Autor |
Zpráva |
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
Předstih
Chtěl jsem se zeptat měl jsem na seřízení karburátor a rozdělovač. Než jsem tam s tím jel tak jsem si ho seřídil od oka podle zvuku a jelo to super volnoběh vůbec nekolísal a když mě to poštelovaly na stroboskopu, tak volnoběh kolísá od 700-900ot, říkali mě že je vytahaný rozvodový řetěz. Mohlo by to tím opravdu být? Jiskru bral z 2. válce po směru jízdy ten nalevo. Měl takový stroboskop jako pistole to vypadalo .
Rozdělovač, svíčky, kabely OK.
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
6.2.08, 10:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Předstih
strobo sa brie s 1, alebo 4 valca, však ryska je na HU prvého?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
6.2.08, 10:13 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
Re: Předstih
michalkatka píše: strobo sa brie s 1, alebo 4 valca, však ryska je na HU prvého?
Takže se to musí brát z válce který je nejblíže rozdělovači. Měl takový pistolový stroboskop a blikal na víčko rozdělovače. A na té pistoli byl display.
Otáčel s tím rozdělovačem na stroboskopu vpravo, tak když si poznačím polohu a otočím jen nějaký milimetr vlevo a bude držet otáčky, tak bude dobře seřízenej ten předstih? Mohlo by to být i těma rozvodama?
Než to začal seřizovat a jen to připojil na analyzátor, tak tam kolísali otáčky zhruba o 50ot.
Řazení válců je 1-3-4-2?
Ale když trochu přidám tak na 1300ot tak už nekolísá.
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
6.2.08, 10:30 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Předstih
p20k píše: Otáčel s tím rozdělovačem na stroboskopu vpravo, tak když si poznačím polohu a otočím jen nějaký milimetr vlevo a bude držet otáčky, tak bude dobře seřízenej ten předstih? Mohlo by to být i těma rozvodama? Než to začal seřizovat a jen to připojil na analyzátor, tak tam kolísali otáčky zhruba o 50ot. Řazení válců je 1-3-4-2? Ale když trochu přidám tak na 1300ot tak už nekolísá.
ja strobo napájam vždy na prvý valec od rozdeľovača...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
6.2.08, 11:05 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Mě na tohle kolísání po emisích pomohlo povolit šroub bohatosti o 1/4 otáčky.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
6.2.08, 11:07 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Nepér píše: Mě na tohle kolísání po emisích pomohlo povolit šroub bohatosti o 1/4 otáčky.
takže to si tam ani nemusel, jedine kôli papieru....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
6.2.08, 11:10 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
A kolik stupňů by měl být ten předstih? Aspoň trochu bych to zkontroloval, jestli to není úplně špatně.
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
6.2.08, 11:14 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
p20k píše: A kolik stupňů by měl být ten předstih? Aspoň trochu bych to zkontroloval, jestli to není úplně špatně.
záleží od motora, paliva a stavu rozvodov a rozdeľovača. všeobecne 135 (čapuje sa 91, alebo 95) tak 2 - 6° a 136 sa (čapuje 95, alebo 98) 4 - 8°, samozrejme bezolovnatý.... je bežné že rozvody pri nastavovaní lietajú cca 2 - 3° takže taký stred...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
6.2.08, 11:21 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
záleží od motora, paliva a stavu rozvodov a rozdeľovača. všeobecne 135 (čapuje sa 91, alebo 95) tak 2 - 6° a 136 sa (čapuje 95, alebo 98) 4 - 8°, samozrejme bezolovnatý.... je bežné že rozvody pri nastavovaní lietajú cca 2 - 3° takže taký stred...[/quote]
A ještě jsem tak přemýšlel, kdybych tam dal řj z ecotronika snímač otáček a odpojil ETZ a dal rozdělovač bez regulací mohlo by to fungovat? Zkoušel jste to někdo?
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
6.2.08, 11:35 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
Re: Předstih
michalkatka píše: p20k píše: Otáčel s tím rozdělovačem na stroboskopu vpravo, tak když si poznačím polohu a otočím jen nějaký milimetr vlevo a bude držet otáčky, tak bude dobře seřízenej ten předstih? Mohlo by to být i těma rozvodama? Než to začal seřizovat a jen to připojil na analyzátor, tak tam kolísali otáčky zhruba o 50ot. Řazení válců je 1-3-4-2? Ale když trochu přidám tak na 1300ot tak už nekolísá.
Já jsem se teď díval jak mě zapojily ty kabely a koukám že je to v pořadí 1-4-2-3 a toto pořadí je psaný i na válci. Nemá to být náhodou 1-3-4-2?
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
6.2.08, 12:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Předstih
poradie ti z hlavy nepoviem, keď som to naposledy skladal tak som utekal pozrieť pod moju kapotu a nahodil to podľa toho, inak ak dávam dole hlavu rozdeľovača tak káble s nej neodpájam, takže mi to vždy sedí...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
6.2.08, 12:41 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
1 3 4 2 a musí to jet...no musí...to známe...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
6.2.08, 12:49 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
Martin 007 píše: 1 3 4 2 a musí to jet...no musí...to známe...
Motor je předělaný z ecotronika. Mám ty kabely přeházet na 1-3-4-2? Teď když startuju tak to nekope, ale když prudčeji přidám (třeba do kopce) tak to asi 0,5s začne táhnout potom se trochu dusí a když uberu tak to začne táhnout tak jak by mělo. Mohlo by to být i těma kabelama? Když je pořadí válců napsaný na hlavě motoru 1-4-2-3 a já to zapojím 1-3-4-2, tak nebude nějaký problém se startování (že by to kopalo)? Podle čeho se určuje pořadí zapalování a jak to že na té hlavě je pořadí jiné? Vyrábělo se více druhů?
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
6.2.08, 13:34 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Podle mě maj ty motory naprosto stejnou konstrukci od třeba 1000MB až do Fobie 1.4 a i zapalování maj záměnný, tak nevidim důvod proč by to mělo být jinak..ale jako ruku do ohně za to nedám...stříkačky je nemám rád...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
6.2.08, 13:42 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
Martin 007 píše: Podle mě maj ty motory naprosto stejnou konstrukci od třeba 1000MB až do Fobie 1.4 a i zapalování maj záměnný, tak nevidim důvod proč by to mělo být jinak..ale jako ruku do ohně za to nedám...stříkačky je nemám rád...
A jestli to teda je špatně zapojené 1-4-2-3 tak by to kopalo? A kdybych to zapojil 1-3-4-2, tak by to šlo lépe a nebo hůře a nebo by v tom nebyl rozdíl?
A mohl by se s tím zlepšit i kolísání volnoběhu?
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
6.2.08, 14:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|