Autor |
Zpráva |
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Milan Koukal píše: ktomu oleju je to plnosyntetika!!! a já ho používám v moji škodě 105 a nemužu si to vinachválit!! motor je mnohem tiší a sitič používám jen při extrénmích mrazech jinak to vždi jede aji drží volnoběch bez nej ale když jsem tam měl obyčejnej olej M7ADS tak bez sitiče ani ránu a hluk jak sviňa už nikdy víc! GTX Magnatec 5W - 40 můžu jenom doporučit
Ale ja o tom netvrdim ze je to polosyn...ja vim ze je plnosyn...tatik si to dal do Focuse a maže to no...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
21.1.08, 22:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Do tohoto motoru bych syntetiku nedával, výrobcem je "nedoporučená". Nejvíc co se do tohoto motoru smí dát tak je lepší syntetika. Co mám vypozované tak Fáva s polosyntetikou jdou mnohem líp do otáček než ty do kterých se dával minerální. S tím záběhem nevím, ale jel bych to všechno na stejný, známý když dělá GO motoru tak tam vždycky dává hned od začátku i na záběh to na co to bude jezdit.
|
22.1.08, 08:02 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tak si teď čtu knížku Škoda Favorit 136L vyjíždí a koukám - fávo má u ložisek kliky šrouby narozdíl od svorníků s maticemi co má 742
A ještě rozdělovače, měly je fáva různé nebo všechny stejné? Musím totiž dát správné pružinky a podtlak do rozdělovače..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.1.08, 22:44 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Šemik píše: Tak si teď čtu knížku Škoda Favorit 136L vyjíždí a koukám - fávo má u ložisek kliky šrouby narozdíl od svorníků s maticemi co má 742 A ještě rozdělovače, měly je fáva různé nebo všechny stejné? Musím totiž dát správné pružinky a podtlak do rozdělovače..
favo má rozdělovač stejný pro 135 a 136 ...pro 136X je jiný...má jinou odstředivou regulaci
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
23.1.08, 22:53 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Aha, díky Budu mít určo ty obyčejné, 136X asi těžko.
No a ten olej, co tenhle? http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=974 Není to až zbytečný luxus?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.1.08, 23:06 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
a nechceš tam radši šoupnout minerál GX PRO? já ho nechci nějak protěžovat to vůbec navíc nikdo mi zato ani neplatí ale mám sním perfektní zkušenosti a nejen já.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
23.1.08, 23:17 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
já bych určitě doporučil tu polosyntetiku...ale i ten GX PRO má VW500.00 (lehkoběžný olej) a při startech pod -10 je to docela znát
|
24.1.08, 01:17 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
konečné jsem se dostal domů k chytré literatuře. A tady jsou slíbené údaje z dílenské příručky favorit z roku 1989. A skutečně se tam píše:
Kód: Motor po prvních 2000km - plnit výhradně olejem Castrol GTX3. ovšem dříve jsem si nevšiml, že se jedná o pokyny k provozu vozu ve zvláštní výbavě s katalyzátorem. Takže jsem malinko mystifikoval, byť neúmyslně. Dále tabulka viskozit: Kód: 20 W/30, 20 W/40, 20 W/50 do -15°C 15 W/30, 15 W/40, 15 W/50 do -20°C 10 W/30, 10 W/40, 10 W/50 do -25°C 5 W/20, 5 W/30, 5 W/40 pod -25°C
a patří k tomu poznámky: tam kde je druhé číslo (za lomítkem) 30, doporučuje se bez chladiče oleje používat pro teploty do 35°C olej 5 W/30 se doporučuje používat do teploty okolí 25°C oleje SAE 40 a 50 nemají ve vztahu k plusové teplotě okolí omezení Tabulka výrobcem doporučovaných olejů: Kód: -ČSSR: Mogul Super SAE 15 W/50 Mogul Super Extra SAE 15 W/30 Super Mogul Stabil SAE 15 W/40 Madit Uniol SAE 15 W/40 Madit Super SAE 10W/40
-zahraniční BP Super Visco-Static (SAE 10 W/30, SAE 10 W/40, SAE 20 W/50) Castrol Castrolite SAE 10 W/40 Castrol GTX SAE 15 W/40 Castrol GTX3 SAE 15 W/40 - u vozu s katalyzátorem prvních 2000km výhradně. Castrol Formula RS SAE 5 W/50 Mobil Super (SAE 15 W/40, SAE 15 W/50, SAE 10 W/40, SAE 10 W/50) Mobil 1 Rallye SHC Shell Super Plus Motor Oil (SAE 10 W/40, SAE 15 W/50, SAE 20 W/50 - Tropical)
Minimálně API SD
Výměna olej plus olejový filtr 10 000/rok
Vzduchový filtr 20 000
Pozn: olej Madit Super SAE 10W/40 mám vyzkoušený a jsem s ním spokojen, přesto mě láká zkusit ten, co dal michalkatka
|
26.1.08, 09:09 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Díky Vítku
Ten Michalův oil vypadá dobře, jen v Plzni jsem MAdit nikde nepotkal
zato ten Mogul GX-FE PRO by tu i byl k sehnání a podle mě by se tomu motoru zamlouval Nebo myslíte že ne?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.1.08, 10:25 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Mogul GX-FE PRO je určitě lepší než to co se dělalo když se 136 vyráběla, ty stavíš pečlivě novou, tomu to nemůže uškodit, já bych měl ve svým černým motorem strach (i proto jsem ten olej co michalkatka zatím nenalil)
|
26.1.08, 10:32 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Takže půjdu do GX-FE PRO
Ale furt si nejsem jist tím záběhem, neměl bych použít nějaký minerál pro prvních 1000km? Třeba ten M7ADSIII
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.1.08, 10:51 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
hele a proč tam dávat na začátek obyčejnej? akorát se z něj udělá v motoru bordel ne?
|
26.1.08, 11:43 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
26.1.08, 11:56 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Vít píše: hele a proč tam dávat na začátek obyčejnej? akorát se z něj udělá v motoru bordel ne?
Tady z článku Jiřího Čecha
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=412
Velký vliv na kvalitu a dobu záběhu má typ oleje. Jak jsem již jednou uvedl v jiném článku, není syntetický olej pro první náplň po GO vhodný, špatně odolává mikropřehřívání, nevratně degeneruje. (Nejvhodnější je olej typu A, ale dnes ho nikomu nedoporučuji používat!) Osobně si myslím, že syntetika do motorů Š 742 a 781 nepatří, plně vyhovující je minerál a polosyntetika. Proto jako první náplň je vhodný minerální olej, pokud možno moderní typ (API SH, SJ). Doporučuji zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3. Jako další náplň použijte takový olej, který hodláte používat trvale. Nasazení polosyntetiky jednoho typu od začátku provozu také ničemu neuškodí, zvlášť pokud byly použity originální díly při GO (sada vložek od originálního dodavatele výrobce atd., žádné Turecko nebo Polsko).
U nových motorů si příliš vybírat nemůžeme, první náplň je již naplněna z výroby. Výrobce ví co činí, použitý olej odpovídá výsledkům rozsáhlých zkoušek a tak ať je tam co je tam, je to v pořádku. Výrobci u levnějších a středně drahých typů vozidel většinou ve vší tichosti plní minerálním olejem i tam, kde předepisují polosyntetiku nebo syntetiku (pokud nejde o oleje pro prodloužený servisní interval), nikdo to nepozná a při první výměně v servisu se do motoru naleje to, co mají v servisu k dispozici (hlavně na čem nejvíce vydělají).
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.1.08, 12:23 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
26.1.08, 12:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|