Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Dobíjení favorit
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=9760
Stránka 1 z 2

Autor:  venca.m [ 21.3.08, 12:12 ]
Předmět příspěvku:  Dobíjení favorit

Já vím ze se to tu uz nekolikrat resilo,ale vetsinou se skodovkama...Jezdim prevazne kratke trasy(cca5km) a muj altik to moc nezvlada,baterka je porad temer vybita,pomaham tomu trochu tak ze kdyz vyjedu tak jeste 100m nesvitim (u nas v ulici auta nejezdi) a kdyz dojedu tak vypnu svetla a trochu jeste zatocim motorem...Meril sem napeti pri volnobehu 14V bez svetelse svetly 12,9...kazdopadne mam 2 otazky:

1) Je to u favorita normalni nebo je na miste repas alternatoru?

2) Uvazoval sem o te tuningove diode,ale na dlouhych cestach by asi dochazelo k prebijeni, ale cetl sem nedavno tady,nekdo chtel davat na altikvetsi remenici,vyresilo by to muj problem?

Autor:  cyz [ 21.3.08, 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobíjení favorit

Na tuningovou diodu se vyprdni, nejdříve dej celý systém dobíjení do pořádku, favoriťácké dobíjení je dostatečně dymenzované, jezdím s tím taky tak a nikdy nemám problém. Vezmi multimetr, proměř úbytky napětí na svorkách baterie, alternátoru, ukostření motoru (samozřejmě při zapnutém motoru a při plném zatížení), příp. všechny kontakty pročisti a nakonzervuj tukem. Pokud bude všechno v pořádku tak mrkni na uhlíky (minimální délka je 5mm), potom napiš co jsi zjistil. Přechodové odpory jsou svinstvo a na starých autech je to nekonečný boj.

Edit: Větší řemenicí alternátoru si moc nepomůžeš, sníží se otáčky a nebude to dobíjet už vůbec. Dává se menší řemenice z Ecotronicu nebo by to ještě šlo dát drážkové řemenice z BMM. Ještě se podívej v jakém stavu máš řemen - může prokluzovat ani nevíš, já jsem teď odmastil řemenice, dal nový řemen (ten starý ten teda byl :D ) a teď mi to drží neustále 14-14,3V.

Autor:  Nepér [ 21.3.08, 13:50 ]
Předmět příspěvku: 

Víc jak 14 tam nebude, protože regulátor to právě nad těch 14V nepustí, když chceš 14,3V, nacpi tam shottkyho diodu, ale nejdřív zkontroluj ty spoje. hlavně dole na motoru tu vodivou spojku. Jo a diodu je třeba udělat způsobem faston - 3 cm licna -dioda - 3 cm licna - faston, když jsem jí měl připájenou přímo na fastonech, po čase se to ulomilo. Jinak menší řemenicí se zlepší dobíjení na volnoběh, což by ti při stání v koloně a na světlech mohlo pomoci. Většinou se to taky opraví nákupem nového akumulátoru :)

Autor:  cyz [ 21.3.08, 13:52 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mi možná blbě ukazuje voltmetr na palubovce, schválně to zkusím multimetrem jaký bude rozdíl

Edit: Tak naprázdno 14,3 i podle multimetru.

Autor:  venca.m [ 21.3.08, 14:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobíjení favorit

cyz píše:
Větší řemenicí alternátoru si moc nepomůžeš


Myslel sem menší :lol: Zkouknu to ukostření motoru,to sem ještě nekontroloval,a ještě raz to proměřím,a uvidíme :)

Autor:  Nepér [ 21.3.08, 14:49 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
Tak mi možná blbě ukazuje voltmetr na palubovce, schválně to zkusím multimetrem jaký bude rozdíl

Edit: Tak naprázdno 14,3 i podle multimetru.

Tak to možná na BMM trošku vosolili no...

