Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Předstih
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=8892
Stránka 1 z 4

Autor:  p20k [ 6.2.08, 10:03 ]
Předmět příspěvku:  Předstih

Chtěl jsem se zeptat měl jsem na seřízení karburátor a rozdělovač. Než jsem tam s tím jel tak jsem si ho seřídil od oka podle zvuku a jelo to super volnoběh vůbec nekolísal a když mě to poštelovaly na stroboskopu, tak volnoběh kolísá od 700-900ot, říkali mě že je vytahaný rozvodový řetěz. Mohlo by to tím opravdu být? Jiskru bral z 2. válce po směru jízdy ten nalevo. Měl takový stroboskop jako pistole to vypadalo :D .
Rozdělovač, svíčky, kabely OK.

Autor:  michalkatka [ 6.2.08, 10:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Předstih

strobo sa brie s 1, alebo 4 valca, však ryska je na HU prvého?

Autor:  p20k [ 6.2.08, 10:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Předstih

michalkatka píše:
strobo sa brie s 1, alebo 4 valca, však ryska je na HU prvého?


Takže se to musí brát z válce který je nejblíže rozdělovači. Měl takový pistolový stroboskop a blikal na víčko rozdělovače. A na té pistoli byl display.
Otáčel s tím rozdělovačem na stroboskopu vpravo, tak když si poznačím polohu a otočím jen nějaký milimetr vlevo a bude držet otáčky, tak bude dobře seřízenej ten předstih? Mohlo by to být i těma rozvodama?
Než to začal seřizovat a jen to připojil na analyzátor, tak tam kolísali otáčky zhruba o 50ot.
Řazení válců je 1-3-4-2?
Ale když trochu přidám tak na 1300ot tak už nekolísá.

Autor:  michalkatka [ 6.2.08, 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Předstih

p20k píše:
Otáčel s tím rozdělovačem na stroboskopu vpravo, tak když si poznačím polohu a otočím jen nějaký milimetr vlevo a bude držet otáčky, tak bude dobře seřízenej ten předstih? Mohlo by to být i těma rozvodama?
Než to začal seřizovat a jen to připojil na analyzátor, tak tam kolísali otáčky zhruba o 50ot.
Řazení válců je 1-3-4-2?
Ale když trochu přidám tak na 1300ot tak už nekolísá.


ja strobo napájam vždy na prvý valec od rozdeľovača...

Autor:  Nepér [ 6.2.08, 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

Mě na tohle kolísání po emisích pomohlo povolit šroub bohatosti o 1/4 otáčky.

Autor:  michalkatka [ 6.2.08, 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Mě na tohle kolísání po emisích pomohlo povolit šroub bohatosti o 1/4 otáčky.


:lol: :lol: :lol:

takže to si tam ani nemusel, jedine kôli papieru....

Autor:  p20k [ 6.2.08, 11:14 ]
Předmět příspěvku: 

A kolik stupňů by měl být ten předstih? Aspoň trochu bych to zkontroloval, jestli to není úplně špatně.

Autor:  michalkatka [ 6.2.08, 11:21 ]
Předmět příspěvku: 

p20k píše:
A kolik stupňů by měl být ten předstih? Aspoň trochu bych to zkontroloval, jestli to není úplně špatně.


záleží od motora, paliva a stavu rozvodov a rozdeľovača. všeobecne 135 (čapuje sa 91, alebo 95) tak 2 - 6° a 136 sa (čapuje 95, alebo 98) 4 - 8°, samozrejme bezolovnatý.... je bežné že rozvody pri nastavovaní lietajú cca 2 - 3° takže taký stred...

Autor:  p20k [ 6.2.08, 11:35 ]
Předmět příspěvku: 

záleží od motora, paliva a stavu rozvodov a rozdeľovača. všeobecne 135 (čapuje sa 91, alebo 95) tak 2 - 6° a 136 sa (čapuje 95, alebo 98) 4 - 8°, samozrejme bezolovnatý.... je bežné že rozvody pri nastavovaní lietajú cca 2 - 3° takže taký stred...[/quote]

A ještě jsem tak přemýšlel, kdybych tam dal řj z ecotronika snímač otáček a odpojil ETZ a dal rozdělovač bez regulací mohlo by to fungovat? Zkoušel jste to někdo?

Autor:  p20k [ 6.2.08, 12:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Předstih

michalkatka píše:
p20k píše:
Otáčel s tím rozdělovačem na stroboskopu vpravo, tak když si poznačím polohu a otočím jen nějaký milimetr vlevo a bude držet otáčky, tak bude dobře seřízenej ten předstih? Mohlo by to být i těma rozvodama?
Než to začal seřizovat a jen to připojil na analyzátor, tak tam kolísali otáčky zhruba o 50ot.
Řazení válců je 1-3-4-2?
Ale když trochu přidám tak na 1300ot tak už nekolísá.


Já jsem se teď díval jak mě zapojily ty kabely a koukám že je to v pořadí 1-4-2-3 a toto pořadí je psaný i na válci. Nemá to být náhodou 1-3-4-2?

Autor:  michalkatka [ 6.2.08, 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Předstih

poradie ti z hlavy nepoviem, keď som to naposledy skladal tak som utekal pozrieť pod moju kapotu a nahodil to podľa toho, inak ak dávam dole hlavu rozdeľovača tak káble s nej neodpájam, takže mi to vždy sedí...

Autor:  Martin 007 [ 6.2.08, 12:49 ]
Předmět příspěvku: 

1 3 4 2 a musí to jet...no musí...to známe... :D

Autor:  p20k [ 6.2.08, 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
1 3 4 2 a musí to jet...no musí...to známe... :D


Motor je předělaný z ecotronika. Mám ty kabely přeházet na 1-3-4-2? Teď když startuju tak to nekope, ale když prudčeji přidám (třeba do kopce) tak to asi 0,5s začne táhnout potom se trochu dusí a když uberu tak to začne táhnout tak jak by mělo. Mohlo by to být i těma kabelama? Když je pořadí válců napsaný na hlavě motoru 1-4-2-3 a já to zapojím 1-3-4-2, tak nebude nějaký problém se startování (že by to kopalo)? Podle čeho se určuje pořadí zapalování a jak to že na té hlavě je pořadí jiné? Vyrábělo se více druhů?

Autor:  Martin 007 [ 6.2.08, 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mě maj ty motory naprosto stejnou konstrukci od třeba 1000MB až do Fobie 1.4 a i zapalování maj záměnný, tak nevidim důvod proč by to mělo být jinak..ale jako ruku do ohně za to nedám...stříkačky je nemám rád...

Autor:  p20k [ 6.2.08, 14:52 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
Podle mě maj ty motory naprosto stejnou konstrukci od třeba 1000MB až do Fobie 1.4 a i zapalování maj záměnný, tak nevidim důvod proč by to mělo být jinak..ale jako ruku do ohně za to nedám...stříkačky je nemám rád...


A jestli to teda je špatně zapojené 1-4-2-3 tak by to kopalo? A kdybych to zapojil 1-3-4-2, tak by to šlo lépe a nebo hůře a nebo by v tom nebyl rozdíl?
A mohl by se s tím zlepšit i kolísání volnoběhu?

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/