozpadla spínací skřínka to je hodně práce celý sloupek volantu ven miloš


Cocooo? Jestli se posrala spinaci skrinka, tak staci povolit cervika a vytahnout jenom tu mechaniku spinani, zamek snad rozbitej nebude, ne?

Autor:  Viky [ 14.1.08, 22:11 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
mildo, 120 cívka má pomocnej kontakt 50a, na kterým je při seplým stykači 12V a jde na 15 na zapalovací cívku a přes ten odpor se to vrací do sítě, takže má v okruhu 15 asi 6-7V a na rozsvícení kontrolek to stačí, navíc kdyby měl rozpadlou skříňku, tak startér bude točit motorem a ne naprázdno.


Otazka: co jinyho nez starter dokaze vybit baterku za 3 minuty? Odpoved: nic jinyho nema dost silny draty, z auta by se muselo kourit.

Hlasuju pro spinaci skrinku. :-) Ale starter mohla vzit ssebou.

Autor:  Martin [ 14.1.08, 22:35 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně jak píše Drak, startér zůstal zaseknutý a napětí se do kontrolek dostalo přes ten odpor na zapalovací cívce. Takže odšroubuj oka kabelů ze startéru, sundej dva dráty s fastonem, odšroubuj dvě M10 a startér vytáhni a zanes někomu na opravu nebo sežeň jiný dobrý.

Autor:  cyz [ 15.1.08, 00:16 ]
Předmět příspěvku: 

Zkusil bych odpojit drátky co vedou k cívce startéru, pokud přístroje zhasnou tak je to tím a pokud nezhasnou tak je to ve spínačce (startér se bude ale točit dál)

edit: Ještě jinak - odpojit celý startér a ty + dráty od baterky a do přístrojovky spojit (hlavně opatrně ať se s nima nedotkneš kostry, to by dopadlo špatně.

Autor:  milalof [ 15.1.08, 00:49 ]
Předmět příspěvku:  Moc děkuju za odpovědi

Moc Vám děkuju za odpovědi. Snad to zvládnu vymontovat. Bojim se, aby mi auto nevykradli :? Mam to auto v Praze a tam nemam přístup na internet. Mohl by byt nějaký problém s demontováním a opětovným zamontováním? (Např označit si některé vodiče, dát si na něco pozor.. atd) Jaký druh nářadí bude potřeba? Oprava bude probíhat zřejmě bláznivě na sídlišti v praze, ale snad to budou dostačující podmínky :roll:

Autor:  milalof [ 15.1.08, 01:10 ]
Předmět příspěvku:  UPŘESNĚNÍ

Baterku jsem od té doby nedobíjel. Po výměně alternátoru, jsem vedl napětí z jiného nastartovaného auta přes startovací kabely. Okamžitě se roztočilo zase to vzadu (větrák či co), rozsvítila se přístrojovka. Z auta jsem sice nezpozoroval žádný kouř, ale jako bych vybíjel i další baterku. Po vložení klíčku a pootočení do polohy pro startování se nedělo vůbec nic. Ani náznak snahy otočit motorem. Žádný zvuk prostě deth.

Znamená to, že by to měl být startér? Nebo i něco v přístrojové desce??
K dispozici zatím mám: Kleště, sadu šroubováků, Multimetr, startovací kabely a škodaváckou příručku.

Autor:  milalof [ 15.1.08, 03:43 ]
Předmět příspěvku:  RE: Ještě dotaz..

Kolik bych si měl připravit na repase startéru, popřípadě spínací skříňky? Kde je toto vhodné provést opravu nebo nákup těchto součástek? :?:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/