Autor:  deekay [ 21.3.08, 14:51 ]
Předmět příspěvku: 

a este k tomu mas 70A altik

Autor:  Nepér [ 21.3.08, 14:58 ]
Předmět příspěvku: 

Nojó, tak té jasný :D ale my co máme 55A, jezdíme krátký po městě, se světlama, tak v zimě máme už po ránu problém...

Autor:  p20k [ 22.3.08, 12:56 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Nojó, tak té jasný :D ale my co máme 55A, jezdíme krátký po městě, se světlama, tak v zimě máme už po ránu problém...


Já mám taky 55A altík a na volnoběhu bez zatížení mám 14,5V a když zapnu co se dá tak to drží na volnoběhu 13,85V to je když je vše zapnutý. Když je dobrá baterka tak i v mraze se dobije celkem rychle. Mě už moc nedržela hodil jsem tam ještě za škody 120 co jsem doma měl a teď auto stálo venku 14 dní a na ťuknutí to naskočilo.
Určitě bych prošel spoje, uhlíky, změřil úbytky napětí a opravil bych spoje na alternátoru a přeměřil.

Autor:  venca.m [ 22.3.08, 16:46 ]
Předmět příspěvku: 

Napětí na baterce a alternátoru sem nameril stejne, a jinak pri volnobehu mam:
Nezatizeno - 14V
Plne zatizeni - 12V
Jen svetla - 12,4V
Svetla + vetrak - 12,2V

Me treba taky dost zajima jestli to chce ten repas,nebo s tim tak vyrobce pocital??

Autor:  p20k [ 22.3.08, 17:00 ]
Předmět příspěvku: 

venca.m píše:
Napětí na baterce a alternátoru sem nameril stejne, a jinak pri volnobehu mam:
Nezatizeno - 14V
Plne zatizeni - 12V
Jen svetla - 12,4V
Svetla + vetrak - 12,2V

Me treba taky dost zajima jestli to chce ten repas,nebo s tim tak vyrobce pocital??


Tak tyhle hodnoty se mě zdají docela nízký. To nezatížené 14V je v pohodě, ale zatížený to dost klesne. Když zapnu jen světla tak mám 14V klasický 55A alt. Pokud to napětí je všude stejné, tak bych se podíval na uhlíky a přitom očistil konektor od regulátoru a očistil. Uhlíky se musí být bez poškrábání a vrypů. Regulátor vrátit a změřit. Pokud to bude stejné tak dát jiný (nový). Když to nepomůže tak na vrakáči určitě seženeš za pár stovek v dobrém stavu. Kamarád ho taky koupil na vrakáči za 500Kč a fungoval něco přes 100000km potom už nevím protože auto prodal. Ten regulátor vyjde na asi 150Kč, takže tím nic nezkazíš a uvidíš.

Autor:  spartra [ 22.3.08, 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

tak nevím mám 3 altíky 55a, 70a na všech kolem 14,5v na volno

Autor:  venca.m [ 22.3.08, 22:47 ]
Předmět příspěvku: 

To je to co sem chtel slyset... Totiz kdyz reknu ze mi to spatne dobiji,tak vsichni stare auto,tehdy to tak byvalo,co bys chtel...ale nikdo nebyl schopny rict jak to ma presne byt...tak ja to zkouknu a uvidim 8)

Autor:  venca.m [ 22.3.08, 22:49 ]
Předmět příspěvku: 

spartra píše:
tak nevím mám 3 altíky 55a, 70a na všech kolem 14,5v na volno


Ten 70A asi nahodou neni k mani :lol:

Autor:  spartra [ 23.3.08, 08:44 ]
Předmět příspěvku: 

venca.m píše:
spartra píše:
tak nevím mám 3 altíky 55a, 70a na všech kolem 14,5v na volno


Ten 70A asi nahodou neni k mani :lol:


kdepak se vozí v autě a dobíjí s novejma ložiskama, ty osattní též po opravě čekaj na svou chvíli

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/