Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Nestartuje za tepla, už nevím co s tím !!! https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=9310 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Mates99 [ 27.2.08, 17:50 ] |
Předmět příspěvku: | Nestartuje za tepla, už nevím co s tím !!! |
Ahoj, potřeboval bych pomoc. Mám Feldu 1,3 r.v. 99, již delší dobu mám problém se startem při zahřátém motoru, nebo hezkém počasí (vyšší teplota v autě). Měl jsem to na VAG, nic to neukázalo (vše OK). Vyměnil jsem čidlo teploty, snímač otáček, relé od čerpadla a pořád to není to pravé. Stav je takový, že auto za tepla nastartuje asi tak na vteřinu, pak se rozpojí relé (pravděpodobně od čerpadla) a felda zhasne. Jediné co mne teď napadá je immobilizér, nebo čidlo sání vzduchu. Neměl jste někdo podobný problém, prosím poraďte mi někdo co s tím mám dělat. Dík Mates |
Autor: | slovacek.milos [ 27.2.08, 18:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nestartuje za tepla, už nevím co s tím !!! |
Mates99 píše: Ahoj, potřeboval bych pomoc. Mám Feldu 1,3 r.v. 99, již delší dobu mám problém se startem při zahřátém motoru, nebo hezkém počasí (vyšší teplota v autě). Měl jsem to na VAG, nic to neukázalo (vše OK). Vyměnil jsem čidlo teploty, snímač otáček, relé od čerpadla a pořád to není to pravé. Stav je takový, že auto za tepla nastartuje asi tak na vteřinu, pak se rozpojí relé (pravděpodobně od čerpadla) a felda zhasne. Jediné co mne teď napadá je immobilizér, nebo čidlo sání vzduchu. Neměl jste někdo podobný problém, prosím poraďte mi někdo co s tím mám dělat. Dík Mates a co to je měl jsem to na vag a nic to neukázalo, co řídící jednotka imobilizéru tam byly jaké závady, jestli že to chytne a zdechne je závada v imu, a nemáš třeba dva klíčky s rozdílnými piny? miloš |
Autor: | Mates99 [ 28.2.08, 07:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Klíče mám dva originál + jsem si nechal vyrobit jeden duplikát. Tím to není. VAG neukáže vůbec žádnou závadu. Vše je OK, ŘJ i IMMO. Dík za náměty |
Autor: | Ivarek [ 28.2.08, 08:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně jak píše Miloš,tipuju na immobilizér. |
Autor: | slovacek.milos [ 28.2.08, 09:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mates99 píše: Klíče mám dva originál + jsem si nechal vyrobit jeden duplikát. Tím to není. VAG neukáže vůbec žádnou závadu. Vše je OK, ŘJ i IMMO. Dík za náměty a ten klíč co sis nechal vyrobit má stejný pin jako orginál? kdo to ho vyráběl, nebo ho vyfot jestli má vůbec čip miloš |
Autor: | Mates99 [ 28.2.08, 14:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Klíček jsem nechal udělat u zastoupení FAB (včetně čipu), měl jsem originál, i štítky od klíčů. Věřím, že klíčem to určitě nebude. Všechny klíče jsou funkční, protože to s nima startuje. Pokud je teplo, tak to nenastartuje ani s jedním. Opravdu nevím, pokusím se ještě něco provést s tím IMMO. Dík za rady a náměty Mates |
Autor: | slovacek.milos [ 28.2.08, 16:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mates99 píše: Klíček jsem nechal udělat u zastoupení FAB (včetně čipu), měl jsem originál, i štítky od klíčů. Věřím, že klíčem to určitě nebude. Všechny klíče jsou funkční, protože to s nima startuje. Pokud je teplo, tak to nenastartuje ani s jedním. Opravdu nevím, pokusím se ještě něco provést s tím IMMO. Dík za rady a náměty Mates jde o to abys měl ve spínačce vždy jeden klíček, jinak se klíče s rozdílnými piny ruší, pokud to dělá při stejné teplotě a ve spínačce máš jeden klíček a nechytne dáš druhý a třetí a nic, závady v v obou řídícídh jednotkách žádné je chyba v řídící jednotce motoru musíš vyměnit, ale musíš přispůsobit na vag miloš |
Autor: | Xxenon [ 28.2.08, 19:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nestartuje za tepla, už nevím co s tím !!! |
