Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 14.11.24, 18:32



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Olej 742.136 
Autor Zpráva
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Milan Koukal píše:
ktomu oleju je to plnosyntetika!!! a já ho používám v moji škodě 105 a nemužu si to vinachválit!! motor je mnohem tiší a sitič používám jen při extrénmích mrazech jinak to vždi jede aji drží volnoběch bez nej ale když jsem tam měl obyčejnej olej M7ADS tak bez sitiče ani ránu a hluk jak sviňa už nikdy víc! GTX Magnatec 5W - 40 můžu jenom doporučit :!:


Ale ja o tom netvrdim ze je to polosyn...ja vim ze je plnosyn...tatik si to dal do Focuse a maže to no...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


21.1.08, 22:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Do tohoto motoru bych syntetiku nedával, výrobcem je "nedoporučená". Nejvíc co se do tohoto motoru smí dát tak je lepší syntetika. Co mám vypozované tak Fáva s polosyntetikou jdou mnohem líp do otáček než ty do kterých se dával minerální. S tím záběhem nevím, ale jel bych to všechno na stejný, známý když dělá GO motoru tak tam vždycky dává hned od začátku i na záběh to na co to bude jezdit.


22.1.08, 08:02
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak si teď čtu knížku Škoda Favorit 136L vyjíždí a koukám - fávo má u ložisek kliky šrouby narozdíl od svorníků s maticemi co má 742 :?:

A ještě rozdělovače, měly je fáva různé nebo všechny stejné? Musím totiž dát správné pružinky a podtlak do rozdělovače..

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.1.08, 22:44
Profil

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
Šemik píše:
Tak si teď čtu knížku Škoda Favorit 136L vyjíždí a koukám - fávo má u ložisek kliky šrouby narozdíl od svorníků s maticemi co má 742 :?:

A ještě rozdělovače, měly je fáva různé nebo všechny stejné? Musím totiž dát správné pružinky a podtlak do rozdělovače..


favo má rozdělovač stejný pro 135 a 136 ...pro 136X je jiný...má jinou odstředivou regulaci :wink:

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


23.1.08, 22:53
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Aha, díky :wink: Budu mít určo ty obyčejné, 136X asi těžko.

No a ten olej, co tenhle? http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=974 Není to až zbytečný luxus?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.1.08, 23:06
Profil

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
a nechceš tam radši šoupnout minerál GX PRO? já ho nechci nějak protěžovat to vůbec navíc nikdo mi zato ani neplatí :D ale mám sním perfektní zkušenosti a nejen já.

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


23.1.08, 23:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
já bych určitě doporučil tu polosyntetiku...ale i ten GX PRO má VW500.00 (lehkoběžný olej) a při startech pod -10 je to docela znát


24.1.08, 01:17
Profil ICQ
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
konečné jsem se dostal domů k chytré literatuře. A tady jsou slíbené údaje z dílenské příručky favorit z roku 1989. A skutečně se tam píše:

Kód:
Motor po prvních 2000km - plnit výhradně olejem Castrol GTX3.


ovšem dříve jsem si nevšiml, že se jedná o pokyny k provozu vozu ve zvláštní výbavě s katalyzátorem. Takže jsem malinko mystifikoval, byť neúmyslně.

Dále tabulka viskozit:
Kód:
20 W/30, 20 W/40, 20 W/50     do -15°C
15 W/30, 15 W/40, 15 W/50     do -20°C
10 W/30, 10 W/40, 10 W/50     do -25°C
  5 W/20,   5 W/30,  5 W/40     pod  -25°C

a patří k tomu poznámky:
       tam kde je druhé číslo (za lomítkem) 30, doporučuje se bez chladiče oleje používat pro teploty do 35°C
       olej 5 W/30  se doporučuje používat do teploty okolí 25°C
       oleje SAE 40 a 50 nemají ve vztahu k plusové teplotě okolí omezení


Tabulka výrobcem doporučovaných olejů:

Kód:
-ČSSR:
     Mogul Super SAE 15 W/50
     Mogul Super Extra SAE 15 W/30
     Super Mogul Stabil SAE 15 W/40
     Madit Uniol SAE 15 W/40
     Madit Super SAE 10W/40

