Autor |
Zpráva |
ugi
Příspěvky: 41
|
na ake hodnoty nastavit ventilovu volu S120L
Cauko
Chcem sa spytat na ake hodnoty je najlepsie nastavit ventilovu volu teraz v zime? Pretoze mam problem ze mi teraz v zime auto chyta len na tri valce a pri zohriati to uz potom ide vpohodicke. ked som startoval vo vykurenej garazi tak startuje dobre.
|
31.1.08, 10:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Vůli ventilů nastav podle doporučení výrobce, tedy 0,15mm/0,20mm.
Pokud špatně startuje, problém bude jinde - zapalování, karburace
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
31.1.08, 11:43 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Šemik píše: Vůli ventilů nastav podle doporučení výrobce, tedy 0,15mm/0,20mm. Má se to nastavovat při 20°C, takže při nižší teplotě bych to jen zkontroloval, zda tam nějaká vůle je. ugi píše: ...teraz v zime auto chyta len na tri valce...
Může to být cokoliv, od špinavé svíčky až po podfouknuté těsnění hlavy. Nějaké další problémy se neobjevují?
|
31.1.08, 11:48 |
|
|
ugi
Příspěvky: 41
|
auto startuje dobre teda chyti naprvy krat ale pri nizkej teplote ide na tri valce ked sa trosku zohreje tak potom zacne ist normalne. So zvysenim teploty sa zvacsuje vola na ventiloch???
|
31.1.08, 11:51 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
ugi píše: So zvysenim teploty sa zvacsuje vola na ventiloch?
Dočetl jsem se, že ano. Docela by mě zajímalo, zda můžu na léto nastavit menší vůli a o kolik menší...
|
31.1.08, 11:56 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Mensiu volu nikdy. Mozes podpalit ventily. Malinko vacsia vola nevadi. Predpis je pri vychladlom motore a mysli sa 20 stupnov. Niktori nastavuju vsetky ventily na 0,20. 0,05 rozdiel nepoznas.
|
31.1.08, 15:10 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Peter50kw píše: Mensiu volu nikdy. Mozes podpalit ventily. Malinko vacsia vola nevadi. Predpis je pri vychladlom motore a mysli sa 20 stupnov. Niktori nastavuju vsetky ventily na 0,20. 0,05 rozdiel nepoznas.
Určitě? Pokud se vůle při provozu a zahřívání nezmenšuje, ale zvětšuje, tak by pár setin milimetru snad neměl být problém, ne?
Kdysi se mi zmenšily vůle natolik, že měl jeden ventil méně než 0.05 a motor takto šlapal bez problému.
|
31.1.08, 15:21 |
|
|
ugi
Příspěvky: 41
|
tak som prave skontroloval vole ventilov. teraz mam v garazi tak 5stupnov a vole boli 0.15 a 0.10 na jednom sacom ventile som volu skoro nemal asi ten stvral problemy
|
31.1.08, 15:30 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Skor sa stane zepride motor tak rozladeny, ze ma vole nad 0,5 mm a okrem toho, ze pocut rozvody sa mu nic nestalo. Ak je vola mala a ventil podfukuje, tak znicis sedlo.
|
31.1.08, 23:10 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
ugi píše: tak som prave skontroloval vole ventilov. teraz mam v garazi tak 5stupnov a vole boli 0.15 a 0.10 na jednom sacom ventile som volu skoro nemal asi ten stvral problemy
uplně v klidu při těch 5ti stupních v garáži tu vůli můžeš nastavit tak jak píšou ostatní. Pokud je chladnějc a nastavuješ výrobcem udanou ventilovou vůli tak to tolik nevadí, ale kdyby jsi ji nastavoval na hodnotu podle výrobce ve chvíli kdy by byl motor ohřátej na provozní teplotu tak ho možná po ránu ani nenastartuješ.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
1.2.08, 02:32 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
jen taková zajímavost - kamarád, když loni dával sportovní vačku, měl doporučený hodnoty ventilové vůle od výrobce a ty byly pro zahřátý motor na provozní teplotu (tuším že to bylo 0,4mm?). Ale standartně se nestavuje při vychladlém motoru, jak bylo psáno.
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
1.2.08, 07:27 |
|
|
ugi
Příspěvky: 41
|
a aku ma motor pri vahadlach cca teplotu ked je v pracovnom rezime?
|
1.2.08, 13:47 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
MATTESS píše: jen taková zajímavost - kamarád, když loni dával sportovní vačku, měl doporučený hodnoty ventilové vůle od výrobce a ty byly pro zahřátý motor na provozní teplotu (tuším že to bylo 0,4mm?). Ale standartně se nestavuje při vychladlém motoru, jak bylo psáno.
Tak tak,to je určeno konkretně pro vačku Sprint, ventilová vůle je 0,45 v rozmezí 80 stupňů +- 5 stupňů, se u toho člověk dost zapotí než to naladí, jinak tuhle úpravu jsme dávali na Rapidy 136 jako sestavu vačka + hlava a na Fávo to bylo vačka + hlava + převodovka. Jo a na Rapida s touhle úpravou byl i výfuk ale stál nějakejch 5500,- nebo 6000,- a byl to klasicky umístěnej.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
1.2.08, 15:36 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
ugi píše: a aku ma motor pri vahadlach cca teplotu ked je v pracovnom rezime?
No vzhledem k tomu že je to přímo na hlavě tak tam bude cca 80 určitě, si to zkus ohřát na provozní teplotu a pak pěkně za tepla zkus sundat jen ventilový výko, jestli to zvládneš bez rukavic a aniž by jsi ho nějak rychle pustil nebo položil tak jsi dobrej.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
1.2.08, 15:41 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
2 Kristensen: jj, pěkně to sálalo z motoru, bylo to hajs
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
1.2.08, 16:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|