Mates99 píše: Ahoj, potřeboval bych pomoc. Mám Feldu 1,3 r.v. 99, již delší dobu mám problém se startem při zahřátém motoru, nebo hezkém počasí (vyšší teplota v autě). Měl jsem to na VAG, nic to neukázalo (vše OK). Vyměnil jsem čidlo teploty, snímač otáček, relé od čerpadla a pořád to není to pravé. Stav je takový, že auto za tepla nastartuje asi tak na vteřinu, pak se rozpojí relé (pravděpodobně od čerpadla) a felda zhasne. Jediné co mne teď napadá je immobilizér, nebo čidlo sání vzduchu. Neměl jste někdo podobný problém, prosím poraďte mi někdo co s tím mám dělat. Dík Mates Příčinou tohoto problému je z největší pravděpodobností čtecí cívka na spínačce, respektive mikrokontakty jejího vedení do řídící jednotky. Za tepla dilatují, vytváří přechodový odpor a pro jednotku se tím zkreslí kód klíče. Někdy v polovině výroby Felicií se kvůli častému výskytu této závady začaly používat pozlacené mikrokontakty na vývodech čtecí cívky. Vzhledem k tomu, že dojde pouze ke zkreslení kódu tak jednotka nic neuloží do paměti. Budeš muset cívku vyměnit nebo naletovat kontakty napevno k pinům jednotky. |
Autor: | slovacek.milos [ 1.3.08, 14:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nestartuje za tepla, už nevím co s tím !!! |
Xxenon píše: Mates99 píše: Ahoj, potřeboval bych pomoc. Mám Feldu 1,3 r.v. 99, již delší dobu mám problém se startem při zahřátém motoru, nebo hezkém počasí (vyšší teplota v autě). Měl jsem to na VAG, nic to neukázalo (vše OK). Vyměnil jsem čidlo teploty, snímač otáček, relé od čerpadla a pořád to není to pravé. Stav je takový, že auto za tepla nastartuje asi tak na vteřinu, pak se rozpojí relé (pravděpodobně od čerpadla) a felda zhasne. Jediné co mne teď napadá je immobilizér, nebo čidlo sání vzduchu. Neměl jste někdo podobný problém, prosím poraďte mi někdo co s tím mám dělat. Dík Mates Příčinou tohoto problému je z největší pravděpodobností čtecí cívka na spínačce, respektive mikrokontakty jejího vedení do řídící jednotky. Za tepla dilatují, vytváří přechodový odpor a pro jednotku se tím zkreslí kód klíče. Někdy v polovině výroby Felicií se kvůli častému výskytu této závady začaly používat pozlacené mikrokontakty na vývodech čtecí cívky. Vzhledem k tomu, že dojde pouze ke zkreslení kódu tak jednotka nic neuloží do paměti. Budeš muset cívku vyměnit nebo naletovat kontakty napevno k pinům jednotky. ale když to nenačte pin tak se objeví v řídící jednotce ima závada? v podstatě se tam objeví i když nemůžeš delší dobu nastartovat že cívka je v háji a je OK, nechci zas moc kecat, ale když motor chytne a chcípne a pak to navaguji závada v řídící jednotce je, jinak dělám test žhavící svíčky mám bosch, NGK a dnes dávám beru, tak uvidíme, v mám autě je bosch a NGK a mám problémy tak jak uvidíme co je zas s číny šmejd miloš |
Autor: | Xxenon [ 1.3.08, 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nestartuje za tepla, už nevím co s tím !!! |
slovacek.milos píše: Xxenon píše: Mates99 píše: Ahoj, potřeboval bych pomoc. Mám Feldu 1,3 r.v. 99, již delší dobu mám problém se startem při zahřátém motoru, nebo hezkém počasí (vyšší teplota v autě). Měl jsem to na VAG, nic to neukázalo (vše OK). Vyměnil jsem čidlo teploty, snímač otáček, relé od čerpadla a pořád to není to pravé. Stav je takový, že auto za tepla nastartuje asi tak na vteřinu, pak se rozpojí relé (pravděpodobně od čerpadla) a felda zhasne. Jediné co mne teď napadá je immobilizér, nebo čidlo sání vzduchu. Neměl jste někdo podobný problém, prosím poraďte mi někdo co s tím mám dělat. Dík Mates Příčinou tohoto problému je z největší pravděpodobností čtecí cívka na spínačce, respektive mikrokontakty jejího vedení do řídící jednotky. Za tepla dilatují, vytváří přechodový odpor a pro jednotku se tím zkreslí kód klíče. Někdy v polovině výroby Felicií se kvůli častému výskytu této závady začaly používat pozlacené mikrokontakty na vývodech čtecí cívky. Vzhledem k tomu, že dojde pouze ke zkreslení kódu tak jednotka nic neuloží do paměti. Budeš muset cívku vyměnit nebo naletovat kontakty napevno k pinům jednotky. ale když to nenačte pin tak se objeví v řídící jednotce ima závada? v podstatě se tam objeví i když nemůžeš delší dobu nastartovat že cívka je v háji a je OK, nechci zas moc kecat, ale když motor chytne a chcípne a pak to navaguji závada v řídící jednotce je, Tomáš pravdu Miloši, jednotka ho v době výskytu přechodového odporu na kontaktech načte jako neoprávněný klíč a uloží tuto informaci do paměti. Jakmile se ale motor podaří nastartovat, tak závadu přepíše na SP a nejdéle po 10 startech jí sama vymaže, takže po té době jí dále VAG nenačte. |
Autor: | slovacek.milos [ 2.3.08, 10:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nestartuje za tepla, už nevím co s tím !!! |
Xxenon píše: slovacek.milos píše: Xxenon píše: Mates99 píše: Ahoj, potřeboval bych pomoc. Mám Feldu 1,3 r.v. 99, již delší dobu mám problém se startem při zahřátém motoru, nebo hezkém počasí (vyšší teplota v autě). Měl jsem to na VAG, nic to neukázalo (vše OK). Vyměnil jsem čidlo teploty, snímač otáček, relé od čerpadla a pořád to není to pravé. Stav je takový, že auto za tepla nastartuje asi tak na vteřinu, pak se rozpojí relé (pravděpodobně od čerpadla) a felda zhasne. Jediné co mne teď napadá je immobilizér, nebo čidlo sání vzduchu. Neměl jste někdo podobný problém, prosím poraďte mi někdo co s tím mám dělat. Dík Mates Příčinou tohoto problému je z největší pravděpodobností čtecí cívka na spínačce, respektive mikrokontakty jejího vedení do řídící jednotky. Za tepla dilatují, vytváří přechodový odpor a pro jednotku se tím zkreslí kód klíče. Někdy v polovině výroby Felicií se kvůli častému výskytu této závady začaly používat pozlacené mikrokontakty na vývodech čtecí cívky. Vzhledem k tomu, že dojde pouze ke zkreslení kódu tak jednotka nic neuloží do paměti. Budeš muset cívku vyměnit nebo naletovat kontakty napevno k pinům jednotky. ale když to nenačte pin tak se objeví v řídící jednotce ima závada? v podstatě se tam objeví i když nemůžeš delší dobu nastartovat že cívka je v háji a je OK, nechci zas moc kecat, ale když motor chytne a chcípne a pak to navaguji závada v řídící jednotce je, Tomáš pravdu Miloši, jednotka ho v době výskytu přechodového odporu na kontaktech načte jako neoprávněný klíč a uloží tuto informaci do paměti. Jakmile se ale motor podaří nastartovat, tak závadu přepíše na SP a nejdéle po 10 startech jí sama vymaže, takže po té době jí dále VAG nenačte. a to je právě ten problém proč ti píšu, že v řídících jednotkách není žádná závada, jak píše mates, pokud by byly ŘJ OK tak ta závada tam musí být v paměti, pokud není tak bych šel po ŘJ a ještě by mě zajímalo xenone jestli když to nehytne po dlouhém startu tak naskočí v paměti i závada na čtecí cívce, u koktávky to vím že pokud motor točí a nechytne tak ta závada se napíše, v poslední době mám výskyt vadných řídících jednotek motoru diagnostika OK, zasílal jsem i screen měřených hodnot na posouzení OK a přitom řj KO, dal jsem řj na jiný motor a tam jsem teprve zjistil že je řj KO, vyskytoval se stejný problém, miloš |
Autor: | Xxenon [ 2.3.08, 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nestartuje za tepla, už nevím co s tím !!! |
Xxenon píše: slovacek.milos píše: Xxenon píše: Mates99 píše: Ahoj, potřeboval bych pomoc. Mám Feldu 1,3 r.v. 99, již delší dobu mám problém se startem při zahřátém motoru, nebo hezkém počasí (vyšší teplota v autě). Měl jsem to na VAG, nic to neukázalo (vše OK). Vyměnil jsem čidlo teploty, snímač otáček, relé od čerpadla a pořád to není to pravé. Stav je takový, že auto za tepla nastartuje asi tak na vteřinu, pak se rozpojí relé (pravděpodobně od čerpadla) a felda zhasne. Jediné co mne teď napadá je immobilizér, nebo čidlo sání vzduchu. Neměl jste někdo podobný problém, prosím poraďte mi někdo co s tím mám dělat. Dík Mates Příčinou tohoto problému je z největší pravděpodobností čtecí cívka na spínačce, respektive mikrokontakty jejího vedení do řídící jednotky. Za tepla dilatují, vytváří přechodový odpor a pro jednotku se tím zkreslí kód klíče. Někdy v polovině výroby Felicií se kvůli častému výskytu této závady začaly používat pozlacené mikrokontakty na vývodech čtecí cívky. Vzhledem k tomu, že dojde pouze ke zkreslení kódu tak jednotka nic neuloží do paměti. Budeš muset cívku vyměnit nebo naletovat kontakty napevno k pinům jednotky. ale když to nenačte pin tak se objeví v řídící jednotce ima závada? v podstatě se tam objeví i když nemůžeš delší dobu nastartovat že cívka je v háji a je OK, nechci zas moc kecat, ale když motor chytne a chcípne a pak to navaguji závada v řídící jednotce je, Tomáš pravdu Miloši, jednotka ho v době výskytu přechodového odporu na kontaktech načte jako neoprávněný klíč a uloží tuto informaci do paměti. Jakmile se ale motor podaří nastartovat, tak závadu přepíše na SP a nejdéle po 10 startech jí sama vymaže, takže po té době jí dále VAG nenačte. Víš, řídící jednotka je v podstatě taková „hloupá krabička“, která například od toho PC co máš na stole, pracuje pouze s jedním programem a ještě k tomu má dost omezené možnosti. Pomocí svého programu sice ovládá a kontroluje své periferie, nemá ale vždy opravdovou možnost zjistit co se vskutku děje. Pokud hodnoty z některé periférie přesáhnou hodnoty jejichž hranice má v registru, jednoduše řečeno má za úkol šáhnout do tabulky a vytáhnout hlášku, kterou v této situaci vytáhnout má, a kterou jí tam někdo při výrobě nadefinoval. Pokud je závada způsobena několika hodnotami z periférie, které jsou těsně na hranici definovaných hodnot, tak to většinou neodhalí. Sama sebe navíc odhalí pouze v několika málo definovaných situacích. Nepozná například, že vedení signálu není přerušeno venku na vodičích, ale přímo na jejím uvnitřním obvodu. Podobně je to například i s tou čtecí cívkou. Při startování pouští a přijímá signál z cívky řídící jednotka imobilizéru, ta nemá žádnou zpětnou vazbu na motorové periférie. Pokud je ale startování příliš dlouhé, protože je závada v systému motoru, tak to tato jednotka nepozná a hledá chybu v sobě. Vzhledem k tomu, že tím dlouhým startem musela opakovaně iniciovat čtecí cívku, šáhne do tabulky a vytáhne hlášení platné pro vadnou cívku, protože pro ní je situace stejná jako by vadná opravdu byla. Tyto situace jsou v programu řešeny právě přepisováním zaznamenaných závad na SP a jejich automatickým vymazáním po nadefinované době a to v případě, že se při následné kontrole po zapsání hlášení zjistí opět správná hodnota signálu. |
Autor: | Mates99 [ 11.3.08, 13:18 ] |
Předmět příspěvku: | Cívka spínačky |
Ahoj, tak jsem se rozhodl tento týden vyměnit a otestovat tu cívku. Vyměním ji a jakmile budu mít výsledek určitě se ozvu. Konzultoval jsem to s více servisama a ty mi řekli, že pravděpodobnost že to bude řídící jednozka je velice malá. (to si nechávám jako poslední možnost) Jsem ale dost rozčarovám z přístupu servisů - člověk jim musí přesně diagnostikovat závadu a oni slouží jen jako výměnkáři, Alespoň tedy v těch, co jsem to měl. Díky moc za rady, určitě dám vědět jak jsem dopadl. Mates |
Autor: | Mates99 [ 17.3.08, 08:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj všem, tak jsem vyměnil cívku a po otestování a zahřátí auta je vše OK. Ještě počkám až budou slunečné dny a postavím to na přímé slunce a uvidím. Vypadá to ale opravdu na tu cívku - Tkže děkuju všem za příspěvky a rady. Ahoj Mates |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |