Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Alternátor Fá 70A
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=9153
Stránka 1 z 3

Autor:  Šemik [ 19.2.08, 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Alternátor Fá 70A

Dával někdo alternátor z favorita do škodovky (742)? Vážně uvažuji že Rejpájdce koupím ten 70A altík z fáva, neboť ta 55A začíná být pomalu až přespříliš vytížena. Jde mi o jeho držák - pasuje držák na 742 motor? Předpokládám že ano, ale pro jistotu se ptám.. :roll: :oops:

Jo, ještě jak je to s dráty :?: - kromě silového vodiče (dám tlustčí /16mm2/, žádné obavy :) ) tam vede už jen jeden vodič tenký na kontrolku nebo ještě něco?

Díky

Autor:  slovacek.milos [ 19.2.08, 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Fá 70A

Šemik píše:
Dával někdo alternátor z favorita do škodovky (742)? Vážně uvažuji že Rejpájdce koupím ten 70A altík z fáva, neboť ta 55A začíná být pomalu až přespříliš vytížena. Jde mi o jeho držák - pasuje držák na 742 motor? Předpokládám že ano, ale pro jistotu se ptám.. :roll: :oops:

Jo, ještě jak je to s dráty :?: - kromě silového vodiče (dám tlustčí /16mm2/, žádné obavy :) ) tam vede už jen jeden vodič tenký na kontrolku nebo ještě něco?

Díky


já jsem to nikdy nedělal ale jestli tam pasuje řemenice tak ten altík je stejný s drátama si nedělej hlavu to je stejné miloš

Autor:  Bukaj [ 19.2.08, 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

S držákem altíku budeš mít jediný problém - u Fa drží na DVOU M8 šroubech, procházejících skrz prsa, zatímco u 742 je tam jen jeden šroub M8...
Takže buď seženeš prsa z Fa a provrtáš blok (místo závitu M6 uděláš díru 8.5mm), nebo to nějak vyřešíš pomocí pevnostního šroubu M6... :roll:

Řemenice pasuje (teda na alternátoru 55A je stejná, na tý 70ce nevim...)

Ještě jak uděláš regulátor? Použiješ ten na altíku, nebo necháš původní?

Autor:  Šemik [ 19.2.08, 21:52 ]
Předmět příspěvku: 

No, asi bych nechal ten na altíku :wink: Tuningová dioda tam jde, že jo :D tak proč jej nenechat..

Dík za popis :wink:

Autor:  cyz [ 20.2.08, 11:35 ]
Předmět příspěvku: 

Tak na 70A je drážková řemenice, jestli pasuje obyčejná klínová to nevím, snad by měla. Nechápu na co bys tam dával tuningovou diodu, ten altík valí sám o sobě dobře a cca 14V drží pořád. Řekl bych že je to lepší než na 55A.

Edot: A drátky jenom silový a z bloku alternátoru do kontrolky, nic víc.

Autor:  michalkatka [ 20.2.08, 14:41 ]
Předmět příspěvku: 

70A alternátor som ešte vo Fave origo nevidel, ale to som tu už písal, ale uchytenie na blok je totožné s Feldami 1.3, tam sa 70A dávali bežne...

ale k veci čo som chcel:
dnes tak pracujem, merám a zistil som že počas chodu zo zapnutými svetlami mám priamo na alternátore 14,3V, ale na baterke 13,8, takže niekde sa mi to stráca. ale neriešim to pretože všetko funguje dobre....

Autor:  Šemik [ 20.2.08, 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

Tenhle altík jsem měl na mysli - http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 991479a45e :) 70A, favorit :)

Autor:  michalkatka [ 20.2.08, 14:54 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Tenhle altík jsem měl na mysli - http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 991479a45e :) 70A, favorit :)


oni sú rozmerovo aj vzhľadom totožné, ale aj dokumentácii pre Favo som našiel iba tú 55ku...

Autor:  Jarda S. [ 20.2.08, 15:34 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Tenhle altík jsem měl na mysli - http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 991479a45e :) 70A, favorit :)


mam podobnej 82 ho vyfotim vedle favoritího :wink:

Autor:  cyz [ 20.2.08, 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
Šemik píše:
Tenhle altík jsem měl na mysli - http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 991479a45e :) 70A, favorit :)


oni sú rozmerovo aj vzhľadom totožné, ale aj dokumentácii pre Favo som našiel iba tú 55ku...


Tak vidíš že existuje :)

Autor:  michalkatka [ 20.2.08, 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
Tak vidíš že existuje :)


ja viem že existuje, ale je tvarovo presne rovaný ako ten čo dávali do Feldy od 98... takže zrejme je to náhrada...

Autor:  Drak [ 20.2.08, 19:09 ]
Předmět příspěvku: 

Mám ten pocit, že 70A má větší průměr hřídele rotoru, takže budeš mít potíž s řemenicí, leda překopat celý na drážkovej řemen. S uchycením zas takovej problém není, favo alťasy se dávají do 742 motorů běžně, zadní díra se nepoužije a přední díra se nastaví buď nějakým válečkem, nebo podložkama na sílu odpovídající původnímu alťasu.

Autor:  michalkatka [ 20.2.08, 19:14 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Mám ten pocit, že 70A má větší průměr hřídele rotoru, takže budeš mít potíž s řemenicí, leda překopat celý na drážkovej řemen. S uchycením zas takovej problém není, favo alťasy se dávají do 742 motorů běžně, zadní díra se nepoužije a přední díra se nastaví buď nějakým válečkem, nebo podložkama na sílu odpovídající původnímu alťasu.


čo mi je známe tak po 70A majú rovankú hriadeľ, takže remenice sú zámenné... až 90A je iná, ale aj alternátor je tvarovo iný...

Autor:  Drak [ 20.2.08, 19:16 ]
Předmět příspěvku: 

jistej si nejsu, ale myslím, že je silnější, u starých alternátorů je závit M14 a u novějších M16.

Autor:  slovacek.milos [ 20.2.08, 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

já jsem o tom dnes hodil slovo a je to naprosto stejné a dá se cokoliv mezi sebou přehazovat a jakkoliv zaměnovat miloš

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/