-zahraniční
    BP Super Visco-Static  (SAE 10 W/30, SAE 10 W/40, SAE 20 W/50)
    Castrol Castrolite SAE 10 W/40
    Castrol GTX SAE 15 W/40
    Castrol GTX3 SAE 15 W/40  - u vozu s katalyzátorem prvních 2000km výhradně.
    Castrol Formula RS SAE 5 W/50
    Mobil Super (SAE 15 W/40, SAE 15 W/50, SAE 10 W/40, SAE 10 W/50)
    Mobil 1 Rallye SHC
    Shell Super Plus Motor Oil (SAE 10 W/40, SAE 15 W/50, SAE 20 W/50 - Tropical)


Minimálně API SD

Výměna olej plus olejový filtr 10 000/rok

Vzduchový filtr 20 000

Pozn: olej Madit Super SAE 10W/40 mám vyzkoušený a jsem s ním spokojen, přesto mě láká zkusit ten, co dal michalkatka


26.1.08, 09:09
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Díky Vítku :)

Ten Michalův oil vypadá dobře, jen v Plzni jsem MAdit nikde nepotkal :(

zato ten Mogul GX-FE PRO by tu i byl k sehnání a podle mě by se tomu motoru zamlouval :) Nebo myslíte že ne?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


26.1.08, 10:25
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Mogul GX-FE PRO je určitě lepší než to co se dělalo když se 136 vyráběla, ty stavíš pečlivě novou, tomu to nemůže uškodit, já bych měl ve svým černým motorem strach (i proto jsem ten olej co michalkatka zatím nenalil)


26.1.08, 10:32
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Takže půjdu do GX-FE PRO :D

Ale furt si nejsem jist tím záběhem, neměl bych použít nějaký minerál pro prvních 1000km? Třeba ten M7ADSIII

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


26.1.08, 10:51
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
hele a proč tam dávat na začátek obyčejnej? akorát se z něj udělá v motoru bordel ne?


26.1.08, 11:43
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Já bych dával pořád lepší jesi máš komplet vyčištěno...a jesi to nebude žrát olej jako že sem si nevšim, že by ten muj něco sežral páč ani nehulí...po startu jenom pára pak to zmizi uplne, tak bych neváhal nalejt pořádnou kvalitu...pořádně utěsnit at to nikde neteče když už je to tekutější a musí to makat ne...


Co ten Magnatec :idea: :D :D :D

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


26.1.08, 11:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Vít píše:
hele a proč tam dávat na začátek obyčejnej? akorát se z něj udělá v motoru bordel ne?


Tady z článku Jiřího Čecha :)
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=412

Velký vliv na kvalitu a dobu záběhu má typ oleje. Jak jsem již jednou uvedl v jiném článku, není syntetický olej pro první náplň po GO vhodný, špatně odolává mikropřehřívání, nevratně degeneruje. (Nejvhodnější je olej typu A, ale dnes ho nikomu nedoporučuji používat!) Osobně si myslím, že syntetika do motorů Š 742 a 781 nepatří, plně vyhovující je minerál a polosyntetika. Proto jako první náplň je vhodný minerální olej, pokud možno moderní typ (API SH, SJ). Doporučuji zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3. Jako další náplň použijte takový olej, který hodláte používat trvale. Nasazení polosyntetiky jednoho typu od začátku provozu také ničemu neuškodí, zvlášť pokud byly použity originální díly při GO (sada vložek od originálního dodavatele výrobce atd., žádné Turecko nebo Polsko).
U nových motorů si příliš vybírat nemůžeme, první náplň je již naplněna z výroby. Výrobce ví co činí, použitý olej odpovídá výsledkům rozsáhlých zkoušek a tak ať je tam co je tam, je to v pořádku. Výrobci u levnějších a středně drahých typů vozidel většinou ve vší tichosti plní minerálním olejem i tam, kde předepisují polosyntetiku nebo syntetiku (pokud nejde o oleje pro prodloužený servisní interval), nikdo to nepozná a při první výměně v servisu se do motoru naleje to, co mají v servisu k dispozici (hlavně na čem nejvíce vydělají).

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


26.1.08, 12:23
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Čeče ty z toho děláš hotovou dokonalou raketu jak řiká tady z vesnice známá když jde okolo a vidí jak se v tom zase vrtám :lol: :lol: :lol:

Kua nepřeháněj to... :lol: :lol: :lol:

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


26.1.08, 12:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz