Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=9544 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | Matthes [ 10.3.08, 22:06 ] |
Předmět příspěvku: | Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu |
Se musi upravit ... v klidovem stavu ma bannerka asi 11,7V a to radio potrebuje minimalne 12V aby hralo s vypnutym motorem. Otazka zni jak klidove napeti baterky zvysit? Zvysim voltage pri dobijeni ... ale otazka je jak. Šemik radi tjuningovou diodu ale ja bych radeji potunil regulator protoze se mi nechce patlat diodu na visici drat Mozna by stalo za to regulator postavit novy z novych soucastek misto tech stoletych obrovskych origo |
Autor: | cyz [ 10.3.08, 22:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu |
To napětí se dá na 120ce seřizovat na regulátoru, ale to neřeší tvůj problém. Pokud máš napětí naprázdno 11,7V tak to znamená že baterka je nabitá tak na jeden start nebo že ti blbě ukazuje voltmetr nebo že je baterka špatná. Určitě to není běžný provozní stav a tuningová dioda ti nevyřeší příčinu problému. Začal bych u standartních bolestivých míst na škodovce - ukostření motoru, batrky, kontakty, uhlíky alternátoru,.... btw. zkoušel jsi to jestli ti to nehraje i na těch 11,7V? |
Autor: | Matthes [ 10.3.08, 22:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu |
cyz píše: To napětí se dá na 120ce seřizovat na regulátoru, ale to neřeší tvůj problém. Pokud máš napětí naprázdno 11,7V tak to znamená že baterka je nabitá tak na jeden start nebo že ti blbě ukazuje voltmetr nebo že je baterka špatná. Určitě to není běžný provozní stav a tuningová dioda ti nevyřeší příčinu problému. Začal bych u standartních bolestivých míst na škodovce - ukostření motoru, batrky, kontakty, uhlíky alternátoru,.... btw. zkoušel jsi to jestli ti to nehraje i na těch 11,7V? No je fakt ze sem meril az u pojistek, zkusim primo na baterce Baterka je OK nastartuje bez problemu 15x za sebou (vyzkouseno). Nehraje pod 12V no sem myslel ze je rozbity ale byl to tenhle problem |
Autor: | cyz [ 10.3.08, 22:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu |
To bude spíš ten problém - ty dráty od baterky k pojistkám nejsou moc silné a jsou dlouhé jak týden před výplatou. Zkus změřit napětí na baterce a příp. jeden silný drát k rádiu zvlášť a uvidíš. Ale jsem v tomto docela pesimista - baterka po zatížení klesne na cca rovných 12V, po nějaké době může jít i nějakou tu desetinu pod 12. Tohle mi dělá i Forman, baterka je dobrá ale když mám zapnuté zapalování bez motoru tak mi to po chvilce spadne na 11,8V |
Autor: | fatal [ 10.3.08, 22:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu |
cyz píše: ...když mám zapnuté zapalování bez motoru tak mi to po chvilce spadne na 11,8V A proto by mělo autorádio hrát alespoň do 10V. |
Autor: | Matthes [ 10.3.08, 22:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu |
fatal píše: cyz píše: ...když mám zapnuté zapalování bez motoru tak mi to po chvilce spadne na 11,8V A proto by mělo autorádio hrát alespoň do 10V. Nojono ... ale zase kdyz nefacha pod 12 tak nemuze vybit baterku natolik abys neodjel kdyz ho zapomenes |
Autor: | cyz [ 10.3.08, 22:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu |
No já vím - a každé normální rádio taky hraje (to moje i pod 10, při startování mi napětí padá na 9,5-9,8 a rádio se nevypíná, jedině když je baterka slabší) |
Autor: | Funky.F [ 10.3.08, 23:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Baterka má v klidovém stavu 12 V a při dobíjení 14. Takto je to v pořádku... nepleťte si pojmy a dojmy. Pokud to rádio nejede na 11,7 V, tak ho vyhoď. |
Autor: | Matthes [ 10.3.08, 23:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Funky.F píše: Baterka má v klidovém stavu 12 V a při dobíjení 14. Takto je to v pořádku... nepleťte si pojmy a dojmy. Pokud to rádio nejede na 11,7 V, tak ho vyhoď. To vis ze jo tovarni radio skoda ktery sem akorat koupil budu vyhazovat ... Spis dam dokupy eletriku v aute ... |
Autor: | Funky.F [ 10.3.08, 23:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Funky.F píše: Baterka má v klidovém stavu 12 V a při dobíjení 14. Takto je to v pořádku... nepleťte si pojmy a dojmy. Pokud to rádio nejede na 11,7 V, tak ho vyhoď. To vis ze jo tovarni radio skoda ktery sem akorat koupil budu vyhazovat ... Spis dam dokupy eletriku v aute ... První zkontroluj rádio, jaký má odběr, kontakty, a td. Je možné, že z nějakého důvodu zatěžuje moc baterku a nehraje. |
Autor: | Matthes [ 10.3.08, 23:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Funky.F píše: První zkontroluj rádio, jaký má odběr, kontakty, a td. Je možné, že z nějakého důvodu zatěžuje moc baterku a nehraje. Smankote radiu nic neni. Zkousel sem ho na baterce bez capacity co ma jen lehce pres 12V ... Domnivam se ze se jedna o ochranu proti vybiti aku ... |
Autor: | Funky.F [ 10.3.08, 23:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Smankote radiu nic neni. Zkousel sem ho na baterce bez capacity co ma jen lehce pres 12V ... Domnivam se ze se jedna o ochranu proti vybiti aku ... Je to možné, ale v tom případě by to bylo nastavené na napětí okolo 10 V, mám pocit baterka natáhne bačkory když v ní klesne napění pod 8 V. |
Autor: | Matthes [ 10.3.08, 23:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Funky.F píše: Matthes píše: Smankote radiu nic neni. Zkousel sem ho na baterce bez capacity co ma jen lehce pres 12V ... Domnivam se ze se jedna o ochranu proti vybiti aku ... Je to možné, ale v tom případě by to bylo nastavené na napětí okolo 10 V, mám pocit baterka natáhne bačkory když v ní klesne napění pod 8 V. No to nevim jesi by melo cenu, baterka s 10V by ztuhly motor asi neotocila |
Autor: | Funky.F [ 10.3.08, 23:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hehe, to je pravda, ale proti zničení baterky by to bylo dobré. |
Autor: | Martin [ 11.3.08, 07:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Napětí na baterce by při normálním provozu nemělo klesnout pod 12V, ideálně je naprázdno 12,6V. Regulátor nový určitě nestavět, dnešní součástky vydrží týden. Jde rozebrat starý a na tom škrabacím odporu udělat rýhu kousek dál. |
Stránka 1 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |