Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 17:55



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Volnobezne otacky Favorit BMM 
Autor Zpráva

Příspěvky: 266
Příspěvek Volnobezne otacky Favorit BMM
Mam problem s volnobeznyma otackama u Favorita s BMM, jde o to ze mi kdysi nezapinal volnobeh, takze jsem vyradil a porad to drzelo na vysokych otackach, byla tam vymenena skrtici klapka, tim se vyresil problem, ale nastal problem takovy ze neustale otacky z volnobehu litaji nahoru a dolu. Dnes byla vymenena i lambda sonda, ale porad se deje to same s tim ze mi to jeste zaclo chcipat. Cca 10min po odjeti ze servisu to slo dobre a pak to zacalo zase tocit nahoru sem a tam. Nevite co tam muze byt spatne jeste? V servise rikali ze RJ ale radeji to prodiskutuju tady s Vama. Dekuji


28.1.08, 19:37
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Volnobezne otacky Favorit BMM
Lukáš píše:
Mam problem s volnobeznyma otackama u Favorita s BMM, jde o to ze mi kdysi nezapinal volnobeh, takze jsem vyradil a porad to drzelo na vysokych otackach, byla tam vymenena skrtici klapka, tim se vyresil problem, ale nastal problem takovy ze neustale otacky z volnobehu litaji nahoru a dolu. Dnes byla vymenena i lambda sonda, ale porad se deje to same s tim ze mi to jeste zaclo chcipat. Cca 10min po odjeti ze servisu to slo dobre a pak to zacalo zase tocit nahoru sem a tam. Nevite co tam muze byt spatne jeste? V servise rikali ze RJ ale radeji to prodiskutuju tady s Vama. Dekuji


a co třeba to pořádně ohulit spartama jestli to nepřisává mezi hlavou a sacím potrubí, a co to je za servis to měli na vagu, pokud nemáš v klíčku imobilizer tak si někoho najdi s řídící jednotkou a zkusit i ta to může dělat, na vagu se musí zjistit měřené hodnoty třeba teplota do řj, co je čidlo na sání jestli nemá výpadky, postupovali asi dobře, vadná lambáda problémy s volnoběhem miloš


28.1.08, 19:50
Profil

Příspěvky: 266
Příspěvek 
A slo by to tu ridici jednotku jen tak vymenit nebo je tam treba neco jeste nastavovat? Imobilizer nemam.. Servis to je takovy vselijaky, tezko rict...


28.1.08, 19:54
Profil

Příspěvky: 266
Příspěvek 
Lambada je kazdopadne vymenena za novou, takze v tom bych uz problem nehledal... ted otazka v cem to muze byt dal:(


28.1.08, 19:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Nepodtáčíš ten motor? Nešlapeš na plyn při startu? ŘJ se může zbláznit i když ti to např. zdechne při rozjezdu, viděl jsem to. Doporučoval bych následující postup: Prvně "starý start" (je to první věc kterou dělám při potížích s volnoběhem nebo startováním BMM, skoro vždycky to pomohlo), prostě zahřeješ motor na provozní teploty (nebo na místě na 2 sepnutí sahary), zdechneš, odpojíš na 15 minut konektor ŘJ, potom zapojíš, nastartuješ, 5min na volnoběch, zdechnout, znovu nastartovat a takhle 3x, nedotákat se pedálu plynu. Nebo ještě zkus jestli to není podtlakem do brzd - na místě zašlapej na pedál brzdy nebo sundej hadici podtlaku a ten otvor na sacím potrubí něčím ucpi jestli se to ztratí. Pak uvidíš, ještě by to mohly dělat podpálené sedla ventilů. Příp. vytáhni svíčky a podívej se jak vypadají.


Naposledy upravil cyz dne 28.1.08, 20:14, celkově upraveno 2



28.1.08, 20:07
Profil ICQ

Příspěvky: 266
Příspěvek 
Ok, ale tak to prece neni normalni... mi chcipne auto jednou a nebo trosku podtocim a mam to zase rozhozene vsecko? divne ne? Nejde to nejak resit?


28.1.08, 20:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Jaké víčko? Jako od oleje? LPG tam nemáš?


28.1.08, 20:15
Profil ICQ

Příspěvky: 266
Příspěvek 
Muze to mit souvislost i s tema brzdama? nechapu ale jak.. vim ze jak stojim na brzde treba na krizovatce z kopce tak ze pri nahozeni otacek vyse samovolne se mi vice a lehceji proslapne pedal od brzdy... svicky tam mam menene za nove tribodovky BRISK. ten start zkusim. LPG to neni... Co to znamena podtacet motor? Jeste mozna podotknout ze se auto nejak nepravidelne trepe kdyz se to hodi na volnobeh ikdyz to ma kolem 900


28.1.08, 20:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
To třepání mi dělá taky, viděl bych to na silentbloky, s motorem se nedá ani hnout když s ním zkusím nějak zavyklat. Ty brzdy na to mají vliv velice jednoduše - podtlak pro posilovač ti to bere ze sání a pokud je tam chyba např. prasklá hadice nebo membrána posilovače tak to přisává falený vzduch a volnoběh blbne, někdy to po sešlápnutí brzdy zdechne. To co píšeš s tou brzdou by mohlo být ten problém, při jedno sešlápnutí by tam rozdíl být neměl mezi otáčkama a volnoběhem, pokud na to šlapeš dlouho tak je celkem normální že na volnoběh trochu ztvrdne pedál. Svíčky - nevadí že jsou nové, vytáhni je a podívej se jestli na nich nejsou nějaké úsady, připáleniny, jestli nejsou černé apod. příp. to vyfoť a dej fotku do fóra (stav svíček velice dobře vypovídá o tom co se v motoru děje). Podtáčení je zatěžování motoru pod optimální otáčky což může způsobit podpálení sedel ventilů a to způsobuje problémy s volnoběhem (mimo jiné). Mám na mysli spíš takové extrémy jako že to drhneš do prudkého kopce na 4ku při 1500ot. s plynovým pedálem na podlaze.

Edit: S tím chcípnutím - řídící jednotka upravuje svoje provozní nastavení podle stavu motoru, provozních podmínek apod, tzv. režim adaptace. A pokud ti to chcípne tak dostane ŘJ nesmyslné údaje a asi to nějak nepobere, nevím, tak hluboce to zase neznám, s tím startováním s nohou na plynu něco podobného - ŘJ je naprogramovaná tak aby startovala v režimu volnoběhu. A ty tím restartem vymažeš původní nastavení a nastaví se nové. Na podtáčení jsem se ptal kvůli těm sedlům.


28.1.08, 20:49
Profil ICQ

Příspěvky: 266
Příspěvek 
Ok, tak kdybych to treba zkusil v te RJ jeslti neni problem.. Staci mi koupit nejakou starsi RJ a pripojit ji nebo je treba neco nastavovat? Mel bych moznost koupit dve jednotky treba s tim ze je pak muzu vratit.. ale jestli je problem v tom ze je treba nastavovat nejak tak to nevyzkousim


28.1.08, 20:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
ŘJ na BMM v podstatě nijak nastavovat nemusíš, jenom by bylo nejlepší hned ze začátku udělat ten starý start (např. nejdříve zahřát motor a potom ty ŘJ přehodit) aby si na ten nový motor zvykla ale mělo by to chodit i bez toho. Jenom si hlídej typ té ŘJ, pro Fáva byly 3 typy, 2 různé pro 40kW (r.93 a 94) a 1 pro 50kW (od 1/94), když tam dáš jinou než tam patří tak se s tím nikdo nedomluví a vyhodil jsi zbytečně peníze, prostě aby bylo typové číslo stejné. Údajně bez problémů sedí i z Felicie BMM ale nemám to vyzkoušené.


28.1.08, 20:55
Profil ICQ

Příspěvky: 266
Příspěvek 
Tak jsem se byl s tim dnes jeste projet a funguje to hezky, kdyz je motor zcela vychladnuty... Kdyz byl vcera zahraty tak to zaclo pak po cca 10min jizdy blbnout. Povazuju to za dulezitou informaci, nedalo by se na zaklade toho nejak stanovit co tomu muze byt? Se zvysujici se teplotou nastavaji problemy s otackama na volnobeh.


29.1.08, 11:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Může to sloužit jako vodítko ale moc to taky nepomůže. Spíš zjisti jestli to začne dělat v okamžiku kdy se zkráti vstriky (vypnutí nesprávně nazývaného "elektronického sytiče"), prostě jak se zahřeje motor tak když spadnou otáčky volnoběhu. Ten restart jsi zkoušel?


29.1.08, 11:34
Profil ICQ

Příspěvky: 266
Příspěvek 
Jeste jsem to nezkousel, uvidim jak to pojede zitra, jedu delsi trasu na chatu takze se ukaze.. jestli to nepojede dobre, tak dojedu domu, motor bude teply a udelam to... ted se mi nechce zbytecne zahrivat motor... ono to jede, ale tak vselijak pofiderne..ale dojedu, tak pak bych to mohl zkusit


29.1.08, 11:50
Profil

Příspěvky: 266
Příspěvek 
Výše jsem psal o volnobeznych otackach u favorita... Napadlo me jeste toto: Auto jede dobre do doby nez se zahreje, pak ma tendenci shazovat otacky na minimum az do chcipnuti pomalu, coz se snazi pak zase zachranit vytocenim na 2000. To dela porad dokola.. Je to pri zahratem motoru. Mam podezreni ze mi nefunguje fukar na chladici a ukazatel teploty motoru jde spatne, jelikoz jsem jel asi 10km dnes a teplota se zvedla na budiku cca do 1/4 rozsahu stupnice, coz je asi malo ne? Takze jsem se chtel zeptat jak to tam je zapojene ten ventilator, pres co, do ceho, atd... a nejake cidlo teploty pro jednotku je kde? Dekuji


30.1.08, 17:52
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz